بازدید 2070

درخواست نمایندگان پارلمان کویت برای استیضاح نخست وزیر

سه نماینده پارلمان کویت درخواستی را برای استیضاح نخست وزیر این کشور به دلیل نقض قانون و سوء‌استفاده از قدرت ارائه دادند.
کد خبر: ۶۸۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 12 April 2017

سه نماینده پارلمان کویت درخواستی را برای استیضاح نخست وزیر این کشور به دلیل نقض قانون و سوء‌استفاده از قدرت ارائه دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان (د.پ.آ)، درخواست استیضاح نخست وزیر که توسط سه نماینده کویتی ارائه شده است، شامل پنج اتهام از جمله نقض قانون، سوء استفاده از قدرت درخصوص دستورات یا تصمیماتی جهت سلب یا لغو تابعیت این کشور از برخی از اتباع کویتی، نقض معاهده‌ها و منشورهای بین المللی، سوء استفاده از قدرت و شیوع فساد و کوتاهی در اصول استراتژی دولت و اخلال در اصل مساوات می‌شود.

پیشتر دولت کویت از سلب تابعیت چند شخصیت از مخالفان کویتی در سال ۲۰۱۴ از جمله عبدالله البرغش و احمد الجبر الشمری، رئیس یک روزنامه و شبکه مخالف "الیوم" و سعد العجمی، از اصحاب رسانه و نبیل العوضی، از مبلغان خبر داده بود و علت این اقدامات در چارچوب دلایلی چون چگونگی کسب این تبعیت‌ یا به دلیل حفظ امنیت ملی کشور و در خطر قرار دادن منافع عالی کشور عنوان شده بود.

مخالفان بر این باورند که این اقدامات بنا به دلایل سیاسی محض صورت می‌گیرد.

در ماده ۱۰۲ قانون اساسی کویت قید شده اگر پارلمان نتواند با نخست وزیر همکاری کند، باید این امر را به امیر کشور ارجاع دهد و شخص امیر می‌تواند کابینه را برکنار کرده یا پارلمان را منحل کند و اگر پارلمان منحل شود و پارلمان جدید با اکثریت آرا به عدم همکاری با نخست وزیر سابق رای دهد، نخست وزیر عزل و کابینه جدیدی تشکیل می‌شود.

بر اساس این ماده، امیر کشور می‌تواند پارلمان را در صورت عدم همکاری با دولت یا بالعکس، منحل کند و انحلال پارلمان به معنای پایان حیات پارلمان، پیش از روال عادی آن بوده و به منزله برکناری دست جمعی تمامی اعضای پارلمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی