بازدید 5582
حسین شریعتمداری:

«افتتاح رسمی»، اسم مستعار «افتتاح دوباره» است!

کد خبر: ۶۸۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 17 April 2017
مدیرمسئول روزنامه کیهان بابیان اینکه «افتتاح رسمی» یک واژه من‌درآوردی و یک اسم مستعار است که برای «افتتاح دوباره» اختراع کرده‌اند. افزود: سخن این است که اگر این پروژه‌ها قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداری رسیده است، افتتاح رسمی آنچه مفهومی دارد.

به گزارش فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس گفت: بسیاری از پروژه‌هایی که این روزها دولت در آستانه انتخابات از افتتاح آن‌ها خبر می‌دهد، قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداری هم رسیده است و افتتاح دوباره آن غیر از تبلیغات توخالی انتخاباتی هیچ توجیه دیگری ندارد.

مدیرمسئول کیهان گفت: دولت که می‌داند این حرکت ناپسند از نگاه آگاهان پنهان نمی‌ماند دست به اقدام دیگر هم زده است و با افزودن پسوند «رسمی» به کلمه «افتتاح» تلاش کرده که افتتاح دوباره پروژه‌ها را یک اقدام جدید معرفی کند و از این طریق کار و تلاش دیگران را که ربطی به دولت کنونی ندارد و یا فقط چند درصد جزئی آن در دولت کنونی بوده است را به نام دولت یازدهم فاکتور کند.

شریعتمداری بابیان اینکه «افتتاح رسمی» یک واژه من‌درآوردی و یک اسم مستعار است که برای «افتتاح دوباره» اختراع کرده‌اند. افزود: سخن این است که اگر این پروژه‌ها قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداری رسیده است، افتتاح رسمی آنچه مفهومی دارد.

وی ادامه داد: البته ممکن است بگویند بهره‌برداری از این پروژه‌ها قبلاً به‌صورت آزمایشی بوده است و اکنون به‌طور رسمی افتتاح‌شده‌اند که در پاسخ به این مطلب هم باید گفت، دوره آزمایش و تست یک پروژه، بخشی از پروژه است و هیچ پروژه‌ای قبل از آزمایش افتتاح نمی‌شود و حال‌آنکه برخی از پروژه‌های مورداشاره قبلاً افتتاح‌شده‌اند یعنی دوره آزمایشی را طی کرده‌اند وگرنه دلیلی نداشت که افتتاح‌شده و بهره‌برداری از آن‌ها نیز شروع‌شده باشد.

مدیرمسئول کیهان همچنین به افتتاح چند فاز از تأسیسات عسلویه اشاره کرد و گفت: مراجعه به سابقه این فازها در رسانه‌ها نشان می‌دهد برخی از آن‌ها پیش‌ازاین افتتاح‌شده بودند و یا نزدیک به 90 درصد ساخت و تأسیس آن‌ها قبلاً از سوی سپاه و در دوره دولت سابق انجام‌شده بود.

شریعتمداری در ادامه اظهار داشت: اطلاع‌رسانی دقیق و خالی از خدشه وظیفه رسانه‌هاست مخصوصاً اگر رسانه‌ای مانند صداوسیما خود را ملزم به پوشش خبری دولت مستقر می‌داند باید به مسئولیت خطیر خود در قبال ملت نیز عمل کند و سابقه انجام پروژه‌هایی که برای بار دوم افتتاح می‌شوند و یا درصد اندک سهمی را که دولت در ساخت و راه‌اندازی برخی دیگر از پروژه‌ها دارد به‌گونه‌ای شفاف برای ملت بیان کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۶
زنده باد روحانی
تو راست میگی
آقای شریعتمداری باید بدانند : راه اندازی یک طرح پالایشگاهی و پتروشیمی زدن یک کلید روشن/خاموش نیست، راه اندازی این طرحها یک فرایند است که ممکن است تا یکسال هم طول بکشد تا قسمتهای مختلف وارد فاز بهره برداری شوند. راه اندازی، بهره برداری، فاز تولید همه اینها مفاهیم جداگانه فنی خود را دارد.
آقای احمدی نژاد هم پروژه های آقای خاتمی رو دوباره افتتاح می کردند. حتی پروژه های خودشون رو هم دوباره افتتاح میکردند!!! قطعا این کار درستی نیست. اما تعجب میکنم که جناب شربعتمداری در اون زمان خواب بودند یا خودشون رو به خواب زده بودند؟
شما فکر می کنید احمدی نژادی که راه اهن اصفهان شیراز که ساخته نشده بهره برداری کرد آیا اگر این فازها اماده بود برای نمایش هم شده بهره برداری نمی کرد
کلا با هر چیز این دولت مخالفه حتی اگه افتتاح یک جای 4 فاز در یک روز باشه! ببخشید اگه ناراحت شدید که تولید گاز ایران پس از 20 سال با تولید گاز قطر از این حوزه یکی شد.
اسم افتتاح خط نیمه کاره راه آهن شیراز در زمان دولت امام زمان رو دوستان چی میزارن و اون موقع زبونشون کجاشون بود؟
واقعا متاسفم براي اين انسان كه اسم خودشو مسلمون گذاشته و فقط بدنبال نااميد كردن مردم هستن!
من از كارمندهاي شركت نفت و گاز پارس(كارفرماي طرح هاي عسلويه) هستم و مي تونم شهادت بدم كه طرح هايي كه افتتاح شدن به جرات جزء طرحهايي بودن كه پس از تكميل نهايي ، پس از يك دهه ديروز و براي اولين بار افتتاح شدن.
علاوه بر این حرکت متقلبانه و ناشایست ، متاسفانه گاها" یک پروژه مهم و خطیر بیمارستانی که میتواند جان عده بسیاری را نجات داده یا باعث کاهش دردهایشان گردد ، ماهها در انتظار میماند که مقام مسئول محترمی تشریف آورده و آن را افتتاح فرمایند!
اگه واقعیت داشته باشه که کار خیلی خیلی کثیفیه....
فازهایی که دیروز افتتاح شدند در افتتاح قبلی بصورت کامل فعال نشده بودند و بخشهای تهیه گاز مایع و بخش فراساحلی آن به بهره برداری نرسیده بود .
شفای عاجل
همه می دانند که پروژه های فارس جنوبی که در دولت قبل افتتاح شد افتتاح نمایشی بود و بعد از جند وقت روشن شد که این پروژه ها تعطیل شده و اصولاً آماده بهره برداری نبوده است .
آری این چنین بود برادر . دقیقا مانند افتتاح واگن های شهری مترو . منتها هیجکس صدایش در نیامد
باشه. تو راست میگی
آقای شریعتمداری ,,,پاسخها را شنیدید ؟ من اگه جای شما بودم مدتی حرف نمی زدم ,اصلا روزه سکوت می گرفتم ثواب هم داره .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار