بازدید 1914

بحران در مناسبات ترکیه با برخی کشورهای اروپایی دراماتیک است

برخی منابع از احتمال مشارکت مصر و اردن در مذاکرات آستانه به عنوان ناظر خبر دادند.
کد خبر: ۶۷۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 13 March 2017
 برخی منابع از احتمال مشارکت مصر و اردن در مذاکرات آستانه به عنوان ناظر خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، وزارت خارجه قزاقستان امروز دوشنبه از ورود هیئت‌های روسیه، سازمان ملل متحد و دمشق به آستانه به منظور مشارکت در مذاکرات حل بحران سوریه خبر داد.

انور جایناکوف سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان با اعلام این خبر گفت که ریاست هیئت روسیه در این مذاکرات را الکساندر لاورینتیف و ریاست هیئت نمایندگان دولت سوریه را بشار جعفری بر عهده دارد.

پیش از این «خیرت عبدالرحمانف» وزیر خارجه قزاقستان امروز دوشنبه گفت که ورود هیئت‌های شرکت کننده در مذاکرات سوریه به آستانه، امروز آغاز خواهد شد.

وی افزود: فعلا نمی‌توانم بگویم که چه طرف‌‌های دیگری در این مذاکرات شرکت خواهند کرد. ما بیانیه رسمی روسیه درباره مشارکت نماینده پوتین و معاونان وزیر خارجه ترکیه و ایران را دریافت کردیم و منتظریم که مشارکت دیگران هم در این مذاکرات تایید شود.

عبدالرحمانف تاکید کرد که ساختار و برنامه‌های مذاکرات ژنو بر دیدگاه کشورهای ضامن آتش‌بس یعنی روسیه، ترکیه و ایران مبتنی است.

وزیر خارجه قزاقستان در ادامه اظهار داشت که اردن و استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل به عنوان ناظر در مذاکرات آستانه شرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر یک منبع در یکی از هیئت‌های شرکت کننده در مذاکرات آستانه به خبرگزاری روسی اینترفکس گفت: مشارکت مصر در مذاکرات آستانه به عنوان یک کشور ناظر بعید نیست.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دسامبر گذشته از آمادگی مسکو برای دعوت مصر به شرکت در مذاکرات آستانه خبر داده بود.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

آتش‌بس فراگیر در سوریه نیز از 10 دی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار