بازدید 2849

تلاش برای افزایش همکاری پارلمانی بین ایران و هندوستان

هیات پارلمانی ایران هندوستان در حاشیه مجمع بین المجالس آسیایی دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۶۷۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ 17 March 2017
در حاشیه برگزاری دومین روز نشست کمیته های سیاسی اجلاس مجمع مجالس آسیایی، هیات پارلمانی ایران با هیات پارلمانی هندوستان دیدار کردند. سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به این نشست عنوان کرد: در این دیدار ابتدا تارخچه روابط حسن بین ایران و هندوستان تشریح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دراین دیدار هاجر چناری نیز حضور داشت، گفت: یادآور سدیم ک هندوستان کشور قدرتمند و تاثیر گذار است که می تواند در ایجاد صلح و ثبات در منطقه نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: همچنین تاکید شد در شرایطی که منطقه با بحران رو به رو است و در عراق، یمن و سوریه تنش وجود دارد، تعامل همه کشورهای منطقه می تواند در ایجاد صلح و ثبات از طریق گفت و گو موثر باشند.

ذوالقدر عنوان کرد: از کشور هندوستان به دلیل حمایت از مواضع ایران در مجامع مختلف تشکر شد و امیدواریم روابط سیاسی و اقتصادی بین دوکشور در آینده محکمتر شود.

رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی با رئیس کمیسیون امنیت سیاست خارجی مجلس هندوستان دیدار داشتو به نکات این عضو مجلس هندوستان اشاره کرد و گفت: وی خواستار تعامل بیشتر با ایران بود و مطرح کرد به مدت 300 سال زبان مردم هندوستان فراسی بود و همچنان برخی کلمات فارسی در زبان این کشور جاری است.

وی ادامه داد: طرف هندی نیز اعتقاد داشت می توان با گفت و گو از بحران، جنگ و خونریزی در منطقه فاصله گرفت او نقش پارلمان ها در نزدیک کردن نظرات دولت ها در منطقه بسیار پر دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه گروه های دوستی پارلمانی در هندوستان منحل شده است اما هیات پارلمانی این کشور عنوان کرد تلاش می کنند هیات های دوستی پارلمانی را مجدد راه اندازی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل