بازدید 8539

هشدار به دارندگان وای فای رایگان

کد خبر: ۶۸۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 08 April 2017
رئیس پلیس فتا کرمان گفت: ارائه وای‌فای مجانی در بسیاری از اماکن امری معمول محسوب می‌شود اما باید دانست در صورت استفاده دیگران از این اینترنت و ارتکاب جرم، صاحب اشتراک باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ امین یادگارنژاد اظهار داشت: این روزها تعداد اینترنت اشتراکی و وای فای‌های عمومی و رایگان روز به روز در سراسر دنیا در حال افزایش است هرچند برای افرادی که برای اتصال به اینترنت به یک شبکه پایدار دسترسی ندارند و نمی‌خواهند هزینه‌ای پرداخت نمایند خیلی مفید هستند اما باید از خطرات آن آگاه بود.

وی افزود: در بسیاری از اماکن عمومی ارائه وای فای مجانی برای مشتریان امری معمول محسوب می‌شود؛ اما باید این نکته را مدنظر داشت که در صورتی که فردی به صورت عمومی از اشتراک اینترنت دیگری استفاده کند کلیه فعالیت‌های او به نام صاحب اشتراک ثبت خواهد شد و در صورت ارتکاب جرم نیز صاحب اشتراک باید پاسخگوی مسئولیت کیفری آن باشد.

یادگارنژاد ادامه داد: ارائه دهندگان اینترنت اشتراکی یا وای فای رایگان برای جلوگیری از سوء استفاده مجرمان باید برابر قانون جرایم رایانه‌ای عمل کنند تا مسئولیتی متوجه آنها نباشد بطوری که در صورت بروز هرگونه جرم توسط مجرمین بتوانند شخص مجرم را به پلیس معرفی کرد.

وی در خصوص حفظ اطلاعات کاربران توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی گفت: برابر ماده۳۲ قانون جرایم رایانه‌ای ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی موظفند داده‌های ترافیک را حداقل تا ۶ ماه پس از ایجاد و اطلاعات کاربران را حداقل تا ۶ ماه پس از خاتمه اشتراک نگهداری کنند.

یادگارنژاد خاطرنشان کرد: تمامی ارائه دهندگان خدمات اینترنت اشتراکی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، واحدهای صنفی و… جهت مصونیت از ایراد اتهام جرایم رایانه‌ای به آنان، جهت تبلیغات تجاری و کسب منافع مادی بیشتر از ارائه وای فای رایگان به مشتریان بدون رعایت مواد قانونی ذکر شده خودداری کنند و قبل از ارائه خدمات مذکور نسبت به ایجاد شرایط لازم جهت نگهداری داده‌های ترافیک و اطلاعات کاربران به مدت ۶ ماه اقدام کرده و در صورت هر گونه ابهام مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به این پلیس اعلام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر