بازدید 7211
۳
سوژه

علی پروین، ماجرای هاشمی نسب و تلاش برای بازگرداندن رضاییان

دیسیپلینی که بارها از نگاه علی پروین به عنوان برگ برنده او در سالهای هدایت پرسپولیس نام برده شده و در مرور آن روزها با افتخار فراوان از آن یاد می کند، حالا به نظر از سوی برانکو به لجبازی تعبیر می شود
کد خبر: ۶۸۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 11 April 2017
به نظر می رسد علی پروین قصد دارد ناخواسته همان دیسیپلینی که ضامن بقای طولانی مدت او روی نیمکت پرسپولیس بود را در تیم برانکو به خطر اندازد.
 
به گزارش تابناک ورزشی، رضاییان ظهر امروز در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد و بعد از افشای دستور تاکتیکی بین نیمه داربی خود به برانکو، از علاقه برای بازگشت به پرسپولیس در آینده سخن گفت. 
اما خبری که توسط مجری برنامه و با برچسب اختصاصی منتشر شد، اخباری مبنی بر تلاش دوباره علی پروین برای بازگشت ستاره شماره 27 به ترکیب قرمزها بود.

 
علی پروین شناسنامه باشگاه بزرگ پایتخت بوده و خدمات گرانبهای او چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان سرمربی، بخش انکارناپذیری از باشگاه پرسپولیس به شمار می آید. اما شاید حافظه ضعیف عمومی فراموش کرده باشد که در سالهای صدارت سلطان بر نیمکت پرسپولیس، بسیاری به علت خارج بودن از دایره سلطنت و قوانین او، به راحتی به سمت درب های خروجی پرسپولیس مشایعات می شدند.
 
آقای پروین! خاطرمان هست که در اواخر دهه 70، ستاره ای به نام مهدی هاشمی نسب در خط دفاعی پرسپولیس ظهور کرد که به جز توانایی بالا در امور تدافعی، با گلزنی های پیاپی در داربی ها، تبدیل به مرد اول سکوها شد و به محبوبیتی بی حد و حصر دست پیدا کرده بود.
 اما هاشمی نسب در فصل سوم سکانس دوم بازگشت سلطان به پرسپولیس، تنها به بهانه افزایش دستمزد (با استناد به دلایلی که خود علی پروین نیز آن را تایید کرده است) از پرسپولیس رانده شد تا یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس، به سمت اردوی رقیب هجرت کند. البته هاشمی نسب را نباید تنها یکی از قربانیان نظم "علی پروینی" در پرسپولیس دانست و با مرور تاریخ، بازیکنانی از این دست به کرات یافت می شوند.
 
 
با همان متر و معیار خود سلطان، بی شک امروز رامین رضاییان نیز مستوجب چنین سزایی بوده است و با استانداردهای سلطان، شاید گناه نابخشودنی هاشمی نسب در آن مقطع بسیار کمتر از رضاییان امروز بود. 
این دست اتفاقات، در سیستم یکدست علی پروین در آن سالها روالی عادی بود و بسیار ستارگانی چون عابدزاده، سراج، هادی مهدوی کیا و .... به علت عدم تطابق با آنچه از سوی پروین، "نظم تیمی" خوانده می شد، فرصت درخشیدن در لباس پرسپولیس را از دست دادند.
 
  

دیسیپلینی که بارها از نگاه علی پروین به عنوان برگ برنده او در سالهای هدایت پرسپولیس نام برده شده و در مرور آن روزها با افتخار فراوان از آن یاد می کند، حالا به نظر از سوی برانکو به لجبازی تعبیر می شود و سلطان محبوب پرسپولیس همچنان مصر است تا با به دست آوردن مجوز بازگشت رضاییان، ناخواسته جایگاه سرمربی موفق کروات را در پرسپولیس متزلزل کند. 
 
پرسپولیس امروز و بعد از یک دهه بالاخره تبدیل به تیمی شده که حتی بعد از شکست در داربی ها نیز قادر به پر کردن استادیوم آزادی می باشد و حیف است حلاوت این قهرمانی شیرین و مقتدرانه، اینگونه به کام هواداران ملیونی این تیم تلخ شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهتر است علی پروین پرسپولیس را ملک شخصی خود حساب نکرده و در موضوعاتی که به وی مربوط نیست دخالت نکند!
نویسنده این مطلب صد در صد یک استقلالی بی ... است چون چرا در مورد بازگشت نور افکن به نمرینات استقلال قلم فرسایی نمی کند بازگشت رامین رضاییان به شما ارتباطی ندارد .
چه قدر همه در این مملکت حرف از اجرای قوانین و عدم وجود نظم و تصمیم گیری با برنامه و قاطع میزنند ولی به خودشان که رسید شروع میکنند به زیر پا گذاشتن همه قوانین اخلاقی و نظم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل