بازدید 2203

آمریکا با پذیرفتن شکست خود در افغانستان این کشور را ترک کند

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: رهبران حکومت باید معادلات روابط خارجی افغانستان را تغییر دهند بطوریکه آمریکایی‌ها شکست خود در افغانستان را پذیرفته و این جغرافیا را ترک کنند.
کد خبر: ۶۷۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 18 March 2017
 رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: رهبران حکومت باید معادلات روابط خارجی افغانستان را تغییر دهند بطوریکه آمریکایی‌ها شکست خود در افغانستان را پذیرفته و این جغرافیا را ترک کنند.

به گزارش تسنیم، «حامدکرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان به «آریانانیوز» گفت: رهبران حکومت وحدت ملی باید خواستار شفافیت سیاست آمریکا در قبال افغانستان شده و یا هم آمریکا را از این کشور بیرون کنند تا کابل برای پایان جنگ با روسیه، چین، هند و ایران همسو شود.

وی هشدار داد که آمریکا تلاش دارد تا با استفاده از افغانستان و با صدور تروریسم به روسیه این کشور را ناامن سازد.

کرزی گفت: رهبران حکومت باید معادلات روابط خارجی افغانستان را تغییر دهند بطوریکه آمریکایی‌ها شکست خود در افغانستان را پذیرفته و این جغرافیا را ترک کنند.

وی افزود: دولت کابل باید برای پایان جنگ دوست خوبِ روسیه، چین، هند و ایران شود.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: رهبران حکومت وحدت ملی یا از آمریکا خواستار روشن‌سازی موضعشان شوند تا آمریکا به تعهدات خود به ویژه در برابر تجاوز پاکستان عمل کند و یا هم از سر راه ما کنار بروند تا ما خود با منطقه، روسیه، چین و آمریکا را بسازیم.

وی هشدار داد که افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان سبب گسترش بیشتر جنگ خواهد شد.

کرزی در واکنش به اظهارات اشرف غنی مبنی بر اینکه  حکومت وحدت ملی بر خلاف دولت کرزی به تعریف روشنی از دوست ودشمن دست یافته است، گفت هنوز تعریف مشخصی از دشمن ندارد.

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرده است که پایان افراط گرایی در افغانستان به تغییر رویکرد آمریکا و فشار وارد کردن بر اسلام‌آباد است.

روز گذشته نیز وی از گسترش حملات هوایی آمریکا و افزایش کشتار غیر نظامیان انتقاد کرده و از آمریکا خواسته بود که حملات هوایی خود به غیرنظامیان در افغانستان را متوقف سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی