بازدید 4274
قیمت نفت:

افزایش اندک قیمت نفت

روز پنجشنبه قیمت نفت در دنباله افزایش ۳ درصدی اش در هفته جاری دوباره افزایش یافت. این در حالی ست که هفته گذشته به خاطر افزایش ذخایر نفتی آمریکا شاهد کاهش قیمت نفت بودیم و دیروز نیز خبری از رکوردی جدید در ذخایر نفتی آمریکا منتشر شده است.
کد خبر: ۶۸۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 06 April 2017
روز پنجشنبه قیمت نفت در دنباله افزایش  ۳ درصدی اش در هفته جاری دوباره افزایش یافت. این در حالی ست که هفته گذشته به خاطر افزایش ذخایر نفتی آمریکا شاهد کاهش قیمت نفت بودیم و دیروز نیز خبری از رکوردی جدید در ذخایر نفتی  آمریکا منتشر شده است.

ه گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Reuters، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین‌الملل، نسبت به قیمت بسته‌شده دیروز حدود 6 سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 54.42 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز، با افزایش 1 سنت نسبت به‌روز قبل بشکه‌ای 51.16 دلار صورت گرفت.

افزایش اندک قیمت نفت

اداره اطلاعات انرژی (EIA) ایالات متحده آمریکا در گزارش روز چهارشنبه خود خبر از افزایش 1.57 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا و رسیدن آن به رکورد جدید ۵۳۵.۵ میلیون بشکه داده است.

با توجه به اینکه اکثر نفت صادراتی اوپک توسط تانکرها حمل می شود، موسسات رصد کننده رفت و آمد کشتی ها می توانند وضعیت بازار را به خوبی ارزیابی کنند. به گزارش رویترز، محموله‌های اوپک از 813.7 میلیون بشکه در اواخر مارس، به 796.6 میلیون بشکه در اوایل سال جاری کاهش پیداکرده است و این در حالی است که ذخایر نفت آمریکا هم با 1.8 میلیون بشکه کاهش، در هفته گذشته به 533.7 میلیون رسیده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل