بازدید 2310

برلین آنکارا را تهدید به ممنوعیت سفر سیاستمداران کرد

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان با توجه به حملات موهن و تهاجمی آنکارا علیه آلمان این کشور را تهدید به تصویب ممنوعیت برای ورود سیاستمداران بلند پایه اش به آلمان کرد.
کد خبر: ۶۷۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 15 March 2017
 رئیس دفتر صدر اعظم آلمان با توجه به حملات موهن و تهاجمی آنکارا علیه آلمان این کشور را تهدید به تصویب ممنوعیت برای ورود سیاستمداران بلند پایه اش به آلمان کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به حملات موهن و تهاجمی آنکارا علیه آلمان، برلین حالا آشکارا این کشور را تهدید به تصویب ممنوعیت سفر برای سیاستمداران بلند پایه آن کرد.

"پیتر آلتمایر"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان در این باره گفت: آلمان امکانات قانونی دارد که سفر اعضای دولتی خارجی را ممنوع کند. اینکه دولت آلمان تا به حال هنوز از این فرصت های قانونی استفاده نکرده به معنای بلیط رایگان برای آینده نیست. ممنوعیت سفر آخرین ابزار ما است و  ما این حق را برای خود محفوظ نگه داشته ایم.

رئیس جمهور ترکیه اوایل هفته جاری شخص صدر اعظم آلمان را مور حمله و اهانت قرار داده و این انتقاد را به مرکل وارد کرد که از تروریست ها حمایت می کند. چندی پیش نیز وی آلمان و هلند را متهم به پیشبرد شیوه های نازیسم کرد.

آلتمایر همچنین گفت: ترکیه همواره ارزش زیادی به این مسئله می دهد که آبرو و حرمت کشورش جریحه دارد نشود. همچنین آلمان هم آبرو و حیثیتی دارد. جمهوری فدرال آلمان از زمان تاسیس آن یک دولت مشروعه نمونه و به رسمیت شناخته شده در سطح جهانی بوده است.

مسئله نشست های تبلیغاتی وزرای ترک در آلمان و اروپا درباره همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه به منظور روی کار آوردن سیستم ریاست جمهوری مد نظر اردوغان مناسبات بین اروپا و ترکیه را به شدت متشنج کرده است.

ایالت زارلند آلمان به عنوان اولین ایالت اخیرا به طرز غافلگیرانه ای نشست های تبلیغاتی و ورود سیاستمداران بلند پایه ترک را ممنوع کرده است.

در 16 آوریل همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ترکیه برگزار می شود که نتیجه مثبت آن می تواند اختیارات ریاست جمهوری در این کشور را به شدت افزایش می دهد. ترک های مقیم خارج نیز می توانند در این همه پرسی شرکت کنند. حدود 1.4 میلیون ترک واد شرایط رای دادن در آلمان زندگی می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار