بازدید 10711
۱

ورود به محل اعلام خلافت البغدادی

کد خبر: ۶۷۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 13 March 2017
محلی که البغدادی سرکرده داعش خود را خلیفه خواند اینک در شرف تصرف توسط نیروهای عراقیست.

به گزارش خراسان، نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود برای بازپس‌گیری غرب موصل که گفته می شود تا کنون نیمی از این منطقه را به تصرف خود در آورده اند ، همچنان به پیشروی در بخش قدیمی شهر ادامه می‌دهند. آن ها اکنون به چند صد متری مسجدی رسیده‌اند که البغدادی در آن خطبه مشهور خود را خواند. اکنون، کنترل ساختمان های دولتی در غرب موصل در اختیار نیروهای دولتی است و محله های قدیمی این منطقه که بسیار نیز اهمیت دارند، از چنگال تروریست ها خارج شده است.
 
ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در مسجد «نوری» یا «الحدباء»، «اعلام خلافت» کرده بود. حضور پرتعداد تک‌تیراندازهای داعش روی این مسجد و مناطق اطراف آن، پیشروی به سمت این محل نمادین را برای نیروهای عراقی دشوار کرده است. همزمان با پیشروی نیروهای عراقی و فروپاشی داعش در موصل، تروریست‌ها مجبور به آزادی ده‌ها تن از بازداشت شدگان در مناطق تحت سیطره خود شدند.
 
به گفته ساکنان، برخی از این بازداشت شدگان کسانی بودند که سیگار می‌فروختند یا تلفن همراه داشتند. داعش سیگار کشیدن و در اختیار داشتن تلفن همراه را ممنوع کرده بود. همزمان، یک خبرنگار آمریکایی اعلام کرد که تروریست های شکست خورده در سوریه در شمال غرب این کشور با جبهه النصره متحد می شوند و گروه تروریستی دیگری را تشکیل خواهند داد.
 
کرتیس در گفت‌وگو با شبکه خبری RT روسیه اعلام کرد که گروه موسوم به «داعش دوم» به زودی در سوریه تشکیل می‌شود.این خبرنگار آمریکایی تأکید کرد که این اتفاق در سایه سکوت دهشتناک کشورهای غربی در حال وقوع است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
انشاالله بزودی سقط شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار