بازدید 2143

پرسشی که دبیرکل را ساکت کرد

دبیرکل عربستانی سازمان همکاری های اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره مسئله فلسطین، سکوت کرد و سؤال را بی پاسخ گذاشت.
کد خبر: ۶۸۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ 11 April 2017
دبیرکل عربستانی سازمان همکاری های اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره مسئله فلسطین، سکوت کرد و سؤال را بی پاسخ گذاشت.

العالم- دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی که به پاکستان سفر کرده است، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از ظرفیت ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان برای حل مسئله فلسطین هم استفاده خواهد شد، سکوت کرد و این سوال را بی پاسخ گذاشت.

 یوسف بن احمد العثیمین دبیرکل عربستانی سازمان همکاری های اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیر کشور میزبان در امور خارجی، در خصوص مسئله سوریه گفت: سازمان همکاری های اسلامی از حل صلح آمیز مسئله سوریه حمایت می کند.

دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی همچنین ضمن سکوت در قبال حمله نظامی آمریکا به مواضع دولت سوریه، گفت که بحران سوریه نیازمند راه حل سیاسی است.

این اظهارات یوسف بن احمد العثیمین درحالی امروز در پاکستان مطرح شد که سایت رسمی سازمان همکاری های اسلامی چندی پیش حملات موشکی اخیر آمریکا به فرودگاه و مواضع دولت سوریه را 'امری قابل پیش بینی و طبیعی' اعلام کرده بود.

دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی، در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاکستان، از سخن گفتن درباره حملات نظامی آمریکا به مواضع دولت سوریه خوداری کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مسئله کشمیر و موضع سازمان همکاری های اسلامی در خصوص این مسئله گفت: موضع سازمان همکاری های اسلامی در قبال مسائلی نظیر کشمیر، فلسطین و اسلام هراسی، صد در صد همسان با مواضع پاکستان است.

یوسف بن احمد العثیمین در پاسخ به سوال خبرنگاران پاکستانی مبنی بر اینکه آیا سازمان همکاری های اسلامی غیر از محکوم کردن رویدادهای کشمیر، چه برنامه عملی و موثری برای متوقف کردن رنج و درد مسلمانان کشمیری دارد، به ارائه یک سری مطالب تئوری بسنده کرد.

وی در خصوص تروریسم هم گفت: تروریسم، تروریسم است و محدود به دین، نژاد یا کشور خاص نیست. سازمان همکاری های اسلامی تروریسم در هر شکل و نوع آن محکوم می داند.

'یوسف بن احمد العثیمین' دبیرکل جدید سازمان همکاری های اسلامی در قالب سفر رسمی سه روزه به پاکستان، روز گذشته در راس هیاتی از این سازمان منطقه ای وارد اسلام آباد شد.

 سفر جای یوسف بن احمد العثیمین، نخستین سفر وی به پاکستان به عنوان دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی محسوب می شود.

این شخصیت سعودی، سال گذشته به دبیرکلی این سازمان برگزیده شد. وی پیش تر وزیر امور اجتماعی عربستان بود. پیش از العثیمین، 'ایاد بن امین مدنی' یکی دیگر شخصیت های سعودی دبیرکلی سازمان همکاری های اسلامی را برعهده داشت.

دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی قرار است در مدت اقامت خود در اسلام آباد، با مقام های عالی دولت پاکستان ملاقات و از مقر کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری های اسلامی که در پاکستان مستقر است، بازدید کند.

یکی از اهدافی که دولت پاکستان در جریان سفر العثیمین به اسلام آباد دنبال می کند، استفاده از این موقعیت برای تقویت مواضع اسلام آباد در خصوص مسئله کشمیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار