بازدید 3564

دیدار مرکل و ترامپ به تعویق افتاد

کد خبر: ۶۷۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 14 March 2017
کاخ سفید اعلام کرد که دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که برای فردا (سه شنبه) برنامه ریزی شده بود، به علت نزدیک شدن یک جبهه هوای برفی به سواحل شرقی آمریکا تا روز جمعه به تعویق افتاده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید امروز در این خصوص به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری با صدر اعظم آلمان گفت و گو کرد و آنها موافقت کردند که دیدار روز سه شنبه را به علت شرایط جوی به تاخیر بیندازند.
اسپایسر افزود: این دیدار اکنون برای جمعه 17 مارس (27 اسفند) برنامه ریزی شده است.

خبرگزاری رویترز پیش از این به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که سران دو کشور قرار است در دیدار آتی درباره هزینه های دفاعی کشورهای عضو ناتو، بحران اوکراین، پناهندگان سوری و همچنین روابط با روسیه با یکدیگر گفت و گو کنند.

در شرایطی که ترامپ در ماه های گذشته بارها خواستار توسعه و بهبود روابط با روسیه شده، گفتمان ضد روسی حاکم بر فضای سیاسی آمریکا تاکنون مجالی برای طرح این مسئله نداده است و حال بنا است که این موضوع در دیدار رهبران دو کشور مورد بررسی قرار بگیرد.
ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی بارها از مرکل به علت سیاست های مهاجرتی باز آلمان انتقاد کرده بود و مرکل هم خود یکی از منتقدان اصلی فرمان مهاجرتی ترامپ بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان