بازدید 10573
۱

اسلحه مسافربران قلابي روي شقيقه مسافران

کد خبر: ۶۸۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 30 April 2017
دو برادر و همدستشان كه در پوشش مسافربر با تهديد اسلحه اموال مسافران را سرقت مي‌كردند، به دام پليس افتادند.
 
به گزارش جوان، شامگاه يك‌شنبه، 27 فروردين ماه بود كه پسر جواني خودش را به كلانتري 177 خاور شهر رساند و از سه سرنشين يك خودروي پرايد به اتهام زورگيري شكايت كرد. او در شرح ماجرا گفت: من دانشجوي رشته هنر هستم. ساعت 8 شب در سه راه افسريه منتظر تاكسي بودم تا به مشيريه بروم كه يك خودروي پرايد مسافربر توقف كرد. به جز راننده، دو مرد جوان سوار پرايد بودند.
 
با تصور اينكه خودرو مسافربر است، سوار شدم و راننده به راه افتاد. او بعد از طي مسافتي كوتاه، ناگهان تغيير مسير داد و وارد بزرگراه امام رضا شد كه اعتراض كردم. همان لحظه ناگهان دو سرنشين ديگر به من حمله كردند. يكي از آنها اسلحه كشيد. فهميدم كه در دام زورگيران گرفتار شده‌ام. آنها بعد از اينكه 500 هزار تومان پول نقد، چند دست لباس و كارت عابربانكم را سرقت كردند، من را در محلي خلوت به بيرون پرتاب كردند و گريختند.
 
پس از مطرح شدن شكايت، تيمي از كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران، مأمور رسيدگي به پرونده شدند. با مشخصاتي كه شاكي در اختيار پليس گذاشت، صورت زورگيران چهره‌نگاري شد و كارآگاهان با بررسي تصاوير مجرمان سابقه‌دار موفق شدند دو نفر از زورگيران را كه دو برادر به نام‌هاي مسعود 25ساله و بهروز 27 ساله بودند، شناسايي كنند. بعد از به دست آمدن اين اطلاعات كارآگاهان مسعود و بهروز را به صورت نامحسوس تحت كنترل قرار دادند و موفق شدند سومين عضو باند را كه مردي 29 ساله به نام مهدي بود، شناسايي كنند.
 
با كامل شدن تحقيقات در اين باره، عمليات بازداشت متهمان به جريان افتاد و مأموران پليس ساعت 11 روز چهارشنبه ششم ارديبهشت ماه موفق شدند دو برادر را حوالي خيابان وحدت اسلامي بازداشت كنند. در شاخه ديگري از بررسي‌ها كارآگاهان يك ساعت بعد محل تردد مهدي را در شهرك مسعوديه شناسايي كردند.
 
مهدي كه از حضور پليس هوشيار شده بود، سعي كرد تا از دست مأموران فرار كند، اما با شليك گلوله از ناحيه پا مجروح و دستگير شد. سه متهم در اولين بازجويي‌ها به زورگيري مسلحانه اعتراف كردند.
 
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيق از سه سارق مسلح براي شناسايي جرائم بيشتر در جريان است.
 
وي ادامه داد: كساني كه به اين شيوه در دام سارقان گرفتار شده‌اند به اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یشنهاد میکنم یه تحقیق صورت بگیره تا معلوم شه چند درصد از مجرمان سابقه دار، بعد آزادی از زندان دنبال خلاف نمیرن و چند درصدشون مجدداً به جرم قبلی ادامه میدن.من که فکر میکنم اکثر این مجرم ها بعد از هر بار آزادی از زندان به خلافشون ادامه میدن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل