بازدید 7556

پیگیری مشکل مسافران ایرانی در گرجستان

کد خبر: ۶۸۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 18 April 2017
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به تفلیس با "گیورگی کویریکاشویلی" نخست‌وزیر گرجستان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار نخست‌وزیر گرجستان ضمن با اهمیت خواندن دیدار سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به گرجستان افزود: فرهنگ غنی ایران در گرجستان نفوذ عمیقی دارد و مردم به دیده احترام به ایران می‌نگرند.

وی بر عزم دولت گرجستان بر توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان به زمینه‌های همکاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم در زمینه‌های بانکی، کشاورزی، آب، ساخت و ساز، تکنولوژی و توسعه گردشگری همکاری‌های دو جانبه را تقویت کنیم.

ظریف نیز در این دیدار بر رعایت احترام به گردشگران ایرانی و حفظ شأن و منزلت آنان به ویژه بانوان مسلمان و ایرانی که از الزامات توسعه صنعت گردشگری ایران با سایر کشورها است تاکید کرد.

نخست‌وزیر گرجستان با اشاره به سفر هفته آینده خود به ایران گفت: آمادگی داریم در تمام زمینه‌های که طرح کردید با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم.

وی با اشاره به این‌که بدون همکاری‌های بانکی قادر نیستیم مناسبات اقتصادی خود را ارتقاء دهیم، بر لزوم عادی‌سازی همکاری‌های بانکی دو کشور تاکید کرد.

او زمینه‌های دیگری مانند همکاری در خصوص انرژی خورشید را نیز مورد تاکید قرار داد.

نخست‌وزیر گرجستان با ابراز تعجب از شنیدن موضوع عدم رعایت شئونات زنان مسلمان گفت: دستور خواهم داد این موضوع سریع مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

نخست‌وزیر در ادامه گفت: نمی‌توانم تصور کنم به زنان مسلمان در خاک گرجستان توهین شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان