بازدید 7406

فرمان ترامپ برای حفاری های جدید و خشم طرفداران محیط زیست

رئیس جمهور آمریکا در اقدامی برای افزایش تولید داخلی فرمان اجرایی را برای گسترش حفاری نفت و گاز در مناطق خارج از محدوده به امضاء رساند. این فرمان در حالی صادر می شود که تقاضای صنعت برای زمین به کم ترین حد خود در این سال ها رسیده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 29 April 2017
رئیس جمهور آمریکا در اقدامی برای افزایش تولید داخلی فرمان اجرایی را برای گسترش حفاری نفت و گاز در مناطق خارج از محدوده به امضاء رساند. این فرمان در حالی صادر می شود  که تقاضای صنعت برای زمین به کم ترین حد خود در این سال ها رسیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، این فرمان می تواند منجر به رفع ممنوعیت حفاری در سراسر بخش های اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و قطب شمال شود و همچنین ممنوعیت حفاری در خلیج مکزیک را نیر که باراک اوباما رئیس جمهور سابق قصد جلوگیری از توسعه آن را داشته است بر می دارد. اوباما در سال 2010 و بدنبال نشت نفت شرکت بریتیش پترولیوم در خلیج مکزیک از توسعه حفاری ها در آن جا ممانعت به عمل آورد.

فرمان ترامپ برای حفاری های جدید و خشم طرفداران محیط زیست

ترامپ همزمان با امضاء این فرمان گفت "امروز ما انرژی آمریکایی را آزاد می کنیم و راه را برای هزاران و هزاران شغل در رابطه با انرژی در آمریکا و با درآمد بالا باز می کنیم"

ترامپ قبلا وعده داده بود تا اقدامات دوره اوباما که به نام حفاظت از محیط زیست انجام شده بود و از نظر رئیس جمهور جدید باعث کند کردن توسعه انرژی آن هم بدون هیچ گونه منفعت ملموسی شده بود را کنار بگذارد که این مسئله باعث خشنودی صنعتی ها و خشم طرفداران محیط زیست شده بود.

فرمان حاضر که «استراتژی آمریکا در اولویت برای انرژی فلات قاره» نامیده می شود از وزارت کشور می خواهد تا طرح اخیر اوباما درباره توسعه نفت و گاز فلات قاره بیرونی را که شامل آب های فدرال تمام سواحل ایالات متحده می شود بازبینی نموده و آن را جایگزین نماید.

اما این فرمان در زمانی مطرح می شود که قیمت های پایین نفت و افزایش تولید در خشکی باعث کاهش تقاضای این صنعت برای اجاره مناطق دریایی به کم ترین سطح خود از سال 2012 شده است. فرمان ترامپ مسائلی را درباره تأثیر این اقدام مطرح کرده است.

دیوید جنکینز رئیس گروه «محافظان نظارت مسئولیت پذیر» که یک گروه غیر انتفاعی حفاظت از محیط زیست و منابع می باشد گفت "اقدام عجولانه امروز ترامپ برای گسترش حفاری نفت دریایی...از واقعیت های بازار خیلی دور است و به همان مقدار که بدون ملاحظه بوده همان قدر نیز غیر ضروری است. چه دلیل عاقلانه ای وجود دارد که یک کسی بیاید دیگران را به حفاری در پرخطر ترین و گرانترین زمین های روی زمین بکشاند در حالی که چنین سرمایه گذاری به خاطر اشباع موجود در ذخائر و بازار نفت تا آینده قابل پیش بینی بدون سود خواهد بود.؟"

حجم پولی که شرکت های نفتی در خلیج مرکزی مکزیک برای فروش اجاره نامه سالیانه پرداخته اند بین سال های 2012 و 2017 تا 75 درصد کاهش داشته است. دلار پیشنهادی برای هر جریب و درصد جریب هایی که پیشنهاد مناقصه دریافت می کنند هر دو تا بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

این آمار و ارقام که مبتنی بر اطلاعات دولتی است در خلیج غربی مکزیک نیز به همین صورت است. بنابر آمار اداره مدیریت انرژی اقیانوس ایالات متحده، خلیج غربی تنها منطقه ای است که در طی زمان مزبور پیشنهاداتی را برای اجاره دریافت کرده است.

گروه های حفاظت از محیط زیست از جمله «اوشیانا» و مرکز «بایولوجیکال دایورسیتی» از این فرمان ترامپ انتقاد کرده و قول دادند تا در ددگاه علیه آن مبارزه کنند. سناتورهای دموکرات نیز مخالف فرمان ترامپ بودند و اعلام کردند که فرمان مزبور می تواند صنایع توریسم و ماهیگیری را تهدید کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر