بازدید 3008

انتقاد از اخذ استانداردهای صوری برای مصالح ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش عمر مفید ساختمان های نوساز در کشور گفت: اخذ استانداردهای صوری برای مصالح ساختمانی یکی از معضلاتی است که در نتیجه تخلف در انجام ممیزی ها صورت می گیرد.
کد خبر: ۶۸۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 19 April 2017
حمید بنایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کاهش عمر مفید ساختمان های نوساز در کشور، گفت: استفاده از مصالح غیر استاندارد و ضعف نظارت ها ساختمان های نوساز را در معرض تخریب قرار داده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کیفیت پایین مصالح ساختمانی و عدم مطابقت آن با استاندارد روز خسارت های بسیاری به منابع مالی کشور وارد می کند، افزود: ناایمن بودن ساختمان ها یکی از شاخص ترین پیامدهای استفاده از مصالح بی کیفیت است که می تواند در حین بروز کمترین میزان زلزله تلفات مالی و جانی بسیاری به بار بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت در حین تولید مصالح ساختمانی تشدید شود، تصریح کرد: متاسفانه اخذ استانداردهای صوری برای مصالح تولید شده یکی از معضلاتی است که در نتیجه تخلف در انجام ممیزی ها صورت می گیرد.

 

ضرورت انجام آزمایش های لازم در حین تولید مصالح ساختمانی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به ضرورت انجام آزمایش های لازم در حین تولید مصالح ساختمانی، گفت: با انجام آزمایش های لازم باید جلوی تولید و عرضه مصالح بی کیفیت گرفته شود تا به این ترتیب این مصالح در ساخت و سازها به کار گرفته نشوند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای شناخته شده است، افزود: با تبدیل مسکن به عنوان کالای سرمایه ای به طبع ساخت و ساز آن نیز از حیطه تخصصی خارج و به کالایی برای سود آوری افراد تبدیل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید ب اینکه کیفیت ساختمان های نوساز قربانی سود آوری افراد در بازار شده است، گفت: مرجع مشخصی باید به نظارت بر نحوه تولید مصالح ساختمانی و کیفیت آن ها و همچنین شیوه استفاده از آن در ساختمان رسیدگی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل