بازدید 7332

کره‌شمالی نیروهای عملیات ویژه تشکیل داد

کد خبر: ۶۸۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 17 April 2017
برای اولین بار کره شمالی در اقدامی که نشان از تشدید تنش‌ها در منطقه شبه جزیره کره دارد، مبادرت به تشکیل نیروهای عملیات ویژه نظامی کرده است.

به گزارش ایرنا تصاویر مرتبط با این واحد از نیروهای ویژه کره شمالی که مورد توجه رسانه های منطقه قرار گرفته مربوط به رژه بزرگ ارتش این کشور است که روز شنبه گذشته برگزار شد.

آن طور که گزارش های منتشره از کره شمالی نشان می دهد اعضای این گروه ویژه مسلح ظاهرا فقط از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور فرمان می گیرند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد: در جریان رژه روز شنبه نیروهای مسلح کره شمالی به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی در شهر پیونگ یانگ، اعلام شد که اگر از این واحد ویژه درخواست شود آنها شمشیرهایشان را در قلوب دشمنان فرود خواهند آورد.

در جریان مراسم مذکور گروهی مسلح به موشک انداز که دوربین های دید در شب و سلاح های راکت انداز با خود حمل می کردند از مقابل دیدگان رهبر کره شمالی و دیگر مقام های نظامی این کشور رژه رفتند.

یونهاپ می افزاید که اقدام کره شمالی در واقع حرکتی مقابله به مثل در برابر کره جنوبی و آمریکاست که پیشتر مبادرت به تشکیل نیروهای ویژه کرده اند.

از نیروی دریایی ویژه آمریکا به عنوان گروهی یاد می شود که در حمله به پاکستان «اسامه بن لادن» رهبر القاعده را شکار کردند.

همین گروه که از آنها با عنوان نیروهای ویژه «سیل SEAL» یاد می شود برای نخستین بار در رزمایش مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی در سال جاری میلادی در شبه جزیره کره شرکت کرده اند و این نشانی از تمایل واشنگتن برای بکار گیری این گروه در صورت حمله پیشدستانه به کره شمالی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان