بازدید 1644

پاپ به مصر می‌رود

با وجود حملات علیه دو کلیسای مسیحیان در مصر، رهبر کاتولیک‌های جهان به این کشور سفر می‌کند.
کد خبر: ۶۸۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 11 April 2017

با وجود حملات علیه دو کلیسای مسیحیان در مصر، رهبر کاتولیک‌های جهان به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هافینگتن، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است در سفری برنامه ریزی شده در ماه جاری میلادی به مصر برود و این سفر با وجود دو حمله بمب گذاری در دو کلیسای قبطی های مسیحی که اخیرا صورت گرفته، انجام می‌شود.

پاپ در تاریخ 28 و 29 آوریل سال جاری میلادی و به دعوت از پاپ تئودروس دوم کلیسای ارتدوکس قبطی، شیخ محمد الطیب، عبدالفتاح السیسی،‌ رئیس جمهوری مصر و همچنین اسقف‌های کاتولیک در مصر به این سفر می‌رود تا پیام‌آور صلح باشد.

این سفر با هدف ارتقا و بهبود روابط بین ادیان صورت می‌گیرد. پاپ قرار است با شیخ الازهر و رهبر کلیسای قبطی مسیحیان در مصر دیدار کند.

در جریان انفجار دو بمب در کلیساهای قبطی مسیحیان در مصر که روز یکشنبه به وقوع پیوست، بیش از 40 تن کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت و رئیس جمهوری مصر سه ماه حالت آماده باش و فوق‌العاده اعلام کرده است.

"کرگ بورک"، مدیر دفتر مطبوعاتی واتیکان گفت: سفر پاپ به مصر با وجود این بمب‌گذاری‌ها بر اساس برنامه تنظیم شده صورت می‌گیرد.

یکی از مقام‌های ارشد واتیکان نیز درباره سفر پاپ گفت: هیچ شکی نیست که پاپ به تعهد خود در قبال مصر عمل می‌کند و سفر صورت می‌گیرد. آنچه اتفاق افتاده واقعا ناراحت کننده است اما این امر نمی‌تواند مانع از سفر پاپ و ماموریتش که همان ارائه صلح است، شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان