بازدید 5627

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع طوفان تندری

کد خبر: ۶۸۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 15 April 2017
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روند حرکت سامانه بارشی در کشور را تشریح کرد و نسبت به وقوع بارش های شدید موقت، وقوع صاعقه و طوفان تندری که منجر به سیلاب می شود، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با گذر امواج تراز میانی جو از روی کشور، طی چند روز آینده به تناوب بخش هایی از کشور تحت تاثیر قرار گرفته و بارندگی در برخی مناطق رخ خواهد داد.

روند حرکت سامانه بارشی در کشور

وی افزود: امروز (شنبه 26 فروردین)، فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب، شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر و به تدریج دامنه های البرز شرقی و به صورت پراکنده تر جنوب شرق کشور را نیز فرا می گیرد. همچنین با استقرار جریان های شمالی در سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و افت دما در این مناطق رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استان های غربی کشور  است، گفت: تصاویر رادار هواشناسی و  گزارش های ایستگاه های هواشناسی بیانگر بارش باران  در برخی استان های غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است.

به گفته وظیفه، امروز (شنبه) انتظار می رود تداوم جریان های گرم و مرطوب و گذر ناوه تراز میانی سبب بارش های رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موقت شود این وضعیت نیز احتمالا موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی،  شرق گیلان،  غرب مازندران  و دامنه های البرز در استان های  قزوین، البرز و تهران می شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: مهمترین مخاطره این گونه سامانه های همرفتی بارش های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت ( طوفان تندری) است که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود. بنابراین توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانال ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری شود، همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراه ها و کانال ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می شود.

وی در ادامه به وقوع گرد و خاک در برخی نمقاط کشور اشاره کرد و گفت: امروز وزش باد شدید در کشور عراق و خیزش گرد  و غبار و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور احتمالا باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وزش باد قابل توجه در نیمه شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز

به گفته وظیفه، در روز یکشنبه 27 فروردین، با تقویت و حرکت شرق سوی سامانه بارشی، گستره بارش ها علاوه بر مناطق فوق، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب غرب کشور را نیز در بر خواهد گرفت. ضمن این که وزش باد طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز قابل توجه خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: دوشنبه 28 فروردین، بارش بیشتر در دامنه های زاگرس و نیمه شرقی کشور متمرکز خواهد شد، همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در پایان در مورد وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه 27 فروردین، ابری، همراه با بارش پراکنده، در بعدازظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 22 و 17 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 28 فروردین، نیمه ابری، همراه با وزش باد، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای 25 و 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی