بازدید 7488
۱

پس‌گرفتن طلب با ترفند اخاذی اینترنتی

کد خبر: ۶۸۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 10 April 2017
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از دستگیری فردی که به قصد پس گرفتن طلب از بدهکار خود اقدام به اخاذی اینترنتی کرده بود، خبر داد.
 
به گزارش آرمان، سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با اشاره به اخاذی در فضای مجازی برای وصول طلب خود گفت: شخصی که قصد داشت طلب خود را با اقدام به اخاذی ۸۰ میلیون ریالی از طریق تهدید به انتشار فیلم خصوصی به دست آورد توسط پلیس فتای استان کرمانشاه دستگیر شد.
 
وی افزود: مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرامم با ارسال پیام‌های توهین‌آمیز و چندین فیلم نامشخص، وی را تهدید نموده در صورتی که مبلغ ۸۰ میلیون ریال به وی پرداخت نگردد فیلم‌های خصوصی شاکی را در فضای مجازی منتشر کند.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتای استان بلافاصله عملیات شناسایی فرد متهم در فضای مجازی را آغاز و طی تحقیقات فنی توانستند رد او را در اینترنت پیدا و با هماهنگی قضائی متهم که پسری جوان بود را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند.
 
سرهنگ کریمی گفت: متهم که از دوستانی شاکی بوده، در رویارویی با شواهد فنی به جرم خود اعتراف و اذعان داشته که مقداری پول از شاکی طلب داشته و پس از اینکه فیلمی خصوصی از ایشان به دست آورده است قصد داشته با تحت فشار قرار دادن شاکی، وی را وادار به پرداخت بدهی خود کند.
 
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه در ادامه هشدار داد: بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵، هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.
 
وی به افراد توصیه کرد: افراد در هنگام عصبانیت با تصویر اینکه شناسایی نخواهند شد دست به اقدامت عجولانه نزنند و مشکل خود را تنها از طریق قانون پیگیری نمایند زیرا کارشناسان پلیس فتا با تمام توان مجرمان را شناسایی و دستگیر خواهند کرد.
 
سرهنگ کریمی همچنین از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مردم مال مردم خور شدن برای گرفتن طلبت باید دست به چه کارا بزنی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل