بازدید 2927

شرکت روسی نفت ونزوئلا را گرو نگه داشت

علی‌رغم نزدیکی روابط روسیه و ونزوئلا شرکت دولتی حمل‌ونقل نفتی روسیه یک محموله نفتی ونزوئلا را به جای طلب خود گرو نگه داشته است.
کد خبر: ۶۸۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 18 April 2017
علی‌رغم نزدیکی روابط روسیه و ونزوئلا شرکت دولتی حمل‌ونقل نفتی روسیه یک محموله نفتی ونزوئلا را به جای طلب خود گرو نگه داشته است.

به گزارش فارس از به نقل از رویترز، شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA در ماه اکتبر سال جاری محموله نفتی به ارزش 20 میلیون دلار را به وسیله یک نفتکش روس متعلق به یک شرکت دولتی روسیه به مقصد دریای کرائیب ارسال کرد.

این نفتکش که متعلق به شرکت کشتیرانی دولتی سوفکومفلوت روسیه بود به جای تحویل محموله نفتی آن را برای تحت فشار قرار دادن دولت ونزوئلا برای تسویه بدهی 30 میلیون دلاری قبلی خود به این شرکت گرو نگه داشته است.

علی‌رغم اینکه روسیه و ونزوئلا از متحدان قدیمی محسوب می‌شوند شرکت دولتی سوفکومفلوت از شرکت PDVSA ونزوئلا به یک دادگاه منطقه ای در حوزه کارائیب شکایت کرده است.

با گذشت حدود 5 ماه از ورود محموله نفتی ونزوئلا به دریای کرائیب و با توجه به اینکه شرکت روس شکایت خود را در جزیره سنت مارتن در حوزه دریای کارائیب به دادگاه تسلیم کرده است به دستور دادگاه این محموله در یک انبار نفتی تخلیه شده است.

دعوی قضایی این دو شرکت در دادگاه عالی انگلستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این اتفاق نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌های حمل‌ونقل نفت بین‌المللی برای تسویه طلب نفتی خود از ونزوئلا دست به کار شده‌اند.

این اتفاق همچنین نشان می‌دهد که حتی متحدان دولت ونزوئلا نیز صبرشان لبریز شده و از عدم پرداخت بدهی‌ها از سوی دولت ونزوئلا کلافه شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل