بازدید 5773

احتمال افزایش عملیات نظامی آمریکا در سوریه

کد خبر: ۶۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰ 08 April 2017
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تهدید کرد که واشنگتن به تلافی حمله شیمیایی در سوریه احتمال دارد به عملیات نظامی بیشتری در این کشور جنگ زده اقدام نماید.

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه تهدید کرد که واشنگتن به تلافی حمله شیمیایی در سوریه، احتمال دارد به عملیات نظامی بیشتری در این کشور جنگ زده اقدام نماید.

نیکی هیلی در توجیه حمله موشکی روز گذشته آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه مدعی شد که «آمریکا یک گام بسیار حساب شده برداشت!».

وی در ادامه افزود: «ما [آمریکا] آماده اجرای عملیات بیشتری هستیم، اما امیدواریم که [عملیات بیشتر] ضرورتی پیدا نکند».

گفتنی است که در پی حمله موشکی آمریکا در بامداد روز جمعه به یک پایگاه هوایی در سوریه، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث پیرامون اقدامات آمریکا در سوریه که از سوی روسیه «نقض فاحش حقوق بین الملل و یک عمل تجاوزکارانه» علیه دولت بشار اسد خوانده می شود، یک نشست اضطراری برگزار کرد.

نیکی هیلی در این نشست تلاش کرد تا حملات موشکی آمریکا علیه پایگاه هوایی «الشعیرات» در سوریه را با طرح این اتهام که حملات شیمیایی علیه «خان شیخون» سوریه از محل این پایگاه صورت گرفته است، توجیه نماید.

گفتنی است که هشتاد و شش تن از جمله ۲۷ کودک در حمله شیمیایی در خان شیخون جان خود را از دست داده اند.

نیکی هیلی در این ارتباط مدعی شد که «آمریکا بیش از این تحمل نمی کند که بشار اسد بدون مواجهه با تبعات [اقدام خود] از تسلیحات شیمیایی استفاده کند!».

نماینده آمریکا در سازمان ملل با تهدید به اجرای حملات بیشتر در سوریه گفت: «زمان آن رسیده است که روند یافتن یک راه حل سیاسی برای این جنگ شش ساله  را با سرعت پیش ببریم».  وی در ادامه افزود: «اکنون ما باید به مرحله جدیدی وارد شویم: حرکت به سمت راه حل سیاسی برای این تعارض وحشتناک».

نیکی هیلی مدعی شد: «جهان منتظر آنست که دولت روسیه در قبال سوریه مسئولانه عمل نماید. جهان منتظر آنست که روسیه اتحاد نابجای خود با بشار اسد را مورد تجدیدنظر قرار دهد».

گفتنی است که آمریکا بامداد روز جمعه با ۵۹ موشک کروز «تام هاوک» از دو ناو جنگی خود در دریای مدیترانه پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص سوریه را هدف قرار داد.

این حمله موشکی که بزرگترین تصمیم نظامی ترامپ از زمان راهیابی خود به کاخ سفید است، باعث افزایش چشمگیر مداخله آمریکا در جنگ داخلی شش ساله سوریه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی