بازدید 2858
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

واکنش نوبخت به نامه‌نگاری‌های احمدی‌نژاد/ مختومه شدن پرونده سه نماینده/تکذیب پاسخ نامه مشایی

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۷۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 14 March 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

واکنش نوبخت به نامه نگاری‌های احمدی‌نژاد

 محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود درباره نامه نگاری های احمدی نژاد تأکید کرد: دست به مکاتبه او قوی است و قرار نیست به هر نامه ای از جانب او پاسخ داده شود. قطعا روابط عمومی وزارت اقتصاد جواب می دهد. پرداختن به این موضوع وقت‌گیر است و نباید به آن پرداخت، باخبرم چیزهای دیگری هم که مطرح کرده و دولت با سکوت از کنارش گذشته این بدان معنی نیست که ما کاری انجام نداده‌ایم به مراجع قضایی اعلام شده و ما پیگیر گفته‌ها و تخریب‌ها هستیم.
نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا از نامه روحانی به امیر کویت اطلاعی دارید، گفت: خیر؛ اطلاعی ندارم کویت همیشه خواستار رابطه با ما بوده است.
در ادامه خبرنگاری عنوان کرد که گفته می‌شود دولت زبان رسایی در قبال انتقاد ندارد که نوبخت پاسخ داد: آنچه صورت گرفت باید منعکس شود و شورای اطلاع‌رسانی این‌ها را تبیین خواهد کرد. سیاست دولت این است که وارد حاشیه نشود اما کارهایی که انجام داده است باید اطلاع‌رسانی شود.

جبهه ایستادگی حامی «جمنا» می‌ماند

عبدالحسین روح‌الامینی عضو شورای عالی جبهه ایستادگی  با اشاره به تصمیمات جبهه ایستادگی نسبت به حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت:  شورای مرکزی جبهه ایستادگی با تمام و کمال قوا حامی و تا روز موعود کنار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خواهد بود.
وی ادامه داد: این جبهه نه‌تنها تا انتخابات بلکه تا زمان حل مشکلات کشور جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را همراهی و یاری می‌کند.
دبیرکل حزب عدالت و توسعه درباره کاندیدای جبهه ایستادگی نیز تأکید کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هر فردی را به‌عنوان کاندیدای این جبهه تعیین کند، جبهه ایستادگی نیز از آن فرد حمایت می‌کند.
جبهه ایستادگی ایران اسلامی که از جمله تشکل‌های سیاسی کشور است که در ماه‌های پایانی سال 1389 تشکیل شد.
جبهه ایستادگی اوایل تابستان سال 90 فعالیت رسمی خود را برای حضور در انتخابات مجلس نهم شروع کرد. هم‌اکنون نیز ستاد انتخابات جبهه ایستادگی برای حضور این تشکل سیاسی در انتخابات سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است.
احزاب و تشکل‌های سیاسی همچون جبهه حامیان ولایت، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، جمعیت پیروان حضرت زینب(س)، حزب سبز، حزب نیک‌اندیشان ایران اسلامی، انجمن بین‌المللی جنبش ضدصهیونیستی، مجمع اسلامی آرمان ملت ایران، و خدمتگزاران ایران اسلامی، از جمله تشکل‌های عضو جبهه ایستادگی هستند.

بیشترین نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه اصفهان

 بر اساس جدول زمانبندی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، مهلت قانونی هیات‌های اجرایی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت داوطلبان این انتخابات امروز به پایان می‌رسد. هیات‌های اجرایی از ۱۵ تا ۲۴ اسفند فرصت داشتند صلاحیت داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را بررسی کنند.
فردا (۲۵ اسفند) نیز مراتب رد صلاحیت‌ها توسط فرماندار مراکز حوزه انتخابیه به داوطلبان ابلاغ می‌شود. از روز ۲۶ تا ۲۹ اسفند داوطلبان ردصلاحیت شده فرصت دارند تا به هیان نظارت استان شکایت کنند. اسامی قطعی نامزدهای تایید صلاحیت شده نیز در روز ۱۹ اردیبهشت اعلام خواهد شد.
 ۲۸۲ داوطلب برای انتخابات نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۷۱ نفر مرد و ۱۱ نفر زن هستند. در حوزه انتخابیه اصفهان ۱۳۱ نفر، در حوزه انتخابیه اهر و هریس  ۴۱ نفر، در حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان ۵۱ نفر و در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر  ۵۹ نفر نام نویسی کردند.


دفاع مطهری از دیدار خود با رییس دولت اصلاحات

پیرو شکایت درخواست 30 نفر از نمایندگان مجلس از یوسفیان ملا رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه برای تشکیل هیات رسیدگی به تخلفات هیات رئیسه جهت بررسی حضور مطهری، وکیلی و نعمتی در دیدار اعضای فراکسیون امید با سیدمحمد خاتمی این هیات متشکل از اعضای کمیسیون تدوین آئین نامه و روسای کمیسیون‌ها صبح امروز سه‌شنبه تشکیل جلسه داد. 
در این جلسه علی مطهری، محمدعلی وکیلی و بهروز نعمتی از خود دفاع کردند و از 30 نفر نماینده معترض نیز دو سه نفر حضور پیدا کردند که نهایتا پس از بحث و بررسی موضوع از اعضای هیات رای گیری به عمل آمد که 16 نفر اعلام کردند که این سه عضو هیات رئیسه تخلفی مرتکب نشده‌اند و تنها سه نفر در رای خود اعلام کردند که مطهری وکیلی و نعمتی بخاطر دیدار با محمد خاتمی مرتکب تخلف شده‌اند که نهایتا این پرونده مختومه شد.

کواکبیان: روحانی گزینه نهایی اصلاح‌طلبان نیست

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب اصلاح‌طلب مردم سالاری در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 اسفند) پارلمان در جمع خبرنگاران درباره اینکه عارف گفته است روحانی کاندیدای نهایی اصلاح طلبان است، گفت: شنیده‌ام برخی گفته‌اند فراکسیون امید به روحانی رأی داده و قرار است از وی در انتخابات ریاست جمهوری‌ آینده حمایت کند.
وی افزود: تا این لحظه فراکسیون امید نه در مجمع عمومی و نه در شورای مرکزی و نه هیئت رئیسه‌ای پیرامون انتخابات بحثی نداشته‌اند، هرچند که ممکن است در نهایت به این جمع‌بندی برسیم اما تا این لحظه چنین تصمیمی اتخاذ نشده است. 
کواکبیان ادامه داد: امروز صحبت کردیم و قرار شد که بعد از تعطیلات نوروزی حتماً یک نشست برگزار کنیم و مجمع عمومی فراکسیون امید نظرش را درباره انتخابات اعلام کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود گزینه نهایی اصلاح طلبان آقای روحانی است، می‌خواهم بگویم که چنین چیزی نیست، زیرا اولاً شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ نشستی درباره انتخابات نداشته است و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از همه احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شده اما اشخاصی در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هستند که ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و گفته‌ایم در این باره شورای هماهنگی باید نظر دهد.
وی با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکنون هیچ نظری درباره انتخابات ریاست جمهوری نداده و بعداً درباره آن صحبت می‌کنیم، گفت: غیر از این اصلا اگر شورای هماهنگی هم نظر دهد، 50 حزب اصلاح طلب خارج از شورای هماهنگی نیز داریم اما نباید بگوییم که گزینه نهایی اصلاح طلبان آقای روحانی است.زیرا اصلاح طلبی یک گفتمان است و مطالبات و حساب و کتابی دارد. هر کسی نمی‌تواند بگوید ما گزینه نهایی تعیین کرده‌ایم.

احمدی نژاد و مشایی هم کاندیدا می‌شوند

یک منبع آگاه گفت: احمدی نژاد و مشایی نیز همراه با بقایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهند کرد.
به گزارش عصر خبر، مشخص نیست برنامه این سه نفر برای انتخابات ریاست جمهوری چیست اما با ثبت نام هر سه نفر در انتخابات، شاهد اتفاقات خاصی در انتخابات آینده خواهیم بود.
مشایی در دولت سابق بعنوان رئیس دفتر و بقایی نیز معاون اجرایی دولت احمدی نژاد بوده است.

در کدام شهرها انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، فرهاد تجری با بیان این که مجموعا 132 شهر با تعداد کرسی 7 عضو و 34 شهر با تعداد کرسی 9 عضو در کل کشور وجود دارد، افزود: در جلسه‌ای که با وزارت کشور داشتیم مقرر شد با توجه به تعداد محدود صندوق‌های الکترونیکی، در تعداد متناسبی از این شهرها امکان رای‌گیری الکترونیکی فراهم شود به طوری که در هر شعبه اخذ رای حداقل سه و حداکثر پنج صندوق الکترونیکی پیش‌بینی شود.
به گزارش روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی کشور، وی تاکید کرد: با توجه به تجربه جدیدی که در برگزاری انتخابات الکترونیکی شاهد آن هستیم، مقرر شد صندوق‌ها در شعباتی عملیاتی شود که پیش‌بینی رای ماخوذه بیش از یک هزار رای نباشد.

تکذیب پاسخ نامه مشایی به رئیس دولت اصلاحات

پاسخ به نامه اسفندیار رحیم مشایی از سوی دفتر رئیس دولت اصلاحات تکذیب شد.
به گزارش آنا، جوابیه سید محمد خاتمی به نامه اسفندیار رحیم مشایی که در فضای مجازی پخش شده بود، از سوی مدیرعامل بنیاد باران تکذیب شد.
جواد امام گفت: لحن و ادبیات این نامه نشان می‌دهد که متعلق به سید محمد خاتمی نیست و این جوابیه سراسر کذب محض و از سوی دفتر ایشان تکذیب شده است.
لازم به ذکر است در روزهای اخیر اسفندیار رحیم مشایی در نامه‌ای به رئیس دولت اصلاحات، اصلاح‌طلبی را جریانی بزرگ و تأثیرگذار در آینده ایران دانسته و از اینکه منتسبان آن، ردصلاحیت بقایی را قطعی می‌دانند گله کرده است. امروز نیز در فضای مجازی اظهاراتی به عنوان واکنش سید محمد خاتمی به نامه مشایی به رئیس دولت اصلاحات نسبت داده و منتشر شد که توسط دفتر ایشان تکذیب شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل