بازدید 4412

دردسر استرالیا برای برگرداندن خطوط آسیب دیده به شبکه ریلی

انحراف کوچکی در راه آهن که دور یک رشته کوه نسبتا بزرگ استرالیا قرار دارد و ناتوانی کارگران و خدمه برای یافتن راه حلی برای تعمیر و حل این معضل باعث اختلالات شدید در عرضه جهانی ذغال کک شده است.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷ 07 April 2017
انحراف کوچکی در راه آهن که دور یک رشته کوه نسبتا بزرگ استرالیا قرار دارد و ناتوانی کارگران و خدمه برای یافتن راه حلی برای تعمیر و حل این معضل باعث اختلالات شدید در عرضه جهانی ذغال کک شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، اپراتور راه آهن استرالیا به نام (اوریزون هولدینگز) در روز پنجشنبه اعلام کرد که تعمیر خط «گونیلا» که در سال 2016 میزان 118 میلیون تن ذغال سنگ جابجا کرده است حدود 4 هفته دیگر به طول خواهد انجامید. این خط ریلی به خاطر رانش زمین آسیب دیده است.

دردسر استرالیا برای برگرداندن خطوط آسیب دیده به شبکه ریلی

این شرکت گفت که خط ریلی ترابری «بلک واتر» که دومین کریدور عمده استرالیا بعد از «گونیلا» است و به خاطر طوفان اخیر آسیب دیده است در روز دوشنبه با ظرفیت محدود بازگشایی خواهد شد.

«اوریزون» گفت "بازیابی و تعمیرات در بخش های متعدد و در راستای کریدور گونیلا در حال انجام است که شامل «بلک مونتین یا کوه سیاه» می شود." بلک مونتین در طوفان اخیر رانش شدید زمین را تجربه کرده است.

با آمدن طوفان دبی که ایالت کوینزلند را هفته پیش در نوردید و رانش های متعدد زمین و سیل، شبکه ریلی استرالیا از کار افتاد.  کوینزلند یک منطقه بزرگ ذغال کک می باشد.

قطع صادرات ماده اصلی ساخت فولاد باعث شده است که فولاد سازان چین به تکاپو برای تأمین ذغال سنگ بیافتند و حتی به ایالات متحده آمریکا نیز رجوع کنند و همچنین قیمت ها را نیز افزایش دهند. چین بزرگترین تولید کننده فولاد دنیا است.

کوینزلند مسئول بیش از 50 درصد بازار ذغال کک دریایی جهان است که بنابر وزارت صنعت استرالیا در سال 2016 به رقم تولید 314 میلیون تن رسید.

اظهار نظر «اوریزون» اولین خبر به روز شده ای است که از روز دوشنبه به بازار ارائه شده است. «اوریزون» قبل از این پیشبینی کرده بود که «بلک واتر» در هفته جاری به وضعیت قبلی خود برگردد درحالی که هیچ تغییری برای جدول زمانی برگشت «گونیلا» نیست.

انتظار می رود که تا هفته بعد شبکه های ریلی کوچکترمانند «نیولندز» و «مورا» عملیاتی شوند.

درحالی که با برگشت خط بلک واتر به شبکه ریلی عرضه دوباره ذغال کک شروع خواهد شد، اکثریت ذغال این منطقه با خط ریلی «گونیلا» منتقل می شود.

«گونیلا» دور یک کوه نسبتا بزرگ و در مسیر تأسیسات بندر قرار دارد که تعمیرات در این منطقه به خاطر خطر رانش های بعدی متوقف شده است در حالی که زمین های خیس سرعت انتقال تجهیزات سنگین را به محل مورد نظر محدود می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار