بازدید 3060
تحلیل گر نظامی اسرائیلی؛

پاسخ سامانه ضد هوایی سوریه به حمله جنگنده های اسرائیلی معادلات امنیتی را دگرگون کرد

شکستن معادله موجود به این نحو می تواند نیروی هوایی و ارتش اسرائیل را از منطقه عقب براند و توانایی اسرائیل در حمله به فعالیت های تسلیحاتی دشمن در پشت مرزها را زیر سوال ببرد.
کد خبر: ۶۷۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 17 March 2017
  جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز (جمعه 27 اسفند ماه 1395) مناطقی را در سوریه هدف قرار دادند. گرچه این نخستین بار نبود که صهیونیست ها دست به تجاوز نظامی علیه سوریه می زدند اما آنچه باعث شد این رخداد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد این بود که در اقدامی کم سابقه ارتش سوریه به این تجاوز پاسخ داد؛ موضوعی که می تواند تحولی جدی در معادلات امنیتی منطقه باشد.
 
به گزارش تابناک، در این ارتباط نعام امیر تحلیلگر مسائل نظامی در فلسطین اشغالی به شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که این حادثه باعث ترسیم رویکرد تازه ای در «جنگ آینده» است.
 
وی در این خصوص توضیح داد: معمولا در اتفاقاتی از قبیل حادثه صبح امروز، گزارش هایی در رسانه های عرب زبان همان روز منتشر می شود که سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ کوتاهی می گوید: «جوابی به گزارش های بیگانه نمی دهیم» اما این بار حادثه به گونه ای بود که ارتش اسرائیل در اقدامی بی سابقه با صدور بیانیه ای اعتراف کرده که به برخی اهداف در سوریه حمله کرده و نیز هدف حمله سامانه دفاع هوایی سوریه قرار گرفته است تا جایی که برای مقابله با این حمله مجبور به استفاده از سامانه سپر موشکی «حیتس» شده است.
 
امیر افزود: اتفاق استثنایی در این قضیه آن است که جنگنده های اسرائیل هنگام پرواز در آسمان اسرائیل مورد شناسایی رادارهای سوریه قرار گرفتند. شلیک موشک به سمت این جنگنده ها موجب فعال شدن سامانه سپر موشکی و روشن شدن خودکار آژیر هشدار شد. انتشار تصاویر موشک های ساقط شده در اردن در فضای اینترنت باعث شد ارتش اسرائیل توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد.
 
این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: سوری ها فهمیده اند برای برخورد با حمله های اسرائیلی، گاهی باید خودشان آستین همت بالا بزنند. این اتفاق نشان می دهد که اقدامات عملیاتی از این نوع زیر نظر رادارها قرار دارد و نیروی هوایی اسرائیل برای از سرگیری فعالیت ها باید به فکر شیوه تازه و ابتکاری باشد چون این اتفاق یک اتفاق پیچیده بود و چالشی برای اسرائیل به شمار می آید.
 
نعام امیر در عین حال که مدعی شد موشک های به کار گرفته شده از سوی سوریه «قدیمی و غیرپیشرفته» بود، تاکید کرد که اگر از سامانه موشکی پیشرفته که روس ها در اختیار سوریه قرار داده اند استفاده می شد معلوم نبود این حادثه به چه نحو پایان یابد.
 
وی با اشاره به اینکه «قدرت سوریه در کشف فعالیت های نیروی هوایی اسرائیل شاهد تحول دراماتیکی بوده است» گفت: شکستن معادله موجود به این نحو می تواند نیروی هوایی و ارتش اسرائیل را از منطقه عقب براند و توانایی اسرائیل در حمله به فعالیت های تسلیحاتی دشمن در پشت مرزها را زیر سوال ببرد. اگر نیروی هوایی اسرائیل برتری خود را دوباره ثابت نکند اتفاق اخیر منجر به بروز یک تحول اساسی در رابطه میان دو ارتش خواهد شد. اسرائیل پیش از این اعلام کرده که نسبت به ارسال سلاح راهبردی به حزب الله و به طور کلی در قبال جابجایی سلاح بین مرزها در خاورمیانه سکوت نخواهد کرد، اما از امروز به بعد شکی نمانده که چالش پیش روی اسرائیل بزرگتر از گذشته شده است.
 
در همین رابطه، تارنمای روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز با «استثنایی خواندن» حادثه صبح امروز، آن را خطرناک ترین برخود بین دمشق و تل آویو از ابتدای بحران کنونی سوریه دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل