بازدید 5309
۱

کرباسچی: هیچ منصفی با شهدا مخالفت نمی‌کند

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه هیچ انسان منصفی با شهدایی که امنیت ما را تامین می‌کنند مخالفتی نمی‌کند، افزود: دولت روحانی بیشترین حمایت را از نیروهای مسلح از ارتش و سپاه تا بسیج و نیروی انتظامی و...داشته است.
کد خبر: ۶۹۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 03 May 2017
دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه هیچ انسان منصفی با شهدایی که امنیت ما را تامین می‌کنند مخالفتی نمی‌کند، افزود: دولت روحانی بیشترین حمایت را از نیروهای مسلح از ارتش و سپاه تا بسیج و نیروی انتظامی و...داشته است.

به گزارش ایسنا غلامحسین کرباسچی در آیین افتتاح ستاد مرکزی دکتر روحانی در سمنان در جمع هواداران این کاندیدا اظهار کرد: من در آن جلسه صراحتا گفتم که ما باید در کنار کمک‌های مادی به محرومان لبنان، سوریه، فلسطین، یمن و... تلاش در جهت مبارزه با تروریسم افراطی، دیپلماسی فعالی در این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ انسان منصفی با شهدایی که امنیت ما را تامین می‌کنند مخالفتی نمی‌کند، افزود: دولت روحانی بیشترین حمایت را از نیروهای مسلح از ارتش و سپاه تا بسیج و نیروی انتظامی و...داشته است. این دولت لااقل بودجه‌ها و اعتبارات این بخش را دو برابر کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی و امنیتی ما و از جمله ارتش و سپاه و بسیج، ناموس این مملکت هستند افزود: در هیچ کجای دنیا بزرگان امنیت و نظامیان برجسته که وجه ملی دارند را با سیاست گره نمی‌زنند چرا که آنها متعلق به همه مردم هستند.

کرباسچی با بیان اینکه شهدای حرم و مبارزان این کشور در مقابل زیاده‌خواهی برخی کشورهای منطقه ایستاده و از منافع ملی ما حراست می‌کنند گفت: عربستان از دوران شاه تا کنون با ایران رقابت داشته و کوشیده که یک دو گانه بین ایران و عربستان در منطقه ایجاد کند و منافع خود را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه مگر همه ما با هم در جبهه‌ها نبودیم افزود: مگر نه اینکه همه ما با هم در دوران جنگ در بسیج و سپاه و ارتش بودیم چرا امروز باید با طرح مسائل دروغ و پرداختن به آنها در خبرگزاری ها و روزنامه‌ها به دروغ به تخریب رقیب بپردازیم.

وی با اشاره به مهار این سیاست‌ها در دولت‌های گذشته و از جمله در دولت هاشمی رفسنجانی گفت: باید میراث هاشمی را برای همیشه حفظ کنیم. در آن دوره با همین سیاست لبخند این کشورها مهار و منافع ملی‌مان را تامین کردیم.

این فعال سیاسی رویش داعش را محصول فاصله گرفتن از آن سیاست‌ها دانست و گفت: داعش در چه شرایط تاریخی و منطقه‌ای بوجود آمد. افراطی‌گری در عربستان در چه دوره‌ای به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در مذاکرات باید زبان دنیا و زبان دیپلماسی را بدانیم ادامه داد: امروز ببینید دکتر ظریف و سیاست

خارجی ما در دنیا از چه وزن و احترامی برخوردار است این در حالی است که در گذشته وزیر خارجه ما در فرودگاه یک کشور متوسط گیر افتاده بود و به او اجازه خروج نمی‌دادند.

دبیرکل حزب کارگزاران از ایام انتخابات به‌عنوان ایام تحکیم پایه‌های دموکراسی در کشور نام برد و اظهار کرد: ایام انتخابات در کشورهای توسعه‌یافته فرصت و فضایی برای بازنگری و کنکاش در رفتارها و فضاهای سیاسی یک کشور و تعمیق درک شهروندان از سیاست است.

وی ادامه داد: شهروندان در کشورهای توسعه‌یافته معمولا در ایام انتخابات معمولا با مسائل سیاسی آشنا و مطالبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و...مردم از دولت‌ها مطرح و بازخوانی می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز خرسندی از درک بالای سیاسی مردم ایران، از ایرانیان به عنوان یکی از سیاسی‌ترین کشورهای منطقه و جهان سوم نام برد و افزود: در هیچ جای دنیا شهروندان یک کشور همچون مردم ایران تا این اندازه درک دقیق و عمیقی از مسائل سیاسی و سیاست روز ندارند.

وی این شناخت عمیق مردمی را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حضور همه‌جانبه ایرانیان در وقایع مهم سیاسی از انقلاب مشروطه و دولت مصدق و ملی‌شدن صنعت نفت تا انقلاب اسلامی امام راحل همه و همه به تعمیق‌بخشی به این درک بالای سیاسی کمک کرده است.

کرباسچی با بیان اینکه ایام انتخابات فرصت و مجالی برای یادآوری و بازخوانی وقایع سیاسی چهار سال گذشته است اضافه کرد: در ایام انتخابات معمولا مردم وقایع گذشته را بررسی و تحلیل و بر اساس آنها برای چهار سال دیگر خود تصمیم می‌گیرند.

وی با اشاره به انتقادات مخالفان دولت یازدهم از این دولت در چند سال اخیر ادامه داد: ایام انتخابات باید به مجالی برای پاسخگویی به این شبهات تبدیل شود تا اگر اشکالی در سیاست‌ها وجود داشته تصحیح و اگر در انتقال مسئله‌ای نیز سوءتفاهم شده، رفع شود.

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه به برکت اندیشه‌ها و رهبری‌های امام و رهبری، ایران اسلامی امروز در امنیت زبانزد دنیا است گفت: برای پایداری این امنیت و آرامش، بیش از هر چیز به ایجاد همدلی و وحدت در بین آحاد جامعه نیاز داریم نه اینکه با سخنان غیرواقعی و بازی‌های رسانه‌ای بر سوءتفاهم‌ها افزوده شود.

وی به لزوم رعایت اخلاق سیاسی اشاره و تصریح کرد: اگر در انتخابات اخلاق سیاسی رعایت نشود و بازار تهمت‌ها داغ شود نه تنها همدلی ایجاد نمی‌شود بلکه همان تفاهمی هم که پیش از آن بوده نیز به‌هم می‌خورد.

کرباسچی با اشاره به لزوم اجتناب از دروغ و اتهام به همدیگر گفت: در همه انتخابات گذشته هرگاه به اتهام‌های دروغین و بی‌اساس به همدیگر روی آوردیم، تفاهم ملی و وحدت در کشور نیز آسیب دیده است.

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه اگر برنامه‌ای برای اداره کشور داشته باشیم به این وادی اتهام‌زنی به رقیب کشیده نمی‌شویم تصریح کرد: متاسفانه تعدادی که ادعای اصولگرایی هم دارند احساس می‌کنند که دروغگویی در کشور آزاد و این اتهام‌زنی‌های ناروا امری عادی است.

این فعال سیاسی با اشاره به انتقادات بی‌اساس به دولت یازدهم در چند سال گذشته گفت: برخی این دولت را به این متهم می‌کنند که کارایی لازم را ندارد اما در بسیاری از موارد خود مانع از کارهای این دولت شدند.

وی با ستایش از عملکرد دولت روحانی خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد دولت براساس اعداد و ارقام دستگاه‌های مسئول نشان می‌دهد که این دولت عملکرد بسیار خوبی داشته است اگر چه به برخی بخش‌ها هم انتقاداتی نیز می‌توان وارد دانست.

شهردار سابق پایتخت از دولت روحانی به عنوان مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب نام برد و گفت: بدیهی‌ترین نیاز یک دولت در اختیارداشتن یک کابینه همراه و فعال است اما همگی دیدیم که مجلس در آن دوره چه مشکلات و موانعی پیش پای دولت روحانی گذاشت.

وی با بیان اینکه مظلومیت دولت روحانی از همان انتخاب وزرا و کابینه شروع شد گفت: کابینه اول دولت یازدهم ، کابینه مطلوب دکتر روحانی نبود و بارها گفتند که گزینه‌های دیگری داشته‌اند که رقیب مانع از اعتماد نمایندگان به آن می‌شد.

این فعال سیاسی به برخی مانع‌تراشی‌های رقیب بر سر انتخاب وزرای همراه با روحانی اشاره و تصریح کرد: کسی مثل دکتر نجفی می‌توانست در آموزش و پرورش تحول ایجاد کند اما اجازه ندادند که دولت از این ظرفیت در آن بخش بهره بگیرد و یا شخصی مثل فرجی دانا که مدیری توانمند است را به بهانه‌های سیاسی از مدیریت در دانشگاه‌ها و وزارت علوم بازداشتند.

کرباسچی با بیان اینکه آنها تمام تلاش‌شان را کردند که دست رئیس‌جمهور را در انتخاب همکارانش ببندند اضافه کرد: با وجود همه این مانع‌تراشی‌ها دولت یازدهم عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مانند یک شیر آب نیست که آن را باز و بسته کنیم گفت: به یاد بیاوردید که وضعیت کشور در سال اول آغاز به کار این دولت چگونه بود. دولت با تحریم‌های ظالمانه‌ای روبرو بود که در تاریخ بی‌سابقه بود و حتی سازمان ملل نظیر آن را برای هیتلر هم وضع نکرده بود.

وی با بیان اینکه تاثیر هفت تحریم سازمان ملل و شورای امنیت در دو سال اول آن چندان محسوس نبود و به تدریج خود را نشان داد افزود: از همین رو بود که برخی‌ که درک دقیقی از اقتصاد و عالم سیاست نداشتند تحریم‌های سازمان ملل و شورای امنیت را "کاغذپاره"می‌نامیدند.

این فعال سیاسی اطلاح‌طلب با بیان اینکه اقتصاد با آمدن سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال رونق می‌یابد گفت: عده‌ای به‌گونه‌ای از اقتصاد سخن می‌گویند که گویی از یک شیر آب سخن می‌گویند که می‌توان با باز و بسته کردن آن رونق و اشتغال ایجاد کرد.

وی با تمجید از عملکرد دولت در سیاست خارجی از برجام به عنوان یکی از بزرگترین افتخارات دولت نام برد و تصریح کرد: آیندگان به نیکی از برجام یاد کرده و آن را در کنار ملی شدن نفت از سوی مصدق قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه بزرگترین عملیات دیپلماسی تاریخ به برجام منتهی شد اظهار کرد: برجام فراتر از ملی شدن صنعت نفت در ایران بود چرا که در ماجرای ملی‌شدن صنعت نفت، تنها صنعت نفت ما درگیر بود اما در تحریم‌های سازمان ملل و هفت قطعنامه آن نه‌تنها اقتصاد و نفت ما بلکه امنیت ما و از جمله امنیت اقتصادی و بین‌المللی ما نیز نشانه رفته بود.

کرباسچی با اذعان به اینکه امنیت از اقتصاد مهمتر است، گفت: دولت روحانی با توجه به مشکلات هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی معجزه کرده است.

دبیرکل حزب کارگزاران به تحلیل خود از این عملکرد پرداخت و بیان کرد: دولتی که بعد از وقایع ۸۸ روی کار بیاید و یک آرامش اجتماعی را در کشور ایجاد کند حتما در سیاست داخلی موفق بوده و معجزه کرده است. اگر چه ممکن است در رفع برخی مشکل‌ها مثل رفع حصر یا مواردی از این دست کار مهمی انجام نداده باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: پیش از این دولت از بین احزاب و سیاسیون کسی نمی‌توانست فعالیت کند اما این دولت کاری کرد که به فاصله دو سال یک انتخابات باشکوه و حماسی برگزار و ۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلسی که بر سر راه دولت مانع‌تراشی می‌کردند با رای مردم کنار رفتند.

وی از مجلس دهم به عنوان مجلسی کارآمد و اعتدالی نام برد و گفت: توانایی و تفاوت این مجلس و رویکرد اعتدالی و معقول آن را در همین تایید صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا می‌توان دید.

کرباسچی با بیان اینکه در دولت قبل فعالیت سیاسی کاملا تعطیل بود ادامه داد: در دولت احمدی‌نژاد اجازه نمی‌دادند ۲۰ شخصیت سیاسی کنار هم جمع شوند یا فردی مثل حجت‌الاسلام محتشمی نمی‌توانست در حسینه‌ای که داشت برای همفکرانش روضه برگزار کند اما با آمدن روحانی فضا باز شد و روضه حجت‌الاسلام والمسلمین محتشمی هم برگزار و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

وی با بیان اینکه در دوره قبل هواداران اصلاح‌طلبان چندان امید نداشتند و از این رو آراء روحانی کمتر از ۵۲ درصد آرا بود گفت: دوستداران اصلاحات و معتدلین این دوره با امید بیشتری می‌آیند.

وی از کاهش تورم به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های دولت روحانی نام برد و گفت:  دولت روحانی با وجود سنگ‌اندازی‌ها کارهای بزرگی کرده که کاهش جدی تورم آنهم با عبور از فضای تحریم‌ها از مهمترین آنها است و از همین رو مردم از این دولت حمایت خواهند کرد.

کرباسچی به طرح برخی وعده‌ای غیرواقعی اشاره و گفت: ما دل‌مان می‌خواهد که ۱۰ برابر رقم فعلی به مردم یارانه بدهید و یا ۱۰ برابر بیشتر اشتغال ایجاد و یا مسکن بسازید اما لطفا جواب رئیس‌مجلس را هم بدهید و بگویید از چه طریق و با استفاده از کدام منابع آن را تامین می‌کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری از آنچه وعده دادند، نشدنی است خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد معتدل و اهل اندیشه اصولگرا امروز در جبهه اعتدال قرار گرفتند چرا می‌دانند که آنها برنامه‌ای برای حل مشکلات ندارند.

کرباسچی باانتقاد از طرح مسائل و وعده‌های عوام‌فریبانه گفت: ناطق نوری روزی در مقابل خاتمی رقابت می‌کرد اما امروز در کنار جبهه اعتدال و سازندگی و اطلاح‌طلبان است. روحانی روزگاری در روحانیت مبارز بود اما امروز در کنار اعتدال و اصلاحات است چرا که برای اداره کشور برنامه دارد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
افرین... حرف رو باید اینجوری زد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان