بازدید 35777

زندگی بر بادرفته زوج ایرانی در استرالیا

کد خبر: ۶۸۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 08 April 2017
مرد جوانی که پس از ازدواج، همراه همسرش به خارج از کشور مهاجرت کرده بود با شکایت او از استرالیا اخراج شد و در ایران هم به خاطر ناتوانی درپرداخت مهریه به زندان افتاد.

به گزارش روزنامه ایران، وقتی که «سیاوش» در لباس زندان و دستبند به دست وارد شعبه 261 دادگاه خانواده شد دو مأمور محافظ همراهی‌اش می‌کردند، ولی از همسرش «فتانه» در جلسه دادگاه خبری نبود، چرا که در استرالیا مانده بود و وکیل این زن پیگیری دادخواست مطالبه مهریه و طلاق را برعهده گرفته بود.

سیاوش 35 ساله و تحصیلکرده رشته طراحی داخلیازمالزی بود. چند سال پیش با شور و شوق به ایران آمد تا در تهران مشغول کار شود و بتواند زحمات چندین ساله مادرش را جبران کند،اما چند ماه بعد با فتانه آشنا شد که مسیر زندگی‌اش را به کلی عوض کرد. دختر مورد علاقه او سودای تحصیل در خارج از کشور را داشت و به شرط اقامت در خارج به خواستگاری سیاوش جواب مثبت داد. مادر سیاوش هم تحقیقات لازم را در مورد خانواده عروس آینده‌اش انجام داد و بعد پیشنهاد کرد عروس و داماد برای اقامت به کشور سوئد نزد خواهرش بروند، اما فتانه پایش را در یک کفش کرده بود که تحصیل در رشته رایانه در استرالیا، آینده‌اش را تضمین خواهد کرد.بنابراین سیاوش هم برای سفر به استرالیا موافقت کرد و سرانجام جشن عروسی مفصلی برگزار شد.
یک سال بعد از ازدواج، سیاوش با دریافت ویزای کار و فتانه با ویزای تحصیلی خود را به استرالیا رساندند.

زندگی آنها با سختی‌های غربت و مشکلات مالی همراه بود، اما به امید آینده‌ای رؤیایی مشکلات را به جان می‌خریدند. با آنکه سیاوش نتوانسته بود شغل متناسب با تحصیلاتش در ملبورن پیدا کند، اما به خاطر همسرش قبول کرده بود در یک رستوران کار کند.؛ حدود دو سال بعد و زمانی که پای دوستان خارجی به زندگی آنها باز شد فتانه کم کم از زندگی با سیاوش سرد شد. او به سفرهای طولانی می‌رفت و هر وقت که در ملبورن بود با دوستانش به باشگاه‌های شبانه رفت و آمد می‌کرد، تا آنکه سرانجام سیاوش با دیدن عکس‌های شخصی همسرش درتلفن همراه، بوی خیانت را در زندگی‌شان بخوبی حس کرد.

اما وقتی به فتانه اعتراض کرد اومنکر همه چیز شد و سیاوش را به جدایی تهدید کرد. همان شب دعوای آنها بالا گرفت و سیاوش از فرط عصبانیت همسرش را کتک زد که بلافاصله پلیس سر رسید و قاضی دادگاه سیاوش را به جرم همسر آزاری به زندان انداخت.

برای نخستین بار بود که سیاوش طعم زندان و دستنبد را می‌چشید.حدود 4 ماه بدون ملاقاتی در زندان ماند تا اینکه بالاخره با کمک وکیل‌اش آزاد شد،اما وقتی به خانه‌اش رسید خبری از فتانه نبود، جز نامه‌ای که نشان می‌داد همسرش خانه را ترک کرده وبی خبررفته است. سیاوش که خود را در متلاشی شدن زندگی مشترکشان مقصر می‌دانست با دسته گلی به دانشگاه همسرش رفت، اما از دوستان فتانه شنید که او با یک دانشجوی امریکایی همخانه شده است. این بار با پسر دانشجو درگیر شد و سرانجام با دخالت پلیس از استرالیا اخراجش کردند.

چند ماه بعد از ورود سیاوش به ایران، احضاریه‌ای به دستش رسید که نشان می‌داد همسرش با استخدام وکیل، مهریه 700 سکه طلا رابه اجراگذاشته و در عین حال دادخواست طلاق هم داده است،اما سیاوش آه در بساط نداشت و تمام اموال و دارایی‌هایش در استرالیا مانده بود، حتی حساب بانکی مشترکشان با چند هزار دلار در اختیار فتانه بود، تا اینکه به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی شد.

سیاوش وقتی با دستنبد و لباس زندان به شعبه 261 دادگاه خانواده منتقل شد، روبه‌روی قاضی «محمود سعادت» نشست. روی صندلی‌های دیگر نیزوکلای او و فتانه، همچنین مادر سیاوش نشسته بودند. قاضی بعد از ورق زدن پرونده روبه سیاوش کرد و گفت:«همسرتان با بخشیدن مهریه، تقاضای موافقت با طلاق از شما را مطرح کرده است،اما همچنان روی دریافت 50 سکه از مهریه‌اش تأکید کرده است. آیا می‌توانی این مقدار از مهریه را پرداخت کنی؟»

سیاوش جواب داد:«متأسفانه چیزی ندارم و خجالت می‌کشم از مادرم پولی بگیرم. آرزو داشتم زحمات چندین ساله مادرم را که در نبود پدر متحمل شده، جبران کنم، اما متأسفانه دردام این زن شیاد افتادم وخودم را نابود کردم و مادروخانواده‌ام را نیز رنجاندم. بهتر است در زندان بمانم تا اینکه...»

همان موقع مادر سیاوش از روی صندلی بلند شد و در حالی که اشک بسختی مجال حرف زدن می‌داد رو به پسرش گفت:«جانم فدایت پسرم. اشکالی ندارد من خودم پول جور می‌کنم و مهریه همسرت را می‌دهم. از وقتی عروس ما شده بیشتر از 100 میلون تومان خرج خوشگذرانی‌هایش کرده ایم، این را هم می‌دهیم تا آزادت کنم... برای من سخت است که پسرم را در لباس زندان ببینم...»بعد هم رو به رئیس دادگاه گفت:«آقای قاضی، پرونده خیانت عروسم در استرالیا باز است، اما ادعا کرده که اگر به ایران برگردد زندانی می‌شود و با همین حُقه تقاضای پناهندگی داده است.»

با ورود وکیل فتانه به بحث، قاضی از طرفین خواست از موضوع دادخواست خارج نشوند و با توجه به دوری زن و شوهر از یکدیگر بهتر است وکلا در رابطه با پرداخت مهریه و طلاق با هم توافق کنند. دقایقی بعد مادر سیاوش و وکیل فتانه قرار گذاشتند که تعدادی از 50 سکه طلا را به‌عنوان پیش پرداخت و بقیه به صورت اقساطی پرداخت شود. قاضی سعادت نیز وکیل‌های دو طرف را برای امضای برگه‌های مربوطه دعوت کرد و گفت:«برای صدور رأی طلاق باید نظر مشاوران در پرونده ثبت شود و برگه آزمایش عدم بارداری فتانه هم برسد».

بعد هم پایان جلسه را اعلام کرد. سیاوش قبل از خارج شدن از دادگاه به سمت مادرش رفت و دست‌های او را بوسید، اما تا رسیدن برگه عدم بارداری فتانه از استرالیا و تأیید آن توسط کارشناسان ایرانی باید به زندان برمی‌گشت و...


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۹۳
جدی اینا که گفتین واقعی بود؟
من بیشتر این جور داستان ها رو تو مجله های دهه هفتاد می خوندم
پاسخ ها
سعید
| Australia |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
بله متاسفانه واقعیت داره. من خودم استرالیا هستم و از این جور داستنانها زیاد میبینم. خصوصا تو جامعه ایرانی. به قول دوستان دخترها دیگه دخترهای ده سال پیش نیستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
وقتي معيارهاي ازدواج از طرف پسرها فقظ ظاهره و چيزي که توجه ندارند انسانيت و اخلاق هست لياقتشون هم همينه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
ای بابا دیوانه اید زن میگیرید پول هاتون خودنون بخورید پشیمون میشد
دنیا دیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
مردان به هوش باشید بیش تر دختران ایرانی قابل احترام و اعتماد نیستن همون از خارج زن بگیرید به صرف تر ...
این مرد واژه "بدبختی" رو تا مغز استخون لمس کرده .
نوش جانت
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
اگر منظورت از خریتشه که راست میگی وگرنه هیچ کس تو غرب پول نمیده زنش درس بخونه
خود كرده را تدبير نيست.
متاسفانه اخلاق و پایبندی به تعهدات روز به روز در میان اغلب ما ایرانیان کمرنگ تر می شود
عجب مرد نادانی.
اگه ایران می ماند زندگی گل و بلبل داشت
چون در ایران طلاق و خشونت خانوادگی وجود ندارد
پاسخ ها
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
من هرچي فكركردم،منظورتونفهميدم
خوب میزاشت بعد که از زندان بر می گشت دست مادرش را می بوسید عجله کرده!!
آدم چی بگه...
از مردها طرفداری نمیکنم ولی اگر این موضوع درست باشه ، نباید به اون خانم مهریه ای داده شود .
یعنی با اینکه خانم خیانت کرده و با کسانی دیگر ارتباط داشته باز شوهر باید مهریه را پراداخت کند؟!!این دیگر چه قانونی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
قانون کشور استرالیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
عزیزم شما ظاهرا در جریان نیستی ، قانون کشور ایران هم همینه .... مگه می شه خیانت رو ثابت کرد ...حالا از طرف مرد یا زن فرقی نمی کنه
فکر میکنم وقت آن رسیده که مردها کمپین نه به مهریه را راه بیندازند . ذلت و خواری تا کی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
هر وقت قانون زن دوم برای آقایون برداشته شد، قانون مهریه رو هم بردارید.
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
کسی که زندگیشو روی دروغ بنا میکنه، نباید انتظار خوشبختی داشته باشه.
قبول کردن مهریه، یعنی اینکه مرد داره شرعا و قانونا تعهد میده که پس از عقد هر وقت همسرش مهریه ش رو مطالبه کرد بهش پرداخت میکنه. اگه کسی مهریه ای رو بپذیره که میدونه فعلاً توان پرداخت اونو نداره، در واقع داره یه دروغ بزرگ رو امضا میکنه و درستش اینه که حتی زنها هم در صداقت اون مرد برای زندگی مشترک شک کنن. توصیه ای برای پایین بودن یا بالا بودن مقدار مهریه ندارم. تعیین عدد و رقم برای این منظور غیرمنطقی است و نتیجه ی مثبتی ندارد. مهریه و صداق منطقی، معادل نصف دارایی مرد در لحظه ی عقد است. (معنای دقیق شریک شدن زندگی)
دارایی هایی که مرد پس از عقد به دست می آورد، در صورت طلاق طبق قانون بین زن و شوهر به نسبت مساوی تقسیم میگردد. اگر مرد صادق باشد، باید حاضر باشد زندگی قبل از عقد خود را نیز به نسبت مساوی با همسرش شریک شود. و چه زیباتر است اگر بدون درخواست زن، مهریه را ابتدای زندگی تقدیم کند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
دمت گرم.. لطفا یکی که تلگرام داره اینکارو کنه مطمئنم همه مردها یا 99 درصد تایید میکنند....دنیا عوض شده اسلام میگه زن باید تابع مرد باشه و حتی سجده کنه ولی الان اصلا خبری از اسلام واقعی نیست و زنها شدن رئیس و مرد !!! عجب
از روز اول معلوم بوده طرف میخواد بره پی کثافت کاریش!
این چه داستان مسخره ای است نوشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بالاخره ان خانم چوب کاراشو می خوره و لی حیف که خیلی دیر شده
در این پرونده مرد ، مظلوم واقع شده است ولی به ازای این یک پرونده ، هزاران پرونده وجود دارد که زن مظلوم واقع شده است مطمئن باشید
ببینیم این خانم خارج نشین که هر روز کمپین های فمنیستی راه می اندازد چی واسه گفتن دارن....
آقایون لطفا کمپین «نه» به مهریه و «نه» به «برابری حقوق زن و مرد» رو راه بندازن تا این وضعیت وخیم و سایه سنگین تفکرات وارداتی غربی درست بشه....
متاسفانه دادگاه ها هم تحت تاثیر اشک برخی از این کلاهبرداران قرار می گیرن و احکام تقسیط سنگینی رو بر مردان وارد می کنن.......
مشکل اصلی مشکل فرهنگی در جامعه است که باید حل بشه... حقوق زن و مرد برار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
دادگاههاي ايران و قوانين ايران كلا به سمت مرد هستش.تنها ابزار زن مهريه هست كه مردها ميگن همون حذف بشه. اگه راست ميگيد قوانين براي زن و مرد برابر بشه حق طلاق برابر و همه چيز برابر اونوقت مهريه اوكي كه حذف بشه
بقیه چیزها ثابت نشده که اینقدر نظر می دین. چیزی که مشخصه اینه که مرده همسرش را کتک زده ، دستش بشکنه نزنه. می تونست طلاق بده یا شکایت کنه یا هر روش تعریف شده دیگه ای.
اینکه دست بزن را با خودش به استرالیا برده مسبب مشکلاتش هست........
مامان جون هم یاد بچه بدن دست بزن نداشته باشه و مشکلاتش را از مسیر قانون دنبال کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
متاسفانه باید این خانم رو به قتل می رسوند حیف کتکی که به اون آدم زده
لعنت به این قانون مسخره.من که هیچ وقت زن نمیگیرم
به سراغ زنان می روی تازیانه را فراموش نکن
نیچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
حالا نیچه یه زری زده ببین خدا چی میگه
من چند سال پيش پرونده اي داشتم كه شايد براي آنهاييكه تنها به قاضي ميروند، جالب باشد. يك خانم چادري كه مشخص بود تحصيلات دانشگاهي ندارد همراه با مادرش آسيمه سر به دفتر بنده آمد و گفت در سن 18 سالگي با يك دانشجوي مهندسي ازدواج كرد و دو سال بعد صاحب يك پسر شدند، در اين ضمن آقاي مهندس ما براي تحصيل در استراليا از طرف سازماني بورسيه شد. آقاي مهندس خيلي تلاش داشت تا بدون همسرش به استراليا برود اما با تأكيد خانواده اين خانم به همراه خانواده عزام استراليا شدند. آقاي مهندس خانم را براي انجام كارهاي خدماتي مشغول كرد. اما آقاي مهندس از داشتن همسري عامي خجالت ميكشيد و به هر بهانه اي زن بيچاره را زير مشت و لگد ميگرفت. تا اينكه شدت جراحات وارده به زن به حدي رسيد كه زن راهي بيمارستان شد و پليس هم وارد ماجرا. من به چشم خودم عكسهاي پزشكي قانوني را ديدم. جراحات خبر از يك شكنجه ميداد. زن بيچاره بهمراه پسر خردسالش به يكي از كمپهاي نگهداري از زنان بدسرپرست انتقال داده شد. در اين ضمن مشاوراني در استراليا راه و چاه را به شوهر اين زن آموختند و شوهر ظالم آب توبه بر سرش ريخته بود و هر روز با دسته گل و عذر خواهي و عشق طلبي به ديدار همسر در پناهگاه ميرفت و حتي تعهدنامه محضري آورد كه رفتارش را اصلاح ميكن چون عاشق همسرش است. زن بيچاره عليرغم واجد شرايط بودن براي دريافت پناهندگي به همراه پسرش، به عشق همسر رضايت داد و قرار شد تا براي بازديد خانواده سفري به تهران داشته باشند. به محض اينكه مهر ورود گذرنامه در پاسپورتها خورد، آقاي مهندس پاسپورت زن بيچاره را گرفته و صفحه ويزا و ورود و خروج را پاره كرد و به زن گفت ميتواند با چمدان خود به خانه پدرش برود و فرداي همان روز دادخواست طلاق به دادگاه را ارائه كرد، مهريه زن فقط صدهزار تومان بود كه با تعديل آن مبلغ به يك ميليون و نيم رسيد و مرد همه پول را يكروزه به حساب دادگستري واريز كرد. و طلاقنامه را به سرعت برق دريافت كرد. حالا اين زن كم سواد و فريب خورده ماند و بدبختيهايش. يكطرفه به قاضي نرويم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
مساله اينه مرداي مظلوم گرفتار زنان رذل ميشن و زنان مظلوم گرفتار مردان رذل
ایشان باید از اول لقمه اندازه دهانش بر میداشت. به هر نحو اگر مرد از نظر مالی و یا ذهنی از زن پایین تر باشد نتیجه همیشه همین خواهد شد.
همه دارند یکطرفه به قاضی میروند . باید ادعاهای فتانه را هم شنید و بعد قضاوت کرد . به نظر نمیاد اگر سیاوش ریگی
به کفش نداشت براحتی فتانه را طلاق میداد . در قوانین ایران و در صورت اثبات خیانت زن مهریه تعلق نمیگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
تعلق میگیره حتی در صورت خیانت
چرا یک طرفه قضاوت میکنین؟ قبلش گرفته زنش رو کتک زده، باید حرف زنش رو هم شنید.
عشقی که به شرط تحصیل در خارج کشور باشد عشق نیست بلکه مکر زنانه است و اگر مرد ساده لوح هم نتواند انرا تشخیص دهد نتیجه اش بهتر از این نمی شود
با خواندن این داستان دو مورد مشهود است : یکی اینکه قوانین حقوق بشری استرالیا که شوخی بردار نیست و دیگر اینکه بی عرضگی مرد که بدون فکر اقدام به درگیری فیزیکی کرد، با مدارکی که در اختیار داشت میتوانست در دادگاه استرالیا طرح دعوا میکرد و زن خطاکار را به سزای اعمالش میرسوند ، ایشون فکر کرده اونجا هم مثل ایرانه که با یقه گیری مشکل رو حل کنه .البته مادر ایشون عاقلانه رفتار کرد و نسبت به طرح دعوا در استرالیا اقدام کرد.
چرا این آقا با این شرایط این خانم عقد کرده 700 سکه مهریه چه خبر صدمیلیون خرج خوشگذرانی کردن این خانم چه خبر به نظر من خود این آقا هم مقصر بود ایشون باید در حد توان و بضاعتش تعهد می داده که دچار این مشکلات نشه
به همه آقایون جوونی که میخواند ازدواج کنند اکیدا توصیه میکنم که دختر خانمهای امروز دیگه مثل دخترای ۱۰ سال پیش نیستند و باید خیلی چشمشونو باز کنند که سرشون کلاه نره
چه قانون مسخره ای زنه خیانت کرده باز مهریه اش را می دهند
گزارش یکطرفه.
فکر کره وسط جنگله اونجا که به جون زنش افتاده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
دستش درد نکنه باید چنان میزد اون زن احمقو که دیگه پا نشه زنان مکار و کثیف
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
خوب کاری کرده همچین زنی رو اگر من بودم یک گلوله 45 حرومش میکردم
ناشناس
| Switzerland |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
مردم ما انگار همه وحشی شدن!!
اونوقت که میگن برای ازدواج اول ببینید دختره یا پسره اهل عیاشی و بی بندباری نیست برای این روز گفتن . اگه دختری با خدا باشه و و با ایمان و نماز خون هیچوقت دنبال هرزگی و فساد نمیره ما نباید گول زیبایی و پول را بخوریم ایمان داشتن بهتر از پوله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
ايمان رو از كجاش ميخواي بفهمي؟؟؟ هر دو طرف بايد به اخلاقيات پابند باشن اونوقت مشكلي پيش نمياد.
بعد می گن تو ایران حق زن ها رعایت نمیشه الان ده سال است که گول خوردم دارم مهریه میدم هنوز هم تمام نشده
گول همکاران را خوردم ازدواج کردم
من خودم یه خانم هستم ولی میدونم چقدر به این آقا بد شده خدا کمکش کنه ولی خدا از یه طرف مهریه برا زن باوفا گذاشته از طرف دیگر برا همچین زنهای بی وفایی حکم سنگسار رو گذاشته. ولی خودمونیم چرا زنهای ایرانی پاشون به خارج می رسه انقدر بی وفا و بیظرفیت میشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
خانم محترم. خيانت خيانته چرا براي زن سنگسار باشه و مرد مرد خير ؟؟؟ تازه اجازه تعدد زوجه داده بشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
من چند وقت پیش برای یه کنفرانس لندن بودم یکی از دانشجوها میگفت چرا زن‌های ایرانی با آفریقایی‌ها و هندی‌ها رابطه دارن؟
عین همین اتفاق برای من در تهران افتاد
کم گزارش های جانبدارانه بنویسید. آخه فکر کردید وضع زنها خیلی بهتره کلا قانون باید اصلاح بشه مهریه مال خودتون حقوق زنها انسانس زنها رو بهشون برگردونید مثل حق طلاق حق کار و تحصیل و ... این گزارش نشون میده زنش هم طلاق میخواد و از مهریه به عنوان وسیله استفاده کرده. مناسفم براتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
كاملا موافقم. نويسنده سعي كرده رمان بنويسه و به احتمال غريب به يقين مرد بوده و خواسته از مردها حمايت كنه اونم در جايي كه شايد محق نباشن
برای مردهای ایرانی متاسفم که زیر بار حقارت و اسارت مهریه میروند .... خلایق هر چه لایق !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
مهریه جزء شرع و قانونه عزیزم. برو هر کاری میخواهی بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
براي زنها بايد متاسف باشيم كه واسه داشتن حق طلاق كه بايد برابر باشه بايد التماس مرد رو كنن كه توي عقد نامه نوشته بشه. و بقيه قانونهاي يكطزرفه ما كه به نفع مرده. اين مهريه هم نباشه زنها بدبختن. تعداد محدودي از موضوع مهريه سو استفاده ميكنن كه اين نمي تونه دليل به نبود مهريه در اين بي عدالتي بين زن و مرد باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
منظور از تعداد محدود سالی 190 هزار مورد هست!!؟
از کجا معلوم زنه از امریکاییه باردار نباشه!
من هم به همين علت رفتم زن خارجي گرفتم. نه مهريه اي، نه عروسي مجللي. خيلي هم از زندگيش راضيه و شكر گذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
بهترین کاره بخدا.
اونور بودیم دوستم با یک خانم یونانی ازدواج کرد. خیلی ساده با کمتر از ده هزار کرونا (چیزی حدود هزار دلار) یک مراسم تو کلیسا گرفتن و یک شیرینی هم دادن. بدون هیچ مهریه ای یا شیربهایی هیچی. الان هر دو تو رستوران کار می کنن. با وام دولتی هم ماشین گرفتن هم خونه. خانمش بشدت محترم و زندگی شادی دارن. تازه پاره وقت دانشگاه هم میرن. بچه دار هم شدن.
و من برگشتم با دختر مورد علاقم ازدواج کنم. ی روز مادرش میگه 300 سکه مهریه. روز بعد باباش میگه شما مذهبت با ما فرق می کنه . فرداش خانم خودش می گه من نمی تونم از شهر خودمون برم. خراسان هستن.
امن هم رسما نمی دونم چکار کنم !
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
داداش کسی رو داری بهم معرفی کنی
100 میلیون خرج کردن بعد رفته اونجا کارگری بعد حساب هزار دلاری افتاده دست همسر ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از کجا مطمئنید که همسرش خیانت کرده؟!! در صورتیکه در مورد کتک زدن همسرشون مدرک وجود داره. فکر کرده استرالیا مثل ایرانه که دست بلند کنه روی کسی و کاریش نداشته باشن! درضمن همسر ایشون ویزای دانشجویی دارن و نیازی به پناهنده شدن ندارن!!!
حق کار و حق تحصیل ؟ مگه اینها در کشور ما وجود ندارد ؟ برای خود یه چیزایی رو مینویسی اقا یا خانم ناشناس
مهریه هفتصد سکه مهاجرت به استرالیا!!؟
من اگه بودم همچین زنی رو میکشتم
این داستان متاسفانه خیلی یک جانبه نوشته شده. یعنی این آقا تو ملبورن یه مرد مهربون و مسوولیت پذیر بوده که میرفته سر کار و میونده و همسرش همین طور بی خود و بی جهت بهش خیانت کرده؟؟!!!
قوانین حمایت از زن و کودک در استرالیا بسیار بهتر و کارا از ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
تو خود اون زن خیانتکاری که از استرالیا نظر میذاری
تو اینجور مسایل هر طرف خوش رو محق می دونه و قضیه رو طوری تعریف میکنه که خودش می خواد . باید حرف هر دو طرف رو شنید .گر چه در نهایت قضاوت سخته .
اون مرد اطمينان به خيانت نداشته و اگر هم داشته حق كتك زدن نداشته پس بخوره نوش جونش. شما اين متن رو يكطرفه و به شكل سريالهاي ترك نوشتيد كه يك طرف كلا ناديده گرفته شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
دوست عزیز نوشته دختره رفته با یک دانشجوی آمریکایی مرد همخونه شده لطفا دقیق بخون به نظر شما یک مرد با یک زن همخونه یعنی خواهر برادر ؟؟؟؟
اگه این زن مهریه نداشت ایا این مرد حاضر بود طلاقش بده؟
این بابایی که گزارش تهیه کرده چرا با وکیل فتانه صحبت نکرده و منعکس نکرده خانم چی میگه حداقل ادعاهای فتانه راست یا دروغ هم می نوشت. از کجا معلوم این شازده شلوارش دو تا نشده و سروگوشش نمی جنبیده
مرد اول باید دوستانه خانمش را متوجه میکرد که پا را از گلیم زناشویی فراتر میگذارد ولی اگر خانمش باز به رفتارش ادامه میداد بهترین راه جدایی بوده است
مگه فقط استرالیاس؟
توی همین کشور هم زن بی بندوبار و ولگرد من
کلی از من مهریه گرفت
دادگاه گفت مهریه حق زنه!!!!
خوبه پسرهای ظاهر بین این دوره میشه!!!
همش دنبال رنگ و لعاب و خوشکلی و دک و پز دخترا هستند. اصلا به شعور و متانت و سطح اگاهی فرد نسبت به چگونگی زندگی توجهی نمی کنند.
نمی دونم چرا مرد های ساده به زنهای زرنگ پلشت گیر می دهند
دختران ساده به مردان زرنگ پلشت و هردو زندگی را می بازند و خوش بینی و خوش بختی را دفن می کنند
از این دست دختران و پسران گرگ دیده زیاد است و در حزن و اندوه که یک فامیل را پریشان کرده اند .
مگه تو استرالیا خانمی نبود که باهاش ازدواج کنن ایشون؟ چرا حتما باید خانمش ایرانی باشه؟ وقتی که خانمی با وعذه خارج بیاد پای سفره عقد ، یعنی تا فرودگاه زن تو هست ،
به نظر من مهریه باید باشد ولی مرد باید از جیبش خبر داشته باشد ولی نیمه ثروت بعد از ازدواجنا عادلانه ترین چیزی است کهبعضی ها این روز ها می گویند چون توان هر انسانی با انسان دیگر متفاوت است ودارایی هر کس متعلق به خود اوست وتا وقتی که مرد وزن باهم زندگی می کنند از امکانات ودارایی مرد استفاده می کند وچنانچه جئا شوند باید مهریه ار بگیرد ودنبال زیاده خواهی نباشد چون در پولی که کسی دیگر با تلاش یا هر شیوهای بدست امده کسی چشم طمع نباید داشته باشد اینجا خارج نیست که سالها باهم زندگی می کنند وبعد بباهم ازدواج می کنند اینجا با چند جلسه ازدواج سر می گیرد بنابراین اموال زن یا مرد پس از طلاق متعلق به خودشان است بیهود این حرفها را در فکر این دختران .پسران طمعکار نیندازید وانهاراز ازدواج نترسانید
من مطمئنم که این داستان درسته من آمریکا زندگی میکنم یک دوست هموطن بدبخت ما از آمریکا رفت ایران که مثلا زن ایرانی با معرفت بگیره بعد با زن ایرانیش برگشت کالیفرنیا. اون خانم ایرانی هم اول خودشو نشون نداد رفت دانشگاه تا مدرک گرفت الکی زنگ زد به پلیس که آقا دست بزن داره. پلیس هم این بدبخت رو بردن بازداشتگاه کاونتی تا زمان دادگاه. این مرد بدبخت از زندان زنگ زد به ما با یک بدبختی پنج هزار دلار جور کردیم و با وثیقه 5000 دلاری آزادش کردیم تازه آقا مجبور شد بیاد خونه ما بخاطر شکایت زنش حق رفتن به خونه ای که مال خودش بود رو نداشت. خلاصه این هموطن ما هم چیزی حدود 10000 دلار بخاطر هزینه وکیل و کلاسهای کنترل عصبانیت که متقبل شد که هیچی تازه نصف اموالش هم بعد طلاق رسید به این زن تازه خانم تو ایران هم اقدام کرد تمام و کمال مهریه اش رو گرفت. یعنی من اگر بمیرم نمیرم از کشور خودم ایران زن بگیرم. این هم درس عبرتی باشه برای آقایون ایرانی که حواسشون جمع باشه متاسفانه خانمای ایرانی میان خارج هم خدا رو میخوان هم خرما رو. هم برابری زوجین در خارج از کشور رو استفاده میکنن هم قوانین مملکت خودمون را. والله این تازه یک مورد بود که با چشم خودم دیدم به دفعات از این بلاها سر مردان ایرانی مقیم خارج میاد که ما میشنویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
والا زنهای خارجی که خوشکلترن

من خارج بودم یه سفیدپئست و چشم سبز یا ابی رو میگرفتم و عمرا میامدم زن ایرانی بگیرم

حیف که پام به خارج نمیرسه چون ....
این داستان بود دیگه ؟ .... مثلا می رفت اروپا کار درستی کرده بود که اینقدر باحرص نوشتی با وجود اینگه .... بعدهم الان اون آقا و مادرشون هر چی بگن درست گفتن و اون دختر هم چون خارج مونده آدم بد داستان شده دیگه ؟!
ازدواج امروزه یعنی با طلبکارت هم خانه باشی و اون هرچی بگه از ترس اینکه ممکنه طلبشو بخواد بگی جشم .
بعنوان یه مرد ایرانی همون وقت که فکر مسافرت تنهائی و شبگردی به ذهنش اومد، باید قبل از عملی شدن اون کارا حداقلش اینبود که طلاقش میداد. نه این اینکه باعد از دیدن عکساشو و غیره تازه بازم بره دنبالش و نهایش بره به همخونگی زنش فحش بده. این فرد خیلی ضعیف و بی... بوده
جدا از همه مسائل، كاش قوانين ايران هم تا اين حد از يك زن حمايت مي‌كرد، مرد كتك زده و همان شب زنداني شده
(البته واقعا در اين مورد به آقا ظلم شده9
مهاجرت به خارج بدبختیه بزرگیه که گریبانگیر جوانها شده. اینها شخصیت، ملیت، وابستگی های خانوادگی، غیرت و خیلی چیزهای دیگه رو بالاجبار رها کرده و به امید بهره بردن از امکانات زندگی راحت که جهان اولی ها طی سالیان دراز و با زحمت برای خود و آیندگانشون آماده کردن، راهی اون کشور ها میشن. مطمئنا کسی هم اونجا با آغوش باز منتظرشان نخواهد بود و به چشم گدایان زندگی راحت به اونها نگاه میشه.
متاسفانه بعضى از خانمهاى ايرانى به هيچ وحه حمبه پيشرفت ندارند، با كمك شوهر پيشرفت ميكنن اما خيلى زىد خودشون رو گم ميكنن.
خاک بر سر مرده همون روز که عکسهای زنش را دید تعقیبش می‌کرد وقتی دید داره خیانت میکنه به رو خودش نمیاورد راحت یه مقدار زردچوبه با آب مقطر حسابی حل می‌کرد با یه سوزن ریز میزد تو گردنش به راحتی میمرد علت مرگش هم سکته قلبی تشخیص می‌دادند یا دوتا قرص حل می‌کرد تا اوردوز کنه خیانت جوابش مرگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی