بازدید 7967

جلال ملکی سخنگوی «لیست خدمت» شد

کد خبر: ۶۹۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 02 May 2017
رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت گفت که اسامی نامزدهای مورد نظر در انتخابات شورای شهر در حال نهایی شدن است و طی یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد.
 
به گزارش فارس، پرویز سروری رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت عصر امروز با حضور در نشست خبری اظهار داشت: بعد از انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی، طبیعتا با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، به دنبال آسیب شناسی آن انتخابات بودیم تا انتخابات شورای شهر براساس هم افزایی نیروهای انقلاب شکل بگیرد.
 
سروری افزود: رسیدن به لیست واحد بسیار مشکل بود اما همه می‌دانستند که باید لیست واحد داد و برای همین، احزاب بزرگ و جمعیت‌های موثر و تاثیرگزار در این ائتلاف جمع شدند.
وی ادامه داد: در همین راستا، اسامی افرادی که فکر می‌کردیم برای شورای شهر مناسب هستند، مورد بررسی قرار گرفتند و در مورد آنها به جمع بندی رسیدیم.
 
رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت گفت: یک مدلی طراحی کردیم که شاید برای اولین بار در شورای شهر صورت می‌گرفت و آن هم مشارکت همه محلات در تشکیل این لیست بود که انتخاباتی در محلات در روز جمعه برگزار شد و ٢١ نفر انتخاب شدند.
 
سروری افزود: این لیست در مرحله نهایی شدن است و ظرف یکی دو روز آینده فهرست آن اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این لیست رنگ آبی را به همراه یک لوگوی 4برگ، بعنوان سمبل هوای سالم و پاک انتخاب کرده و شعار این لیست نیز در جهت خدمت یک دهه اخیر در تهران «در خدمت شهرمان هستیم» خواهد بود.

سروری گفت: جلال ملکی نیز که غیرسیاسی ترین فرد لیست است، بعنوان سخنگو انتخاب شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در روند اجرای انتخابات شورای شهر، یک بی عدالتی انتخاباتی در حال شکل گیری است که هیچگاه در تاریخ انقلاب مثل امروز صورت نگرفته است.

سروری با بیان اینکه صداوسیما به ستاد انتخاباتی رییس جمهور و معاون اول او تبدیل شده، این روند را یک تخلف و بی عدالتی عنوان کرد و افزود: در موارد دیگر، حتی تصویر آقای حبیب کاشانی را در برنامه 90 سانسور می‌کنند اما آقای محسن هاشمی در روز کارگر کنار رییس جمهور می‌نشیند و همه جا تصویرش را نشان می‌دهند.

وی همچنین به موضوع رد صلاحیت داوطلبین توسط هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: یکی از دوستان ما را که قانون تدریس می‌کند، با استناد به بند دال قانون ٢٦ رد صلاحیت کردند آن هم به بهانه عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی.
 
رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت ادامه داد: خیلی از دوستان ما را با این بهانه رد کردند. با این اوضاع چگونه لیست خود را اعلام کنیم؟
 
سروری گفت: افرادی که در لیست قبل، در سطوح بالای آرا قرار داشتند، این دوره رد شدند. البته ما به قانون پایبندیم اما آنها می‌خواهند با این بی عدالتی لیست ما را تا آخر باز بگذارند تا کار انتخاباتی صورت نگیرد.
 
وی تصریح کرد: باید پرسید که چرا مجلس و رییس مجلس ورود نمی‌کنند؟ در حالیکه این هیات هیچ مصداقی هم برای این بهانه یعنی «عدم ابراز وفاداری به قانون» ارائه نمی‌کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت اضافه کرد: کسانی که تا دیروز همه نهادهای کشور را متهم می‌کردند امروز نشان دادند که تمامیت خواه هستند.
سروری افزود: این اقدامات موجب سلب اعتماد مردم از کسانی است که قانون را برای منافع خود بکار می‌گیرند و این برای نمایندگان مجلس زیبنده نیست.

وی تصریح کرد: البته دوستانی از ما با رییس مجلس و نمایندگان در خصوص رد صلاحیت‌ها دیدار کردند و خود ما هم بزودی با رییس مجلس دیدار و گفتگو خواهیم داشت.
رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد تایید صلاحیت شده‌اند که محکومیت موثر دارند و بعضا ماه‌ها و سال‌ها در زندان بودند اما دوستان ما که افراد موجه و بعضا از رزمندگان دفاع مقدس هستند، رد صلاحیت شدند.

سروری تصریح کرد: با توجه به این رد صلاحیت‌ها، یک مهندسی انتخابات در حال شکل گیری است تا رقیب را در فراز و فرود اسیر کنند و امکان تبلیغات انتخاباتی را از او بگیرند.

وی ادامه داد: اینها اگر می گویند ما شانسی در انتخابات شوراها نداریم، پس چرا اینقدر از دوستان ما را رد صلاحیت کردند؟ مردم تهران محصول نظر و رای خود به نمایندگان‌ لیست امید را مشاهده می‌کنند و از اقدامات آنها در مجلس ناراضی هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت تصریح کرد: درخصوص انتخاب شهردار تهران هم تا الان به جمع بندی نرسیده ایم و باید تا مشخص شدن نتایج انتخابات صبر کرد.

سروری درخصوص تایید یا رد صلاحیت مرتضی طلایی نیز گفت: ظاهرا به صورت شفاهی به آقای طلایی اعلام شده بود که تایید صلاحیت شده ولی بعدا تکذیب کردند و هنوز هیات نظارت به ایشان هیچ ابلاغی نکرده و وضعیت او هم مثل بقیه دوستان رد صلاحیت شده است.

وی اضافه کرد: همه مجموعه های تاثیرگزار از جمله پایداری در ائتلاف خدمت حضور و همکاری دارند و اگر آقای چمران در لیست خدمت قرار بگیرند، حتما سرلیست خواهند بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار