بازدید 2801

دولت دهم در دو سال پایانی برای پرداخت یارانه اسکناس چاپ می کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دولت دهم در دو سال پایانی عمر خود، برای پرداخت یارانه نقدی اسکناس چاپ می کرد، چرا که یارانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومانی را به ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسانده بود.
کد خبر: ۶۸۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 29 April 2017
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وعده های انتخاباتی برخی کاندیدا برای افزایش یارانه نقدی گفت:کاندیدا برای اظهارنظر درباره یارانه ها باید قانون را مطالعه کنند، چرا که بر اساس قانون اختیار افزایش یارانه ندارند و محل پرداخت یارانه از محل منابع حاصل از افزایش یارانه های انرژی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت ها حق ندارند که از منابع عمومی دولتی برداشت کرده و یارانه پرداخت کنند، افزود: بنابراین دولت ها برای تامین منابع جهت پرداخت یارانه نقدی باید نرخ حامل های انرژی همانند آب، برق و گاز را افزایش دهند، که قطعا مجلس اجازه چنین اقدامی به آنها نمی دهد.

دولت ها تنها مجاز هستند، که 50 درصد از حامل های انرژی را یارانه پرداخت کنند

جعفرزاده با اشاره به اینکه دولت ها تنها مجاز هستند، که 50 درصد از  منابع حاصل از فروش حامل های انرژی را یارانه پرداخت کنند، ادامه داد:هم اکنون 94 درصد از منابع حاصل از فروش حامل های انرژی یارانه پرداخت می شود، اما برای پرداخت یارانه منابع کم است.

وی یادآور شد:کاندیدا و یا دولت ها اجازه تغییر قانون را ندارند، تغییر قانون و افزایش یارانه به معنای ایجاد گرانی در کشور است، که به هیچ وجه مجلس اجازه این اقدام را به آنها نمی دهد.

مردم یارانه بیشتر نمی خواهند، گرانی ایجاد نکنید

جعفرزاده با بیان اینکه طرح چنین مباحثی برای عوام فریبی یا بر اثر بی اطلاعاتی است، افزود:آقای احمدی نژاد در دو سال پایانی عمر دولت دهم برای پرداخت یارانه  اسکناس چاپ می کرد، چرا که منابع حاصل از احامل های انرژی برای هر فرد 16 هزار و 500 تومان می شد، اما دولت دهم با ایجاد انحراف این رقم را به 45 هزار و 500 تومان رساند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت ها سالیانه 12 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی مغایر قانون عمل می کنند، تصریح کرد: مجلس اجازه نمی دهد که برای پرداخت یارانه بیشتر گرانی به مردم تحمیل شود، مجلس بر این موضوع تاکید می کند که مردم یارانه بیشتر نمی خواهند، گرانی ایجاد نکنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر