بازدید 4885
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

اعلام کاندیداتوری ضرغامی/ تکذیبیه پایداری/ رد صلاحیت رسایی

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۷۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 15 March 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.


ضرغامی رسما اعلام کاندیداتوری کرد

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برای انتخابات سال 96 رسما اعلام کاندیداتوری کرد.
سیدعزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با انتشار متنی در صفحه شخصی اش رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

اولین آمار از نتایج بررسی‌صلاحیت انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور عصر امروز در نشست‌خبری با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت انتخابات میان دوره‌ای مجلس در چهار حوزه انتخابیه، اظهار داشت: ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در 4 حوزه انتخابیه از 18 اسفندماه از سوی هیئت‌های اجرایی آغاز شد و طی ثبت‌نام از کاندیداها در 24 اسفندماه، کار بررسی صلاحیت کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه میان دوره‌ای پایان یافت.

وی گفت: از مجموع 200 هزار و 87 نفر برای ثبت‌نام در انتخابات میان دوره‌ای 4 حوزه انتخابیه پس از بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت اجرایی و کسب استعلام از مراجع چهارگانه و مستندات ارائه شده به این هیئت‌ها اعلام شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: طی این انتخاب‌ها 60 مورد از سوی مراجع چهارگانه تأیید صلاحیت و با ارائه مستنداتی به هیئت‌های اجرایی ابلاغ شد که طی آن 29 مورد از سوی نیروی انتظامی، 28 مورد از سوی وزارت اطلاعات و 3 مورد از سوی دادستانی از سوابق نامزدهای انتخابات میان دوره‌ای مجلس به هیئت‌های اجرایی اعلام شد.

احمدی با ارائه آماری از وضعیت ثبت‌نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز خاطرنشان کرد: در این حوزه انتخابیه مجموعا 46 نفر ثبت‌نام کردند که 45 مرد و یک داوطلب زن بود که در نهایت سوابق 43 نفر مورد تأیید قرار گرفت و سه نفر ردصلاحیت شدند.

وی درباره ثبت‌نام‌ها در استان آذربایجان‌شرقی، حوزه‌های انتخابیه مراغه و عجب‌‌شیر، گفت: در این حوزه انتخابیه نیز برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس 59 نفر ثبت‌نام کردند که 57 نفر مرد و دو داوطلب زن بودند و در نهایت 56 نفر صلاحیت‌شان مورد تأیید قرار گرفت و یک نفر ردصلاحیت شد و دو داوطلب نیز از شرکت در انتخابات انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره حوزه انتخابیه اصفهان، خاطرنشان کرد: برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای این حوزه انتخابیه 131 نفر ثبت‌نام کردند که 122 نفر مرد و 9 نفر زن بودند که صلاحیت 96 نفر مورد تأیید قرار گرفت و 23 نفر ردصلاحیت شدند. در این حوزه انتخابیه 12 نفر از شرکت در انتخابات میان دوره‌ای انصراف دادند.

احمدی درباره وضعیت ثبت‌نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز گفت: برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای این حوزه نیز 51 نفر ثبت‌نام کردند که 49 داوطلب مرد و دو داوطلب زن بودند که 41 نفر صلاحیت‌شان مورد تأیید قرار گرفت، 6 نفر ردصلاحیت شدند و 4 نفر از شرکت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس انصراف دارند.

وی  در ادامه افزود: براساس قانون کسانی که صلاحیت‌شان رد شده، می‌توانند در مهلت مقرر به هیئت نظارت استان شکایت خود را اعلام کنند و هیئت‌های نظارت در استان با کسب نظر هیئت مرکزی و شورای نگهبان پس از بررسی مجدد نتایج را اعلام می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور  درباره وضعیت انتخابات شورای شهر، اظهار داشت: دستور آغاز انتخابات شورای شهر نیز امروز با ابلاغ بخشنامه وزیر کشور اعلام شد و ثبت‌‌نام داوطلبان این انتخابات از 30 اسفندماه آغاز می‌شود. 


جبهه پایداری اظهارات «عبدالله ناصری» را تکذیب کرد

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای، اظهارات عضو شورای عالی اصلاح طلبان درباره انتخاب شهردار تهران در سال ۹۲ را تکذیب کرد.
روابط عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای، اظهارات عبدالله ناصری عضو شورای عالی اصلاح طلبان درباره انتخاب شهردار تهران در سال ۹۲ را از اساس کذب دانست.

در این اطلاعیه آمده است:«اظهارات ناصری از اساس کذب بوده و به هیچ عنوان مورد تایید این جبهه نمی باشد.»

گفتنی است؛ عبدالله ناصری  اخیرا مدعی شده بود، «همان زمان برخی اصولگرایان پیروز شده در انتخابات شورای شهر تهران که از جبهه پایداری بودند به اصلاح طلبان پیغام دادند که ما به این جمع بندی رسیده ایم که قالیباف به خاطر عملکرد ۸ سال گذشته اش دیگر شهردار تهران نباشد. اگر شما بتوانید درباره یک نامزد کارآمد برای شهرداری تهران به توافق برسید، ما نیز به وی رای می دهیم تا شهر از این وضعیت ناهنجاری که گرفتارش شده نجات یابد.»

مناظره رستم قاسمی با نماینده دولت درباره تحریم‌ها

مناظره رستم قاسمی با نماینده دولت درباره «تحریم‌ها» جمعه شب از رسانه ملی پخش می‌شود.
 مناظره رستم قاسمی وزیر سابق نفت با منصور معظمی نماینده دولت یازدهم پیرامون موضوع «تحریم‌ها»، جمعه (27 اسفند 95) ساعت 20:30 از برنامه 180 درجه شبکه افق پخش خواهد شد.

گفتنی است پیش از این رستم قاسمی در گفت‌وگویی تفصیلی گفته بود که دکل سیاست‌زده‌ای که گفته شد، گم شده است؛ مربوط به شرکت تأسیسات دریایی بوده و به وزارت نفت ارتباطی نداشت.


دستور شروع انتخابات شوراهای شهر و روستا

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در اجرای ماده 45 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 با اصلاحات بعدی و ماده 22 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ماده 21 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش، دستور شروع انتخابات را صادر کرد.

بنا بر این گزارش در این ابلاغیه با اشاره به مفاد قانونی یاد شده از فرمانداران و بخشداران خواسته شده است: بر اساس مواد 32 و33 قانون مذکور از روز چهارشنبه مورخ 25/12/95 نسبت به تشکیل هیاتهای اجرایی و انجام سایر برنامه های انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، طبق برنامه زمانبندی ابلاغی و درمهلت های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره 2 به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.

 ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند ماه سال جاری آغاز و در ششم فروردین سال بعد، پایان می پذیرد.

حمید رسایی رد صلاحیت شد

هیات اجرایی حوزه انتخابیه اصفهان، صلاحیت حمید رسایی را رد کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایلنا گفت: هیات اجرایی اولین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه، حجت‌الاسلام حمید رسایی را رد صلاحیت کرد.

 حمید رسایی نماینده اصولگرای مجلس نهم که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران نیز نام‌نویسی کرده و رد صلاحیت شده بود، پس از آنکه مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد، برای انتخابات میان‌دوره‌ای از این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرد.

اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس که توسط هیات اجرایی حوزه انتخابیه خود، رد صلاحیت شدند، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع آن عده از داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اصفهان ـ اهر و هریس ـ بندر لنگه، بستک و پارسیان ـ مراغه و عجب‌شیر که توسط هیات اجرایی حوزه انتخابیه رد صلاحیت گردیدند، می‌رساند « بر اساس تبصره ماده 51 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» می‌توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه حداکثر ظرف مدت چهار روز از تاریخ 1395/12/26 الی تاریخ 1395/12/29 در وقت اداری به دفتر نظات و بازرسی انتخابات استان مربوطه مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و رسید دریافت نمایند.

هیات مرکزی نظات بر انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی


عملکرد اقتصادی روحانی در گزارش المانیتور

نخستین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی تا چند ماه دیگر به پایان می رد و اکنون زمان آن رسیده است که سیاست های اقتصادی دولت وی در چهارسال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد.

المانیتور در گزارشی به بررسی عملکرد اقتصادی دولت روحانی تنها 2 ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته و می نویسد:

 زمانی که روحانی در سال 2013 کاندید انتخابات ریاست جمهوری ایران شد، وعده داد که انگیزه های جدیدی را به اقتصاد ایران تزریق کند، اقتصادی که به دلیل هشت سال سوء مدیریت و سیاست های پوپولیستی سلفش، جمهوری محمود احمدی نژاد و تحریم های اقتصادی به شدت تضعیف شده بود.

روحانی خود اخیرا از عملکرد اقتصادی دولش به ویژه کاهش نرخ تورم در کشور دفاع کرد. یکی از مواردی که رئیس جمهور ایران به آن اشاره کرده بازگشت آرامش به اقتصاد ایران بود.

این گزارش در ادامه اقدامات دولت در زمینه کاهش تورم و رشد اقتصادی را مثبت ارزیابی کرده و آن را در نتیجه یک سیاست پولی منضبط عنوان می کند.

المانیتور در ادامه می نویسد: در حقیقت در زمینه ای که دولت روحانی نتوانست در اقتصاد رضایت جلب کند بهبود فضای کسب و کار به ویژه مبارزه با فساد است.با این حال رشد در این زمینه با سرعت بسیار اندکی رو به جلو است.

این گزارش همچنین نگرانی های اقتصادی به ویژه افزایش رشد بیکاری را به عنوان اصلی ترین مسائل نگران کننده در رقابت های سیاسی و انتخاباتی ایران می داند.

علاوه بر این تاثیرات مثبت غیرمنتظره ای نیز وجود دارد، به طور مثال، بخش توریسم رشد قابل توجهی را در ایران تجربه کرده است. تحلیلگران موافق هستند که رشد بخش توریسم فرصت های شغلی موردنیاز را ایجاد می کند، موضوعی که به رشد اقتصادی نیز کمک می کند. رشد بخش توریسم همچنین به سرمایه گذاری های گسترده داخلی و بین المللی در ساخت و ساز هتل و دیگر زیرساخت های موردنیاز کمک می کند.

در نهایت باید گفت که سیاست های اقتصادی دولت روحانی نتایج مثبتی به همراه داشته است، اما اقتصاد به خلاقیت های جسورانه برای بهبود فضای کسب و کار و فراهم کردن راه برای فعالیت های بیشتر بخش خصوصی نیازمند است.

با این وجود، ایجاد برخی تغییرات در بخش اقتصاد ایران به اصلاحات ساختاری، حقوقی و سیاسی نیازمند است، اصلاحاتی که ممکن است چالش های دشواری که روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری خود با آن مواجه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار