بازدید 1275

اخبار تایید نشده از موافقت «ملک سلمان» با رانندگی زنان

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی اخباری را مبنی بر موافقت شاه سعودی با رانندگی زنان در این کشور منتشر کردند.
کد خبر: ۶۸۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 16 April 2017
کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی اخباری را مبنی بر موافقت شاه سعودی با رانندگی زنان در این کشور منتشر کردند.

به گزارش فارس، کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی، یکشنبه (امروز)، در صفحه‌های خود پیش‌بینی کردند که «ملک سلمان»، دوشنبه (فردا) مجموعه فرمانهایی را صادر خواهد کرد که دادن مجوز رانندگی به زنان را نیز شامل می‌شود و برای نخستین‌بار در تاریخ سلطنت آل سعود، رانندگی زنان قانونی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، صدور مجموعه دستورات ملک سلمان بازتابهای زیادی در عربستان سعودی داشته و همه در شبکه‌های اجتماعی در حال اظهار نظر در این‌باره هستند. هشتگ «اوامر_ملکیه» (دستورات پادشاهی) در توییتر اکنون بسیار پربازدید است و به سوژه‌ای برای بحث و مناقشه تبدیل شده است.

اغلب خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، چند ساعت پیش از صدور دستورات پادشاهی، توضیحی درباره آن می‌دهد اما اگر دیوان پادشاهی بخواهد به طور ناگهانی دستوری را صادر کند، چنین خبری نیز منتشر نخواهد شد. با این وجود تایید پیشگویی کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی، دشوار است.

 پایگاه خبری ارم نیوز نیز به نقل یک مقام برجسته سعودی که خواست نامش فاش نشود، نوشت که از پیش‌نویس دستورات جدید ملک سلمان اطلاع یافته است که بر اساس آن به زنان سعودی دارای گواهینامه اجازه رانندگی داده خواهد شد. 

آخرین دستور پادشاهی که ملک سلمان صادر کرده به دوم دسامبر گذشته باز می‌گردد که شامل برکناری شماری از مقامات مسئول و وزرای کشور و انتخاب افرادی جایگزین آنها بود.

حدود یک ماه پیش نیز شایعه شده بود که شورای مشورتی عربستان با رانندگی زنان در این کشور موافقت کرده است اما سخنگوی این شورا، آن را تکذیب کرد.
شورای مشورتی عربستان سعودی، همچنین آبان سال گذشته طرح یکی از اعضا به منظور بررسی صدور مجوز رانندگی زنان را رد کرده بود.


عربستان تنها کشوری است که رانندگی زنان در آن ممنوع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی