بازدید 5115

لزوم رعایت نکات ایمنی در ایستگاه‌های مترو

عضو مجمع نمایندگان تهران با هشدار نسبت به اینکه خودکشی در مترو امنیت روانی مسافران، جامعه و راهور قطار را خدشه دار می کند بر لزوم رعایت نکات ایمنی در ایستگاه های مترو تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 11 March 2017
طیبه سیاوشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از خودکشی‌های صورت گرفته در مترو با هشدار نسبت به اینکه چنین رویدادهایی امنیت روانی مسافران، جامعه و همچنین راهور قطار را خدشه دار می‌کند، گفت: در دنیا نکات ایمنی در ایستگاه های مترو رعایت شده و همچنین در برخی متروها یک دیوار شیشه ای بین جایگاه قطارها و مسافران حائل است تا مانع از بروز حوادث شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه در کشور ما به نصب درهای حائل میان سکو و قطار توجه نشده و در این رابطه شاهد بروز سوانح برای مسافران هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه پرداختن به مساله ایمنی مترو تنها برای ممانعت از خودکشی افراد نیست، تصریح کرد: با ایمن سازی امنیت روانی جامعه و راهور قطار تامین شده و از سویی از بروز سوانح ناخواسته برای مسافران جلوگیری می شود.

سیاوشی با بیان اینکه خودکشی پدیده جدیدی نیست اما در سال های اخیر با شیوع آن مواجه هستیم، گفت: انتظار می رود در این رابطه مساله روانی شهروندان مدنظر قرار گرفته و پژوهشگران و همچنین کارشناسان به موضوع خودکشی ورود کرده و چاره اندیشی کنند.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه نخستین بار که مساله خودکشی از سوی فراکسیون زنان مجلس مطرح شد به عنوان سیاه نمایی از آن یاد شد در حالی که این پدیده واقعیت جامعه بوده و هزاران نفر بعد از مشاهده چنین حوادثی رنج می برند و تا آخر عمر با آن درگیر هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس دهم با تاکید بر اینکه شهرداری و دستگاه هایی که متصدی امور ایمنی هستند باید برای تامین ایمنی مترو تمهیدات ویژه را اتخاذ کنند، تصریح کرد: سلامت جسمی و روانی مسافران در مترو باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با  تاکید بر اینکه بیماری های روحی و روانی باید همانند بیماری های جسمی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد:  به صورت جدی باید معضل خودکشی در کشور به ویژه در مترو مورد بررسی قرار گرفته و ریشه یابی شود؛ هر چند این معضل به طور کامل ریشه کن نمی شود اما می توان در جهت کاهش آن اقدام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل