بازدید 1790

یونکر: هیچ کشوری بعد از انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شود

رئیس‌ کمیسیون اروپایی گفت هیچ نگرانی از اینکه دیگر کشورهای اروپایی بخواهند از انگلیس تبعیت کرده و از این اتحادیه خارج شوند ندارد، چرا که آنها تبعات این اقدام را دیده و کاملا درک کرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 19 March 2017

رئیس‌ کمیسیون اروپایی گفت هیچ نگرانی از اینکه دیگر کشورهای اروپایی بخواهند از انگلیس تبعیت کرده و از این اتحادیه خارج شوند ندارد، چرا که آنها تبعات این اقدام را دیده و کاملا درک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی در گفت‌وگو با روزنامه بیلد آم زونتاگ در پاسخ به این سوال که اگر دیگر کشورها بخواهند از انگلستان تبعیت کرده و از این اتحادیه خارج شوند، گفت: مطمئن باشید که هیچ‌کس از انگلیس تبعیت نمی‌کند، چراکه همگان فهمیده‌اند این کار ارزش ندارند.

وی افزود: برعکس، در حال حاضر دیگر اعضا به یکدیگر نزدیک‌تر شده و قول‌و قرارهایشان با اتحادیه اروپا تجدید شده است.

قرار است 27 رهبر اتحادیه اروپا در نشست رم در شصتمین سالگرد تشکیل این بلوک اروپا را" آینده مشترک" خود بنامند.

یونکر گفت: انگلیس باید عادت کند به عنوان یک کشور غیرعضو نگاه شود. عضویت نصفه و نیمه ممکن نیست. در اروپا یا باید آنچه روی میز است خورده شود و یا اینکه اصلا سر میز حاضر نشد.

یونکر گفت که کشورهای بسیاری در آینده به اتحادیه اروپا می‌پیوندند که این امر احتمالا تا دوران ریاست وی در این اتحادیه یعنی 2019 ممکن نخواهد بود چراکه هیچ ‌کدام از کاندیداها هنوز شرایط مناسب را احراز نکرده‌اند.

انتهای پیام

اشتانمایر/////

فرانک والتر اشتانمایر از امروز یکشنبه کار خود را به عنوان رییس جمهور آلمان آغاز کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اشتانمایر در ماه فوریه از سوی ائتلاف حاکم به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آلمان معرفی شد و توانست حمایت 931 عضو شورای فدرال کشور را به دست آورد.

اشتانمایر که از سال 2005 تا 2009 و 2013 تا 2017 وزیر خارجه آلمان خدمت کرده، بعد از پایان دوران رسمی 5 ساله ریاست جمهوری یوآخیم گواک رسما ریاست جمهوری خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام

پایان سفر تیلرسون به چین////

وزیر خارجه آمریکا با کلمات بدرقه گرم رییس جمهور چین امروز یکشنبه به سفر آسیایی خود پایان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در اولین دیدار نماینده دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با رهبران چین سعی کرد که موضوع کره شمالی به طور اخذ به بحث و گفت‌وگو بگذارد.

به نظر می‌رسد چین از درخواست‌های مکرر واشنگتن برای مهار کره‌شمالی آزرده شده و آمریکا تلاش دارد از پکن دلجویی کند.

پکن همچنین نسبت به اهداف آمریکا در قبال تایوان که چین آن را جزو خاک خود می‌داند بسیار تردید دارد.

شی‌جین پینگ در دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: ما هر دو معتقدیم که همکاری‌های چین و آمریکا به نفع دو کشور است و انتظار داریم که در این عرصه تحولات سازنده‌ای رخ دهد. همکاری تنها انتخاب درست برای ماست.

وی افزود: چین و آمریکا باید همکاری‌های خود را برای همکاری درباره مسائل منطقه‌ای تقویت کنند و به منافع یکدیگر احترام بگذارند و نگرانی‌های یکدیگر را درک کنند و از ثبات گسترده حمایت کنند.

تیلرسون گفت: ترامپ به دنبال تقویت همکاری و درک با چین و ایجاد فرصتی برای دیدار از این کشور در آینده است.

وی گفت: رییس جمهور آمریکا ارزش بسیار زیادی برای ارتباطات میان شی‌جین پینگ و خود قائل است و دنبال تقویت درک متقابل می‌باشد.

تیلرسون گفت: ما می‌دانیم با گفت‌وگوهای بیشتر میزان این درک متقابل را بالا ببریم و در نهایت به تقویت روابط میان چین و آمریکا و توسعه همکاری‌های دوجانبه بپردازیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل