بازدید 3821

قیمت فولاد ۴۵ درصد رشد کرد

انجمن فولاد جهانی پیش بینی کرد که در سال ۲۰۱۷ میلادی تقاضای جهانی برای فولاد بطرز چشمگیری افزایش پیدا کند؛ ضمن اینکه بهای آن از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد ۴۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۸۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 23 April 2017
انجمن فولاد جهانی پیش بینی کرد که در سال ۲۰۱۷ میلادی تقاضای جهانی برای فولاد بطرز چشمگیری افزایش پیدا کند؛ ضمن اینکه بهای آن از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری «فورچون»، انجمن فولاد جهانی اعلام کرد، تقاضای جهانی فولاد در سال جاری میلادی بیشتر از پیش بینی های انجام شده خواهد بود و علت آن به بهبود شرایط در اقتصادی های پیشرفته و شتاب گرفتن رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه بویژه روسیه، برزیل و هند بر می گردد.

قیمت فولاد ۴۵ درصد رشد کرد

در همین حال برآورد می شود که رشد تقاضای جهانی برای فولاد در سال ۲۰۱۷ میلادی به یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون تن معادل ۱.۳ درصد رشد برسد و این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیارد و ۵۴۹ میلیون تن باشد.  

این در حالی است که پیش از این در ماه اکتبر سال گذشته میلادی رقم ۵ دهم درصد برای رشد تقاضای فولاد جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی شده بود.

همچنین درآمد حاصل از صنعت فولاد در سال تقریبا ۹۰۰ میلیارد دلار است که این موضوع بعنوان یکی از شاخص های اقتصاد سالم جهانی در نظر گرفته می شود.

بر همین اساس، چین ۴۵ درصد از تقاضای فولاد جهانی را تشکیل و انتظار می رود که این رقم با کاهش روبرو شود و تقاضای چین برای فولاد در سال جاری میلادی ۶۸۱ میلیون تن و در سال آینده با ۲ درصد کاهش به رقم ۶۶۷.۴ میلیون تن برسد.

در همین حال انجمن فولاد جهانی برآورد کرد که تقاضای فولاد در اقتصادی های نوظهور و در حال توسعه به استثناء چین در سال ۲۰۱۷ میلادی با ۴ درصد رشد به ۴۲۵.۷ میلیون تن برسد و این رقم در سال آینده میلادی با ۴.۹ درصد روند صعودی به ۴۷۴.۹ میلیون تن افزایش پیدا کند.

بر پایه این گزارش، قیمت جهانی فولاد به دلیل افزایش تقاضا و نیز کاهش ظرفیت تولید در چین به دلیل اقدامات ضد دامپینگ بر سر صادرات فولاد چین با روند افزایشی روبرو شده و از دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد که کمترین رقم در ۱۲ سال اخیر را تجربه کرد در حدود ۴۵ درصد به قیمت آن افزوده شده است.

همچنین انجمن فولاد جهانی رشد تقاضای هند و آمریکا را در سال ۲۰۱۷ میلادی برای فولاد به ترتیب ۶.۱ درصد و ۳ درصد اعلام کرد.

در حال حاضر بیش از ۱۶۰ تولید کننده عضو انجمن فولاد جهان هستند که در حدود ۸۵ درصد تقاضای جهانی را تامین می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان