بازدید 3881
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

نامه رئیسی به روحانی و صدا و سیما/ کاندیدای جمنا کابینه معرفی می‌کند/ تذکر مطهری به رسانه ملی

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۸۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 18 April 2017
انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

رئیسی به روحانی و رییس صداوسیما نامه نوشت
حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس به حجت‌الاسلام روحانی رییس‌جمهور نامه نوشت.
وی در این نامه خطاب به روحانی گفت: «بنده و جنابعالی پیش از آنکه حقوقدان باشیم، هر دو مفتخر به کسوت روحانیت هستیم و این انتساب، ما را به رعایت امور اخلاقی بیش از دیگران ملزم و موظف می‌نماید.
اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود»
رئیسی همچنین طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر لزوم عدم جانبداری از سوی این سازمان اظهار کرد: متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند. از آنجا که بسیاری از برنامه‌های مزبور، جزو شئون انحصاری رئیس دولت نبوده و انجام آن‌ها متوقف به حضور ایشان نیست، از صداوسیما انتظار می‌رود با عنایت به اهداف و مأموریت‌های قانونی خود از هرگونه اقدامی که با ایجاد شائبه تبلیغ جانبدارانه به نفع یک فرد یا جریان خاص، فرآیند داوری درست و آگاهانه مردم شریف را مخدوش سازد، جداً پرهیز نماید.

عارف: کاندیداهای شورای عالی اصلاح طلبان در بستن لیست‌ها نقشی نخواهند داشت
رئیس فراکسیون امید مجلس ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و قانون در انتخابات توسط تمامی گروه‌ها و جریان‌ها گفت: افرادی از شورای عالی که در انتخابات شوراها اعلام کاندیداتوری کردند، در بسته شدن لیست هیچ نقشی نخواهند داشت.

رییس ستاد انتخابات استان تهران: تبلیغات زودرس رصد می‌شود
شهاب‌الدین چاوشی گفت: به عنوان مسئول ستاد انتخابات استان از همه نامزدها و هوادارانشان می­‌خواهم  قانون تبلیغات را مراعات کنند. زمان مهلت تبلیغات قانونی ریاست جمهوری از تاریخ ۹۶/۲/۸ به مدت ۲۰ روز است و همه ضوابط و معیارهای قانونی و اخلاقی باید رعایت شود.

دلیل کاندیداتوری جهانگیری از نگاه عارف
محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی درباره ثبت نام برخی اصلاح طلبان در  انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حضور افراد طبیعی است و نمی توان جلوگیری کرد، اما نامزد اصلی ما آقای روحانی است و امیدواریم با حضور فعال وی و انسجامی که ما داریم، رای ایشان در دوره دوم بیشتر شود.
رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین درباره نامزدی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: حضور آقای جهانگیری طبیعی است که اگر به هر دلیلی لازم شد، کار را دنبال کند

گزینه نهایی جمنا کابینه‌اش را معرفی می‌کند
سید محمد حسینی در پاسخ به اینکه کابینه کاندیدای جمنا چه زمانی معرفی می شود، بیان کرد: در بین ۲۷ قشر جبهه مردمی، مشاوران حوزه‌‌های مختلف انتخاب شده‌اند که می‌توانیم افراد را به عنوان همکاران گزینه نهایی پیشنهاد دهیم اما شخص کاندیدا است که در این باره تصمیم می‌گیرد، بنابراین زمانی که گزینه نهایی مشخص شود  کابینه‌اش را معرفی می‌کند.

رئیس خانه احزاب از کاندیداتوری انصراف داد
 قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران طی نامه‌‌ای به ستاد انتخابات وزارت کشور از کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.
در نامه‌ای که قدرتعلی حشمتیان به ستاد انتخابات وزارت کشور فرستاده تأکید شده بنده به درخواست 38 حزب جمعیت و تشکل سیاسی از جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران و 86 نماینده ادوار مجلس شوار اسلامی و 18 حزب جمعیت و تشکل سیاسی عضو جبهه پیشرفت و عدالت و جمع کثیری از اقشار مختلف به ویژه جمعی از سران ایلات اقوام و عشایر استان‌های زاگرس نشین، و رزمندگان دوران دفاع مقدس ادای تکلیف کرده و ثبت‌نام کردم.
رئیس خانه احزاب در بیانیه انصرافی خود آورده که برای حفظ جایگاه خانه احزاب ایران انصراف داده است.

کاندیداها وعده‌های تو خالی ندهند

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 فروردین) پارلمان،‌ با استناد به اصل 43 قانون اساسی، گفت: کاندیداهایی که پس از تایید شورای نگهبان به دنبال تبلیغات هستند باید برنامه‌های خود را طوری ارائه کنند که شور و نشاط در کشور ایجاد کند.
وی با بیان اینکه کاندیداهای ریاست‌جمهوری دستاوردهای نظام را نباید تخریب کنند، ادامه داد: نباید کاندیداها وعده‌های تو خالی بدهند که هزینه کشور را بالا ببرد و اقتصاد توزیعی که در این نوع اقتصاد مردم به دولت وابسته هستند را اشاعه کند.

علی مطهری: صداوسیما هیچگونه گرایشی به کاندیداهای ریاست‌جمهوری نداشته باشد
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صدا و سیما در ایام منتهی به انتخابات باید صرفا بر افزایش مشارکت تمرکز کند.
علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت‌های سازمان صدا و سیما درباره آگاهی‌بخشی در این عرصه، گفت: صدا و سیما صرفا باید بر افزایش مشارکت در انتخابات تاکید داشته باشد چراکه هر مقدار مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، اعتباری برای کشور ایجاد می‌کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط کنونی دنیا، تلاش آمریکا برای تقویت فضای ایران‌هراسی و ضدایرانی و وضعیت کنونی منطقه، طبیعی است که هر اندازه مشارکت مردم بالاتر رود، اعتبار نظام بیشتر خواهد شد و دشمنان در محاسبات خود تجدید نظر خواهند کرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره آگاهی بخشی صدا و سیما در عرصه انتخابات و ایجاد مشارکت بالای مردم در انتخابات تصریح کرد: مشارکت بالای مردم باعث می‌شود مشکلات داخلی بهتر و با قدرت بیشتر حل شده و نقشه‌های دشمنان علیه کشور خنثی شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صدا و سیما نباید هیچگونه گرایشی به یکی از کاندیداها داشته باشد، یادآور شد: صدا و سیما باید بر روی مشارکت بالای مردم و افزایش حضور مردم برای شرکت در انتخابات، کار و تبلیغ و برنامه‌سازی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار