بازدید 4382

نشست تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان در کویت

روز یکشنبه اوپک و رقیبان تولید کننده نفتی آن، در نشستی در کویت، دور هم گرد آمدند تا پیشرفت خود را در پیمان کاهش عرضه جهانی نفت بررسی کنند و درباره تمدید توافق خود تا بعد از ژوئن و کمک به ایجاد ثبات در بازار گفتگو کنند.
کد خبر: ۶۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 26 March 2017
روز یکشنبه اوپک و رقیبان تولید کننده نفتی آن، در نشستی در کویت، دور هم گرد آمدند تا پیشرفت خود را در پیمان کاهش عرضه جهانی نفت بررسی کنند و درباره تمدید توافق خود تا بعد از ژوئن و کمک به ایجاد ثبات در بازار گفتگو کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، سازمان کشورهای صادر کننده نفت و 11 تولید کننده پیشرو در عرصه نفت از جمله روسیه در ماه دسامبر توافق کردند تا تولید خود را مجموعا 1.8 میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال 2017 کاهش دهند. هدف توافق مزبور حمایت از بازار نفت و بهبود قیمت های نفت بوده است که باعث شده قیمت نفت خام LCOc1 به بیش از 50 دلار به ازای هر بشکه برسد. با این حال افزایش قیمت ها باعث ترغیب تولید کنندگان شیل ایالات متحده آمریکا برای افزایش تولید شده است. آمریکا جزء کشورهای متعهد به کاهش تولید نیست.

نشست تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان در کویت

روز یکشنبه جبارعلی العیبی وزیر نفت عراق قبل از نشست به خبرنگاران گفت که محمد بارکینددو دبیر کل اوپک در حال بررسی این مسئله است که آیا تمدید قرارداد کاهش تولید لازم است یا خیر. العیبی توضیح داد "دبیر کل اوپک در حال بررسی و تحلیل جامع بازار است...ممکن است او پیشنهاد تمدید قرارداد را بدهد و برای این مسئله باید تا نشست بعدی اوپک در ماه می منتظر بمانیم"

العیبی افزود موارد دلگرم کننده ای وجود دارد که پیشنهاد می دهد بازار نفت در حال رشد بوده است و این که اگر تمام اعضای اوپک درباره اقداماتی که به ثبات قیمت کمک می کند توافق کنند، عراق از چنین گام هایی حمایت می کند. او تأکید کرد "هرگونه تصمیمی که توسط اعضاء اوپک به اتفاق آراء گرفته شود...عراق جزئی از این تصمیم خواهد بود و از آن منحرف نخواهد شد."

طبق گفته وزیر نفت عراق تولید نفت این کشور در ماه مارس 4.312 میلیون بشکه در روز بوده است. عراق تاکنون صادرات خود را 187 هزار بشکه کاهش داده است و بنا به گفته العیبی میزان کاهش خود را در چند روز آینده به 210 هزار بشکه در روز خواهد رساند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت پایبندی به توافق کاهش عرضه در فبریه بین اوپک و تولیدکنندگان خارج از اوپک مجموعا تا حدود 94 درصد بوده است. او افزود روسیه متعهد شده است تا اواخر آپریل 300 هزار بشکه از تولید خود بکاهد و این که ممکن است مسئله تمدید قرارداد در کمیته یکشنبه بررسی شود. وزیر انرژی روسیه گفت "مشخص است که بحث تمدید قرارداد در حوزه مسائل ما برای امروز است"

نواک در ادامه از انتظار خود برای کاهش ذخائر جهانی نفت در دو ماهه دوم سال جاری خبر داد. او گفت "باور دارم که تحرک اینجا خوب و مثبت است. ذخائر ایالات متحده و سایر کشور های صنعتی کمتر از گذشته افزایش داشته است"

عصام مرزوق، وزیر نفت کویت گفت ممکن است بازار نفت تا سه ماهه سوم سال جاری به وضعیت تعادل برسد البته اگر تولید کنندگان کاملا به اهداف تولید خودشان پایبند باشند. مرزوق افزود "کارهای بیشتری باید انجام شود. ما باید در سراسر هئیت مدیره سازگاری و انطباق ببینیم. ما به وخدمان و به جهان تضمین داده ایم تا به سازگاری و انطابق 100 درصدی برسیم."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار