بازدید 5147

چین رکورد آمریکا را در واردات نفت زد

واردات بی سابقه نفت توسط چین در ماه می، این کشور را در رتبه نخست خریداران بزرگ جهان در طی سه ماهه اول سال قرار داد. آمریکا رتبه دوم را دارد. عامل اصلی این اتفاق همزمانی انباشت و خرید فعال پالایشگاه ها با کاهش تولید داخلی بوده است.
کد خبر: ۶۸۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 15 April 2017
واردات بی سابقه نفت توسط چین در ماه می، این کشور را در رتبه نخست خریداران بزرگ جهان در طی سه ماهه اول سال قرار داد. آمریکا رتبه دوم را دارد. عامل اصلی این اتفاق همزمانی انباشت و خرید فعال پالایشگاه ها با کاهش تولید داخلی بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از بلومبرگ، بنابر محاسبات این خبرگزاری برمبنای داده هایی که از اداره کل گمرک گردآوری شده است بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان 9.21 میلیون بشکه در روز وارد کرده است که 11 درصد بیشتر از فبریه است. ارسال محموله ها طی سه ماهه اول 15 درصد افزایش داشته است و به حدود 105 میلیون تن یا 8.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. بنابر محاسبات بلومبرگ با استفاده از داده های هفتگی، ایالات متحده آمریکا حدود 8.15 میلیون بشکه در طی سه ماهه اول امسال وارد کرده است.

چین رکورد آمریکا را در واردات نفت زد

در حالی که این افزایش در ماه مارس به عنوان یک امر موقت تلقی می شد، استفاده روزافزون از سوخت برای حمل و نقل، پالایشگاه های جدید و گسترش ذخائر اضطراری، باعث شده است که واردات نفت چین به نسبت ایالات متحده در یک وضعیت رو به افزایش ثابتی قرار گیرد. خرید چین در ماه گذشته احتمالا به خاطر انباشت ذخائر و خرید از پالایشگاه های مستقل نفتی این کشور رونق گرفته است. بنابر تحلیلگران «آی سی آی اس چاینا»، شرکت «سیتیگروپ» و «انرژی سپکتس»، این پالایشگاه ها در ماه پیش میزان فرآوری نفت خام وارداتی خود را به میزان بی سابقه ای افزایش دادند.

«لی لی» مدیر تحقیقات در «آی سی آی اس چاینا» از طریق تلفن به بلومبرگ گفت "بدنبال این افزایش ها ما شاهد کاهش شدیدی در آپریل خواهیم بود."

تحلیلگران «سیتیگروپ» از جمله تریسی لیائو در یادداشتی در روز پنجشنبه اعلام کردند که محموله های مارس باعث افزایش نسبتا زیاد ذخائر خواهد شد و از آن جایی که آغاز به کار جدیدترین ذخائر دولتی چین به تأخیر افتاده است، این محموله ها احتمالا وارد مخازنی که برای ذخائر نفت استراتژیک این کشور اجاره شده است وارد می شوند.

«ویرندرا چاوهان» تحلیلگر انرژی اسپکتس در لندن با استفاده از اصطلاح صنعتی «قوری» برای پالایشگاه های مستقل و کوچک چین می گوید "خرید قوری ها در ماه مارس بسیار زیاد بوده است اگرچه این مقدار خرید برای ما تعجب آور است. ما فکر نمی کنیم که 9 میلیون بشکه در روز چیزی باشد که احتمال حفظ و ادامه آن زیاد باشد و این مسئله به توضیح این مطلب کمک می کند که چرا از میزان خرید کاسته شده است و بازارهای منطقه ای نیز تعدیل شده اند."

بعد از آنکه از سرعت رکورد تولید روزانه چین در سال 2016 کاسته شد، میزان این تولید در دو ماه اول سال جاری حدود 8 درصد به صورت سال به سال کاهش پیدا کرد. دلیل این کاهش ها تعطیلی چاه های با هزینه بالا توسط غول های انرژی چین در میدان های نفتی قدیمی است. بنابر اس سی آی اینترنشنال که یک سازمان تحقیقاتی درباره اقلام اولیه واقع در شاندونگ می باشد، چین مجبور بوده است که میزان بیشتری از نفت برای پر کردن این شکاف وارد کند. گائو جیان که یک تحلیلگر این سازمان می باشد گفت "تولید کمتر نفت خام موجب افزایش واردات خواهد بود و اگر قیمت های نفت کمتر از 60 دلار به ازای هر بشکه باشد این وضعیت ادامه خواهد داشت"
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان