بازدید 5220
۷

هیچ کس برای زلزله تهران آماده نیست

کد خبر: ۶۸۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 19 April 2017
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: ایران، کشور بحران‌خیزی است و به همین دلیل باید مسئولان عالی کشور تدابیری در نظر بگیرند.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمدیون در مراسم تجلیل از امدادگران فعال در حوادث اخیر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، عنوان کرد:  هلال‌احمر در حد بضاعتی که برایش تعریف شده آمادگی مقابله با بحران‌ها را دارد، اما این به این معنی نیست که اگر زلزله‌ای در تهران رخ داد ما آماده‌ایم؛ در چنین شرایطی نه تنها هلال‌احمر بلکه هیچ‌کس آماده نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور ایران کشور بحران‌خیزی است و مسئولان عالی کشور باید تدابیری در نظر بگیرند و اینکه تصور شود جمعیت هلال‌احمر می‌تواند تمام مشکلات در حوادث را با تمام ابعاد حل کند، اصلا چنین چیزی نیست. همه مسئولان باید در این موضوع بیدار بوده و به وحدت رویه برسند. همچنین آماده مقابله با بحران‌های بزرگ باشند.

فعالیت 50 هزار نیروی داوطلب هلال احمر در کشور

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در کشور 10 هزار نیروی رسمی و 50 هزار نیروی داوطلب در اختیار دارد که در مواقع اضطرار فعالیت می‌کنند و بخش عمده‌ای از اقدامات هلال‌احمر در کمک به هموطنان با استفاده از نیروهای داوطلب است.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر جهت نوسازی، بازسازی و بهسازی ناوگان و نیروهای عملیاتی خودش تمام امکانات و تجهیزات را بسیج کرده و برنامه این جمعیت در سال جاری ارتقاء ناوگان بالگردها است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور خاطرنشان کرد: در سال 94 تعداد بالگردها 17 فروند بود که در سال 95  به 24 فروند رسید و امیدواریم در سال 96 بتوانیم این تعداد را به 30 فروند افزایش دهیم.

محمدیون با اشاره به اینکه برای لجستیک حدود 280 دستگاه تویوتا لنکروز قرارداد بسته شده که وارد شود، گفت: بهترین تجهیزات دنیا را شناسایی کرده‌ایم و هفته آتی برای خرید آن‌ها از طریق اقدامات قانونی عمل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: میزان اعتباری که برای سال 96 جمعیت هلال‌احمر در نظر گرفته حدود 2000 میلیارد تومان است که بخشی از آن به مصوبات مجلس برمی‌گردد. ریال به ریال بودجه را در راستای تجهیز امکانات نیروهای امدادی هزینه می‌کنیم.

محمدیون در خصوص همکاری دولت یازدهم با جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای کمک به هلال‌احمر معطوف کرده و هیچ کمبودی از ناحیه دولت احساس نمی‌شود و آنچه را که نیاز داشته‌ایم دولت در حد مقدورات فراهم کرده است.

وی در خصوص سیل اخیر در استان‌های شمالغربی کشور، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر با تمام توان خود در استان‌های‌آذربایجان غربی، شرقی و کردستان حضور یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
ایشالا زلزله بیاد که فساد همه جا رو گرفته.
تو که پس اندازت خوبه ماهم هه...
شهرتهران نیاز به بیش از100فروند بالگرد امداد داره هزینه آموزش خلبان تعمیر نگهداری این بالگردهارومیشه باراه اندازی خطوط هوایی حمل ونقل جبران کرد.یک کلان شهربزرگی باجمعیت چندمیلیونی نیازبه نیم میلیون نیروی آموزش دیده جوان دارد حتماًلازم نیست برای آموزش کلاس حضوری برگزارشود ازطریق شبکه های اجتماعی واینترنت میشه این نیروی داوطلب جذب کردبرنامه ریزی وآموزش دادبرای روز هایی که لازم است .
اختيار داريد ،دزدان و مفسدان و اخطلاسگران و رانت خواران و واردات كنندكان و اقازادها و ... همگى اماده ، اماده هستند!
چرا اتفاقا!
حضرت عزراييل به شدت آماده هست.
شک نکنید
امسال زلزله زیاد داریم
نخسوزن شمالشرق تهران
دقیقا" .زندگی و سرمایه گزاری در زمینه مسکن تو تهران اشتباه کامله. من به همه کسانی که دور بر خودم هستن همین سفارش رو میکنم.با 200 یا 300 میلیون میشه بهترین ویلا رو تو شمال ساخت یا هر شهری که مد نظرتونه.واسه چی پولمون رو تو شهری دور بریزیم که تا 10 سال آینده وضعش به مراتب بدتر و کشنده تر خواهد بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل