بازدید 29178

سومین بیانیه احمدی نژاد منتشر شد

کد خبر: ۶۷۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 11 March 2017
احمدی‌نژاد سومین بیانیه خود را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن سومین بیانیه احمدی‌نژاد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

شماره ۳

ملت شریف و بزرگوار ایران

با سلام و آرزوی تحیات الهی ، سلامت ، عزت و موفقیت روز افزون برای شما و همه موحدان ، عدالت طلبان ، آزادی خواهان و صالحان

همانطور که در گزارش‌های شماره یک و دو به عرض رساندم ، نکاتی را در ارتباط با ادعاهای کذب علیه دولت های نهم و دهم به استحضار می رسانم.

در دو گزارش قبلی شرح دادم که دو ادعای مطرح شده (خالی بودن خزانه و خالی بودن انبارهای کالاهای اساسی) از سه ادعای رییس محترم دولت فعلی علیه دولت های نهم و دهم ، که در آستانه مذاکرات هسته ای در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ از رسانه های عمومی اعلام شده است ، کاملاً نادرست بوده است.

با تاکید بر ادامه موضع سکوت در قبال مسائل جاری کشور ، اینک در سومین گزارش خود، به بحث در باره یک ادعای خلاف واقع دیگر ، دایر بر تحویل گرفتن دولت همراه با بدهی های سنگین می پردازم و به مرور به سایر ادعاهای کذب مطرح شده از جمله فساد ،موضوع هسته ای ،درآمدهای ارزی ،رشد اقتصادی، مسکن مهر ،تورم و یارانه ها نیز خواهم پرداخت. ان شاء الله

سوم : ادعای بدهکاری سنگین دولت دهم

مردم شریف ایران استحضار دارند که قبل از آغاز مذاکرات هسته ای در دولت فعلی در سال ۱۳۹۲ ، رئیس محترم دولت در گفت وگویی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، علاوه بر دو ادعای قبلی ، اعلام کردند که دولت را با بدهی های سنگین تحویل گرفته اند.

طی ۴ سال گذشته این ادعا با حداکثر استفاده از فضاهای رسانه ای و تبلیغاتی و با بیان های مختلف ، از زبان مسئولین و حامیان دولت ، هزاران بار تکرار گردیده و با اعلام ارقام گوناگون چنین القاء شده است که گویا دولت فعلی اسیر بدهی ها و بازپرداخت آنها بوده و به همین سبب نتواسته است خدمات لازم را به مردم ارائه دهد. همزمان به طرح این ادعا پرداخته اند که دولت یازدهم توانسته است با انضباط پولی و مالی، شرایط را به نحوی مدیریت نماید که استقراض و بدهی دولت به نظام بانکی کاهش یابد.

در گزارشی که به اختصار ارائه می شود، مردم شریف ایران ، به روشنی درخواهند یافت که همه این موارد ، کاملا خلاف واقع بوده و آمار رسمی کشور که در حال حاضر نیز تحت مدیریت همین دولت قرار دارد ، حاکی از واقعیت دیگری است.

۱- بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی ، بدهی بخش دولتی (شامل دولت و شرکت های دولتی) به بانک مرکزی در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ معادل ۳۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در مقابل ، سپرده بخش دولتی در بانک مرکزی معادل ۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به عبارت دیگر خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی معادل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پایان دولت قبل و ابتدای دولت جدید بوده است.

۲- بدهی بخش دولتی (شامل دولت و شرکت های دولتی) به بانک مرکزی در پایان آذر ماه ۱۳۹۵ معادل ۶۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و مجموع سپرده های بخش دولتی در بانک مرکزی در همین تاریخ معادل ۳۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به عبارت دیگر ، خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در مرداد ماه ۱۳۹۲ (پایان دولت قبل) به ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در آخر آذر ۱۳۹۵ (دولت فعلی) افزایش یافته است.

این امر به معنای آن است که بدهی دولت به بانک مرکزی بیش از یک هزار و ۴۵۰ درصد رشد داشته است و به زبان گویاتر می توان گفت بدهی دولت فعلی به بانک مرکزی در مقایسه با دولت قبل ۵/۱۵ برابر شده است.

۳- بانک ها معمولاً به بانک مرکزی بدهکارند بدهی بانک ها به بانک مرکزی در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ معادل ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در آذر ماه سال ۱۳۹۵ به حدود دو برابر یعنی رقم ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

۴- عمده بدهی بانک ها به بانک مرکزی در دولت قبل مربوط به اعطای خط اعتباری به بانک مسکن به منظور ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن و اجرای پروژه های مسکن مهر و احیای بافت های فرسوده شهری بوده است.

۵- بر اساس گزارش بانک مرکزی ، میزان بدهی خارجی کشور از حدود ۲۴ میلیارد دلار در ابتدای دولت نهم (۱۳۸۴) به حدود ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در پایان دولت دهم کاهش یافت. به عبارت دیگر بدهی خارجی ایران در دولت قبل، به کمتر از یک سوم در مقایسه با رقم بدهی خارجی در زمان تحویل دولت در مرداد ماه ۱۳۸۴ کاهش یافته است.

۶- مجموع دارایی های خارجی بانک مرکزی به عنوان بخشی از دارایی های خارجی کشور در پایان خرداد سال ۱۳۹۲ حدود ۱۰۸ میلیارد دلار یعنی حدود ۱۴ برابر بدهی های خارجی کشور در آن تاریخ بوده است.

۷- ارقام و اعداد مندرج در آمارهای رسمی ، بیانگر این حقیقت است که طی سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ ، با وجود آنکه دولت دهم تحت فشار شدید تحریم ها قرار داشت، کشور را همراه با ذخایر ارزی و ریالی فراوان و با کمترین میزان بدهی داخلی و خارجی به دولت یازدهم تحویل داده است.

در این مجال نمی خواهم درباره بدهی های گسترده ای که طی ۲ سال اخیر تحت عنوان اوراق بدهی یا قرضه (بخوانید بدهکار کردن مردم و نسل های آینده) توسط دولت فعلی ایجاد شده است سخن بگویم و به وقت دیگری موکول می نمایم.

اما باید روشن شود ؛

الف : هدف از طرح ادعای کذب بدهکار بودن دولت در کنار ادعای خالی بودن خزانه و انبارها ، آن هم درست قبل از آغاز مذاکرات هسته ای در دولت جدید چه بوده است؟ و چه آثار سوئی بر منافع و امنیت ملی و آینده کشور داشته است؟

ب: در چهار سال اخیر که بخش مسکن در رکود عمیق به سر برده و پروژه هایی مانند مسکن مهر به تعطیلی کشانده شده و جهش خاصی نیز در دیگر بخش های تولیدی ، خدماتی و زیربنایی اتفاق نیفتاده است و بنا به اعلام رئیس محترم دولت ، کشور در رکود به سر می برده ، این افزایش بی سابقه و چند برابری حجم بدهی های دولت و بانک ها به بانک مرکزی در کجا هزینه شده است؟

ج: طرح این ادعاهای خلاف ، توجیه گر و سرپوشی بر کدام ضعف ها و ناکارامدی ها و اقدامات در دولت فعلی بوده است؟

خادم ملت ایران

محمود احمدی‌نژاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵۱
لطفا در مورد دولت پاكتان هم بيانيه بدهيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
این اقا نمیخواد باور کنه که تا اخر عمرش از حضور درانتخابات بعنوان نامزد یا کاندید باید خودداری کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
یه بیانیه هم در مورد دکل نفت بده. ممنون
بنده به نوبه خود شما را خادم خود نمي دانم و نمي خواهم و ممنون مي شوم اگر وقت مرا با بيانيه هايتان نگيريد.
با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
خادم پول دارها و مرفهین بی درد نیست
محمود جان ، جان من بزار مردم راحت باشن، دیگه شوخی نکن
محمود جان ، جان من بزار مردم راحت باشن، دیگه شوخی نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
درسته. بهتره بره وقت ترامپ رو بگیره.
؟؟؟
یکی اینو ساکت کنه
پاسخ ها
ص-ع
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
ملت در 29 اردی بهشت ساکتش خواهند کرد
جناب توجه طلب!!
شما باید بدهی دولت به پیمانکاران و بخش خصوصی رو بررسی کنی، نه بدهی دولت به بانک مرکزی!
ضمنا سپرده دولت در بانک مرکزی، خرج کارهای جاری کشور و حقوق کارمندان میشود و نمیتونی اون رو با بدهی ها مقایسه کنی!! یعنی اگه با این پول بدهی ها رو می دادی، دیگه پولی نداشتی که حقوق کارمندان دولت رو بدی....
این آخرین بیانیه ای بود که از شما خواندم
این آقای خادم ملت ایران خیلی رو داره
جناب آقای احمدی نژاد
دیگر بس کنید
آدم یاد حرف یک فردی می افته میگفت مردم امروز با پدیده شگفت انگیزی مواجه هستیم ...
این آدم نمی خواد از بازی با اعداد دست برداره.اگه ریاضیش قوی بود مشکلی نبود اما حساب کتاب یارانه برای نوزادان تو 15 سال رو که از یادتون نرفته.به قول خودش مدرکشم موجوده.
حیف که منتشر نمیشه وگرنه میگفتم......
بمنظور تنویر افکار عمومی و پاسخگویی به هزاران سوال بی پاسخ پیشنهاد میکنم که بین دو رئیس دولت مناظره ای در تلویزیون برگزار شود تا حقایق روشن گردند.
نه کاری با تو دارم نه با دولت فعلی فقط بگو تو جیبت چی داری ؟
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
فکر میکنی توی مناظره چه اتفاقی می افته؟
خادم عزیزم....
محمود ؟؟؟؟
اصلا تو خوبی...اینا هم خیلی بدن..بد، بد، بد..گوشتا خورشتم مال تو..فقط جون هرکی دوست داری فکر رییس جمهوری و این داستانا نزنه به کلت...اقا هم گفت، نیا قربونت، نیا فدات شم..قربون اون چشای آهو وارت بشم..نیا
بازم نزدیک انتخابات شد و این آقای شیفته شهرت و قدرت سر وکله ش پیداشد. «موضع سکوت»شون هم از جهت علاقه به ملت و مملکت نبوده بلکه میخواستن در یک زمان مناسبتر که وقت برای پاسخ دادن به هر دروغ و راستی تنگ هست، موضع سخنوری اتخاذ کنن بلکه از این پشم نمدی هم نصیب خودشون بشه...راستی ای خادم ملت ایران، عزت آفرین خاک وطن، چه خبر از نگهبان سفارت سوئیس؟!
دولت تو فقط به تامین اجتنماعی 100000میلیارد تومان بدهی داشت چه اراجیف می بافی
اين نميخواد دست ازين كارا برداره؟!!!! بابا تورو جدت قسم به همون موضع سكوتت ادامه بده
توبه گرگ مرگ است.
آقاي دكتر احمدي نژاد!
چرا حالا ؟ چون به انتخابات نزديك مي‌شويم ؟
اين شكل آمار دادن به هيچ دردي نمي خورد.نمونه‌هاي فراواني از اين اعداد و ارقام در مورد دولت‌هاي شما موجود است.
از تحريم‌هاي شديد نام برديد!؟ اصطلاح كاغذ پاره فراموش نشود...
ببخشید آقای دکتر!
میزان بدهی دولت به پیمانکاران داخلی که مجری طرح های گوناگون دولتی بودند در پایان دوره شما چقدر بوده؟؟؟
ضمناً میزان بدهی دولت به نهاد هایی چون تامین اجتماعی و ... چقدر بوده؟؟؟
الان کی دیگه به این حرفا اعتماد داره باید همون موقع جوابشو میدادی
منم از خودم آمار در میکنم
اگر یک اصلاح طلب این کارها و می کرد الان به عنوان تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه نظام تو زندان بود .
یک سیوالید دلار را چقدر گرفتید و چقدر تحویل دادید
خدام جان
آخه مرد حسابي مگرزمان حكومت تو پرايد 7 ميليوني 20ميليون نشد.با جراحي اقتصادي پرداخت يارانه دمار ازروزگار مردم درآوردي .حالا خادم نخواهيم بايد چه كسي رو ببينيم.
میشه بی خیال بشی و هر روز بیانیه ندی
اره بابا دولت شما پاک ترین دولت ها بود بسه دیگه
اقاااااا
بیخیال
؟؟؟
والله عجب
والله عجب
احمدی نزاد و طرفداراش
ای بابا
شما بهتر است که در نامه به ملت شریف ایران به این سوال پاسخ دهید که چرا در دولت جنابعالی ثبات اقتصادی وجود نداشت؟ بانک مرکزی و سازمان آمار که زیر نظر رییس جمهور است بنابراین آمار ارقام گزارش شده توسط آنها چندان مستند نیست. به یاد اون روزها که می افتم مو به تنم سیخ میشه. صبح گوجه یه قیمت بود ظهر یه قیمت شب هم یه قیمت.
اگر احمدی نژاد به من بگه ماست سفیده من باور نمیکنم. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
ریاکار.
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
اگه به من بگه، با خودم میگم نکنه سفید نباشه حتما یه کلکی هست تو کارش
دیگه نمیتوانم اعداد و ارقامی که ایشان با بگم بگم های معروفشان میگویند باور کنم
خادم خونواده خودت باش نه ملت ایران!!!!!
با با تودیگه کی هستی
تابناك شدي تريبون رئيس جمهور سابق!!!
ماشالله
بابا
اوووووووه!!!!!!!
اول مشخص بشود که ملیارد ها دلار درآمد نفتی و غیر نفتی در دوران شما کجا هزینه شده و بعد این اعداد رو به نسبت درآمد این دولت بزارید و جهش ۴۰۰ درصدی دلار مشخص بشود بعد در موارد بعد گفتگو شود... لطفا خس و خاشاک خواندن ملت شریف ایران را هم توجیه بفرمایید...
اقا ملت خادم نخواد بايد كيو ببينه؟
اگه راست ميگه مسئولين فعلي جواب بدهند . اگه دروغ ميگه تكليفشو روشن كنيد. مردم بيچاره چرا بايد تاوان عدم مديريت شمارا بدند.
احسنت يكي بيادافتضاحات دولت روجواب بده
من نه با احمدی نژاد هستم و نه با روحانی ولی یادم نمیرود که آقای احمدی نژاد (بخوانید دکتر) همیشه میگفت تحریم اثری نداشته و ندارد و نقل قول با چاقو زنجونی تحریم دون پاره میکنیم !!! دل ما رو خنک میکرد و باز هم یادم نمیرود که کسری بودجه دولتشان را با 4 برابر کردن نرخ دلار و یورو و ... پوشش دادند
آقای احمدی نژاد اگر مردم به هر چی اعتماد کنند به امارهای شما اعتمادی ندارند خودتان را خسته نکنید و وقت بقیه را هم نگیرید
با امدن شما فاتحه مملکت خوانده شد بنزین را 10 برابرکردی تمام کالاها 100 برابر شد چرا زمان خاتمی بنزین را تغیر نداده بود مشکلی نبود از زمان خاتمی تا دولت شما خودت فک کن ببین چه بلائی سر مردم اوردی با 45 تومان یارانه
ایول، پهلوان
اینکه در ایران با آمار دولتی ها خدایی می کنند، جای شکی ندارد، اما ایشان بفرمایند دلار از 1000 تومان به 4000 تومان نتیجه کدام سیاست بوده است، حذف سازمان برنامه و بودجه با چه هدفی دنبال شده است؟ اخراج استید و جابجایی مدیران به صورت انبوهی با کدام نیت مردمی انجام شده است؟ بابک زنجانی در زندان ایا بی گناه است یا گناهکار و چرا؟ کشور تا آستانه جنگ و تحریم پیش رفته بود، آیا برای بیرون رفت تدبیری اندیشیده بودند یا اینکه 4 سالی تنفس لازم داشتند؟!
دورود بر شرافت وشجاعتت دست اصلاح طلبان ریاکار رو شده دیگه.جماعت سخن و سخن و سخن .اگر تابناک جرات کند نمایش دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
به منفی ها دقت کن
فلاح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
سلام ، باتوجه به اکثرهم لایعلمون خیلی نگران منفیها نباش.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
برو عمو
محسن جون
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
شیطونه میگه قطعنامه دونشو پاره کنم..
اقای احمدی نژاد ما دوست نداریم نه شما رو ببینیم نه بیانیه های شما.به اندازه کافی درحق مردم و کشور ظلم کرده اید.لطفا دیگه سعی نکن با بیانیه دادن خودتون و هم حزبی هاتون رو تیتر اول روزنامه ها کنید.مردم تازه کمی ارامش گرفته اند
این اقا چه کارهاست که مرتب خود نشان می دهد..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
کسی نیست اینو کنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
خخخخخخخخ
............... و بین یدیه !!!
معيار براي من به عنوان يك شهروند عادي، قدرت خريد يك كارمند مثل پدرم قبل و بعد از دوران گهربار شما هستش، نه امارها و بيانيه هاي شما. حالا شما برو دو هزار تا بيانيه در راستاي فضايل و خدمات و جانفشانيهاي خودت و دوستانت بده.
" جهش خاصی نیز در دیگر بخش های تولیدی ، خدماتی و زیربنایی اتفاق نیفتاده است" يك ساختمون پنج طبقه رو تو يك هفته ميشه اورد پايين، تو كمتر از يك سال ميتوني دوباره ببريش بالا؟؟؟؟ همين نسبت زماني رو بسط بده به هشت سال خدمات شما و زمان لازم براي رفع از اون خدمات، احتمالا عمر يك نسل كفاف نده.
بس است خجالت هم خوب چیزی ست
چرا الان ؟! چرا الان گزارش رییس جمهور فعلی در سال 92 را نقد میکنه
شعار ما ، احمدی بیا احمدی بیا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
کجا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
احمدی
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
ببخشید اشتباه نوشتید
نمی خواهیم
جناب احمدی نژاد را تاریخ قضاوت خواهد کرد نه چهار تا مقاله در روزنامه های اوباما پرست خود کم بین و نه نظرهای کودکانه سایت های خبری
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
گلم، کودکم تو خودت هم داری توی این سایت ها نظر میذاری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
حسین آقا خودتی؟ چه خبر از جورج سوروس؟
با ارقام بازی نکن
آخرش كاري كردند تا بگم بگم را گفتي. منتظر بيانيه چهارم هستيم ايول
چهار سال تمام همه گونه بهش هجوم برديد و عاقبت آتش زير خاكستر را شعله ور كرديد حالا جوابش را بدهيد
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
خخخخخخخخخ
آتش زیر خاکستر
بابا این خاکستر هم نیست چه برسه به آتش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
مملکت را به آشوب کشیده
بابا یکی اینو از برق بکشه بیرون
دکتر نرو دکتر
سلام متاسفانه تابناک شهامت انتشار و بازتاب نظرات را ندارد با این وجود می نویسم شاید فرجی شور.
آقای احمدی نژاد شما باعث همه این مصایب اقتصادی هستی.شما بودی که پول بی زبان نفت را حاتم گونه بین 70 میلیون مردم نادان حرام کردی و به جای سرمایه گذاری و تولید ثروت آن را به باد دادی.شما بودی که با جنجال هولوکاست باعث اجماع جهانی بر علیه ما شدی.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
مردم نادان؟! شما به چه حقی مردمو نادان خطاب می کنی؟
منظور از بدهی سنگین به ارث رسیده برای دولت روحانی ان است که در ابتدا دارایی های ایران بلوکه شده بود و دولت توان خرید از خارج را نداشت و به خاطر مهارتورم هم نمی توانست با چاپ اسکناس کشور را اداره کند و مجبور بود از منابع بانکی استقراض داشته باشد
؟؟؟
بسم حق

چی شده یهودم انتخابات صدات در اومده ؟
عموجان شما بشین خونه
همینطور باند خادمت
فعلا اون سرمایه گذاری 2 میلیاردیت تو امریکا تواوج تحریم و رابطه تیره با امریکا روفراموش نکردیم
یا سهام عدالتیت ک بازی تبلیغاتیت بود وهنوزتا 4 سال بعد رفتنت کسی رنگشو وندید
از پولنفتت بگم که اوردیش سر سفره مردم وبا چاشنیکاغذ پاره هات سفره هاشونواتیش زدی بسه ؟
مردم ایران اگر از قالب دو جناح اصلاح طلب واصولگرا که هردو جز عوام فریبی چیزی دیگر نیست در نیایند بیش از این گرفتار خواهند شد این باند بازیها مملکت را به قهقرا می برد وبرای همیشه جهان سومی باقی خواهد ماند یک دولت مستقل دولتی است که تمامی امکانات اقتصادی سیاسی نظامی اجتماعی و....در اختیارش باشد وبا اقتدار وقاطعیت تصمیم بگیرد ومرتب به مردم گزارش بدهد ومردم همواره مطالبه گر باشند وخارج از سیاست بازیها اولویت دولت رفاه واسایش ملت ایران باشدو.....
انگار ما خودمون تو زمان ایشون نبودیم آبروی هرچی مسلمانو حق طلبو صالحو برده مردیکه توهمی برو بچسب به حاله نورت
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
همین طرز صحبتت نشان می دهد که آدم موجهی نیستی. و خود این امر دلیل برحق بودن دکتر احمدی نژاد است
راست میگه
اون کسی که دلار از 1000 تومن رسوند به 3000 تومن عمه من بود نه ایشون
اون کسی که مسکن مهر پردیس رو نصفه نیمه با کلی بدهی بالای کوه و تپه تحویل ملت داد آبجیم بود نه ایشون

خلاصه همه بودن جز ایشون
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
مهر نودویک دلار تا 4100 رفت
دقت کردید؟!

مردم ازش ناراضی بودند
دولت فعلی بهش گیر داده
نامه مینویسه به دولت فعلی
بعد اول نامه مینویسه: ملت شریف و بزرگوار ایران
منم یه زمان شکست عشقی خورده بودم هی نامه مینوشتم از پنجره های اکباتان پرت میکردم پایین
احمدی نژاد حامی ملت مظلوم مبارز علیه ظلم داخلی و خارجی دوست داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
نکنه تو هم.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
دکتر برو دکتر
دمت گرم مردی محمود اینا میترسن ازت اگر صلاحیت تایید بشه سی میلیون رای داری محمود تو اصلاح طلب واقعی و اصولگرای واقعی بودی جلوی زور می ایستادی دمت گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
منظور خود را از زور با ذکر یک مثال توضیح دهید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
؟؟؟
متاسفام
از اون 16 میلیارد که واسه دانشگاهتم برداشتی هم بگو دکتر زبان انگلیسی!!!!!!!!!
پاسخ ها
سرهنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
وان دقیقه صبر کن میگه
واقعا که
مرد حسابی ته حساب را برداشتی رفتی برای خودت دانشکاه درست کنی این هم قبول نداری؟ ماشالله به این رو
زرشک............
بله درست میگه بدهی زیاد نداشته چون تا کم میآورد پول چاپ میکرد فارق از اینکه چه بلایی سر اقتصاد بیاد
شما استاد عددسازي هستين دكتر جان، ما چشم بسته قبول ميكنيم!
وباز هم نظارت کاربران همانند بیانیه دوم کشک. منتشر نمیشود
خخخخخخخخ
ههههههههه
الان که با تسلط کامل به فرانسه و انگلیسی و هفت سال هیات علمی بودن بیکارم ، دوست دارم بگم انقدر بیانیه بده تا بیانیه دانت .... بشه که اون کسانی که من براشون کار میکردم از قماش تو بودن.
دکتر درود سلام محبوب دلهای ازادی خواهان و منفور حقوق بگیران نجومی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
من حقوق بگیرنجومی نیستم اما عقلم می رسه که هرچیزی روبلقورنکنم وباعقل ومنطق صحبت کنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
پاکدستان یادت نره
نمی‌دانم چرا آن زمان جلوی این اقدام فاجعه‌بار گرفته نشد، چرا هیچ‌کس نگفت که فروپاشی سازمان مدیریت و برنامه می‌تواند این روزها را رقم بزند، روزهایی که من نماینده از مواجهه با این حجم پرونده تخلف شگفت‌زده‌ام و حیران».

به گزارش شرق، پارسایی از طبقه‌بندی و اولویت پرونده‌های انباشته در کمیسیون اصل ٩٠ می‌گوید: «بیشترین تخلف‌ها به زمین‌خواری، جنگل‌خواری و کوه‌خواری تعلق دارد و البته واردات و ساخت دارو و بخش صنعت نفت». به گفته او «شفاف‌سازی درباره اینکه ٨٠٠‌ میلیارد درآمد نفتی احمدی‌نژاد چگونه هزینه شده نیز از دیگر نکاتی است که شخص آقای احمدی‌نژاد باید در صداوسیما درباره آن گزارش دهد، نه‌تنها گزارش که پاسخ‌گویی به انبوه سؤال‌ها درباره تخلف‌های گسترده در دولتش».
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
شما اگر یک ذره فقط یک ذره پارسایی رو میشناختی از اون به عنوان مرجع استفاده نمی کردی. خواهش می کنم برو در مورد سابقه پارسایی تحقیق کن
شعار ندید لطفا پاسخ دهید همه چی مستنده
سلام اقای احمدی نزاد راستی این کاغذهایی که بنام سهام عدالت که رقم زیادی بابت چاپش هزینه شده ومردم را فریب دادی چکارش کنیم بخداوندی خدا ایمان دارم که اگر به اندازه سر سوزن به خدا ومرگ وقیامت اعتقاد داشتی با کشور ایران و مردم ایران اینگونه صحبت و برخورد نمی کردی حیف و صدحیف که هیچ ایمان و اعتقادی به هیچ چیز نداری
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
آره شما اعتقاد داری که در همین نوشته ات سه گناه کبیره مرتکب شدی. دروغ و تهمت و ابروریزی از یک مومن
این اعداد و ارقامی که این اقا میگه و یا اونایی که روحانی میگه که ملت ازشون اطلاعی نداره. ما چگونه بفهمیم این راست میگه یا اون؟
آیا در ایران کسی یارای جلوگیری ،از این آقای خودشیفته را ندارد
محمود دست بردار..
محمود دست بردار.
چرا دادگاه این آقا برگزار نمیشه؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
دادگاه هم این روجدی نمیگیره.
حاجی . سال92مطلبی گفته شده شما سال95پاسخ میدی؟ ی کم زود نیست این همه مدت داشتی فکر میکردی ؟
یا بوی انتخابات اومده داری خودی نشون بدی
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
به ایین میگن هوش سیاسی.
همه بسه
احمدی خسته
؟؟؟؟
ابنو بهش ميگن آمار احمدي نژادي
نفرررررت انگیزی
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
شما هم همینطور
اقا دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را
مملکت ما را باش بازیچه دست کیا شده خدایا تو خودت رحمی بکن
آقای احمدی نژاد بخدا من به اقای روحانی رای نداده ام ولی ترا به خدا شما و دوستانت دست از سر این مملکت بردارید-آقا یه دروه ای همه کاره بودید تمام شد رفت ولش کن دیگه
دمت گرم دکتر.یه دونه باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
؟؟؟
؟؟؟؟
تو را کسی باور نمیکند
آقای احمدی نژاد یک پدیده است در عالم سیاست ایران پدیده ای که کارشناسان علوم سیاسی. اجتماعی و روانشناسان باید در موردش تحقیق کنند. از علل ظهور چنین افرادی در سیاست باید درسهای زیادی برای آینده ایران گرفت .
آقای احمدی نژاد یک پدیده است در عالم سیاست ایران پدیده ای که کارشناسان علوم سیاسی. اجتماعی و روانشناسان باید در موردش تحقیق کنند. از علل ظهور چنین افرادی در سیاست باید درسهای زیادی برای آینده ایران گرفت .
آقا جان 8 سال با این مملکت کاری کردی که الان تو بگی ماست سفیده مردم میگن نخیر سیاهه
اين گزارشات دم انتخابات؟؟؟؟؟
كه چي ؟؟؟ يعني چي؟؟؟؟
چرا همون چهار سال پيش از عملكرد خود و دولت دفاع نكرده؟؟؟
احتمالا خواب بوده يا تازه يادش افتاده
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
نه عزیز من به این میگن هوش سیاسی که شما از اون بی بهره ای
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
بذ کرد نخواست کشور اشوب بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
هوش؟
اگه دولت جوابی داره باید بده...که جوابی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
چه جوابی؟
رهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
پاسخ ایشون خاموشیست
خودشیفته
دلم برای اون گرافها و نمودارهایی که تورم رو نشان میداد تنگ شده، راستی جناب خادم ملت ایران ما میدونیم دوروبر ما چه خبره شما شفاف سازی نکن ، استراحت کن یکم.
دکتر بیا دکتر
ملت رو مسخره كردي ؟
کی کلا میری؟؟؟
؟؟؟؟
حرف درست شنیدن تلخه اگر واقعا دولت بیتدبیر جوابی داره بیاد بگه پاکترین و کارآمد ترین دولت فقط دولت احمدی نزاد بود هرکی هر چی میخاد بگه. احمدی نزاد در قلب مردم مردم قرار داره بجز سرمایه داران که منافعشان در خطر بود......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
تو از قلب خودت حرف بزن با قلب مردم چکار داری . راستی چقدر بهت رسیده تو دوره احمدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
شما مردمی
ای دکتر اون کافشنی که اول کاریا میپوشیدی کجا رفت؟اخرا کافشن شیک تنت بود و کت و شلوار کم مونده بود کروات هم بزنی.
سه کار بزرگ که کمر مملکتو واسه همیشه شکست:1-هدفمندی یارانه ها2-کارت سوخت3-مسکن مهر.
بهتر نیست درباره خانه نشینی به مدت 10 روز توضیح بدید
خادم جان
چرا ایشان حصر خانگی نمی شه
بدهی یعنی بدهی به صندوق ها به بیمه تامین اجتماعی به پیمانکاران.........
یکی این رو از برق بکشه
اینقدر بیانیه بدهید تا بیانیه دانتان پاره شود
احسنت بر این سرباز امام زمان (عج)
عاقلاندان دانند!
آقاي احمدي نژاد
اي خادم
لطفا سايه خودت را جمع كن و برو به مديريت اطرافيانت برس
من موندم
با اینکه در نظرات مشخصه اکثریت مردم دل خوشی از این آقا ندارند ولی متاسفانه باید قبول کنیم که ایشان با زرنگی تمام بعضی طرحهای اقتصادی را که به نام قشر سطح پایین جامعه و به کام سودجویان بود مطرح کردند
زیاد بود نخوندم.
اقا من به چيزي كار ندارم جز همين اماري كه بر سر برادرم اومد. زمان احمدي نژاد براي ثبت نام مسكن مهر اولش گفتن براي واحد 75 متري ، 6 ميليون شخص بايد خورد خورد بده و 14 ميليون هم وام با بهره 4 درصد هست. رفته رفته و بعد از چند سال سرتونو درد نيارم اون 6 ميليون شد 19 ميليون كه پرداخت كرده و اون 14 ميليون وام با بهره 4 درصد شده 30 ميليون با بهره 12 درصد . به امام زمان قسم اخرش هنوز هم خونه را تحويلش ندادن بعد از 5 سال!!!!!!!! دكتر جان حالا چي داري بگي
خجالتم خوبه والا فکر می کنه کاغذ پاره ها دلار 700 تومنی 3000 ملیادر ساخت سالن های ورزشی قلابی جراحی اقتصادی و هزاران خلفو که دمار ملتو درآورد از یاد بردیم؟
نیا
؟؟؟؟؟
اين همه ترس از احمدي نزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
میشه وحشتناک.
راجع به بدهي دولت قبل همينو بگم كه شركت نفت كه من كارمندش هستم به خاطر بدهكاري به سيستم بانكي، صندوق توسعه ملي، بانك مركزي و بدهي اوراق مشاركت ارزي و ريالي تا مرز ورشكستگي رفته بود! شركت نفت كه يك زماني پولدارترين شركت ايران بود كارش به جايي رسيده بود كه پول نداشت حقوق كارمنداش رو پرداخت كنه!!! حالا از گماردن آدمهاي نالايق به پست هاي حساس، 4 برابر شدن نرخ ارز و...هم بگذريم!!! آ
واقعا كه دكتر برو دكتر!!!!
رو نیست سنگ ئای قزوینه...
احمدی نزاد؟؟؟
شما در اخر دولتت یک سنگی تو چاه انداختی که مردم و دولت بعدی به خاک سیاه بشینند و هنوز میلیون ها عاقل نتونستن در بیارنش.
دلار با 800 تحویل گرفته شد با 4000 تحویل داده شد. پراید 5 تومانی 20 تومان شد و ...
خوب خادمی داریم ...
خدا چاوز رو بیامرزه.
محمود جون.من خوابم گرفته می رم بخوابم. بیدارمون نکنی.
خدا پدرشو بیامورزه در دوران او خیلی از جوانها استخدام شدند این دولت نیامده همه رو لغو کرد،
بنده 12 سال در شرکت مخابراتم و با مدرک لیسانس شرکتی هستم با 900 تومان دارم زندگی میکنم،
اگر اقای احمدی نژاد بود الان استخدام بودیم،
اون بنده خدا فقط به فکر قشر ضعیف بود ولی این اقا طرفدار پولداراست
درودبه روح پاکت جناب آقای دکتر احمدی نژاد وبا سلام به محضر جناب آقای روحانی شما خودتان برای ما سرورید ولی حیف از انتخاب کابینه تون که آبروی شما را بردند وبرای ماهم هیچ کاری نکردند. لطفاً کاربران عزیز مودبانه برخورد کنید که در پاکی احمدی نژاد شکی نيست
پاسخ ها
فلاح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
اشتباه منفی زدم.
سینا
| Turkey |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
شما کی هستی که میگی در پاکیش شکی نیست..؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
ببین این کلمه پاک را برای این فرد خرج نکن
چقدر خنده داره این آمارو چرا 4 سال پیش منتشر نکرد دم انتخابات یادش اومد بیانیه پراکنی کنه
سلام
متاسفانه تا سخنی پیش میاد انگار همه مردم ایران کارشناسند .... دوستان بهتره منتظر پاسخ این بیانیه ها باشیم که متاسفانه دولت فعلی فعلا از پاسخ به این سه بیانیه سر باز زده اما فکر نکنم کسی از شما از آمار اطلاع دقیقی داشته باشه پس کارشناسان !محترم خواهشا چه در رابطه با دولت قبل و چه دولت فعلی مؤدبانه صحبت کنیم
چه خبر از پاناما.
دوستان این امار ها ک از بانک مرکزی گرفته شده و اسنادشو حتما دارن , چراااااا این دولت پاسخگوی این ادعاها نیست؟ لطفا یه طرفه قضاوت نکنید
اکثر کسانی که در مخالفت احمدی نژاد نظر مخالف دادند بنظر میرسد منور الفکر هستند.احمدی نژاد یک اسطوره است.بنظر این دوستان ،نتانیاهو چرا با احمدی نژاد مخالف است؟.
درود بر امیر کبیر ثانی روحانی که با خدمات بی وقفه و تلاش های شبانه روزی و تدابیر سنجیده و خاص خود امید را در دلها زنده و کشور را برای سال های سال بیمه کرد کارستانی که تاریخ نمونه اش را سراغ ندارد
من بعنوان یک کارشناس صنعت ریلی مسافری کشور دستکم در همین زمینه به جرات میگویم فضاحتی که در دولت شما صورت گرفت و تصمیمات بسیار دهشتناکی که شما بخصوص در دوره صدارت و وزارت آقای مهندس نیکزاد انجام دادید چنان میان ما شما را منفور و بدنام کرده است که بردن هر بار نامتان با دشنامی زیر لبی همکاران همراه است خادم خود خوانده ملت ایران
من بعنوان یک کارشناس صنعت ریلی مسافری کشور دستکم در همین زمینه به جرات میگویم فضاحتی که در دولت شما صورت گرفت و تصمیمات بسیار دهشتناکی که شما بخصوص در دوره صدارت و وزارت آقای مهندس نیکزاد انجام دادید چنان میان ما شما را منفور و بدنام کرده است که بردن هر بار نامتان با دشنامی زیر لبی همکاران همراه است خادم خود خوانده ملت ایران
من بعنوان یک کارشناس صنعت ریلی مسافری کشور دستکم در همین زمینه به جرات میگویم فضاحتی که در دولت شما صورت گرفت و تصمیمات بسیار دهشتناکی که شما بخصوص در دوره صدارت و وزارت آقای مهندس نیکزاد انجام دادید چنان میان ما شما را منفور و بدنام کرده است که بردن هر بار نامتان با دشنامی زیر لبی همکاران همراه است خادم خود خوانده ملت ایران
من بعنوان یک کارشناس صنعت ریلی مسافری کشور دستکم در همین زمینه به جرات میگویم فضاحتی که در دولت شما صورت گرفت و تصمیمات بسیار دهشتناکی که شما بخصوص در دوره صدارت و وزارت آقای مهندس نیکزاد انجام دادید چنان میان ما شما را منفور و بدنام کرده است که بردن هر بار نامتان با دشنامی زیر لبی همکاران همراه است خادم خود خوانده ملت ایران
روحانی جرات مناظره با احمدی نژاد نداره.
احمدی نژاد توانست هدفمندی یارانه ها را با حداقل تورم به انجام برساند
خوب چرا نمیگی شما نفت چند میفروختید
درود بر سردار صادق و پاک انقلاب اسلامی محبوب قلب مردم مستضعف ایران و مبفوض ویژه خواران و اشرافدو خائنین
احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور موفقی نبود
درود خدا برکسانی که برای خدمت به بندگان خدایک قدم برداشتند و نعلت خدا که بر کسانی که یک ریال از پول بیت المال را اصراف کردند
کاری به هیچ کدوم ندارم
اين فرد بايد محاكمه بشه.
سلام.الان.به.فکر.مردم.باشین.خصوصا.قشر.ضعیف.
سلام.الان.به.فکر.مردم.باشین.خصوصا.قشر.ضعیف
ما.کار.نداریم.شما.در.مورد.دستمزد.حرف.میزنی.موقعه.احمدی.نژاد.کارگری.روزی.۵۰تومن.بود.الان.چی.با.۳۰.تومن.هم.نمیبرن.عدالت.چیه
ما.کار.نداریم.شما.در.مورد.دستمزد.حرف.میزنی.موقعه.احمدی.نژاد.کارگری.روزی.۵۰تومن.بود.الان.چی.با.۳۰.تومن.هم.نمیبرن.عدالت.چیه
ما.کار.نداریم.شما.در.مورد.دستمزد.حرف.میزنی.موقعه.احمدی.نژاد.کارگری.روزی.۵۰تومن.بود.الان.چی.با.۳۰.تومن.هم.نمیبرن.عدالت.چیه
به نظربنده اقای دکتراحمدی نژاد هرچی که بود وطن فروش نبود مرد بود به خدا
خخخخخ
طرف چي از جون ملت ميخواد فازش چيه !!!
از روحانی دل خوشی ندارم
؟؟؟؟
کاربران محترم
نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است!
ترا خدا بگو پراید چند تحویل گرفتی و چند تحویل دادی
خدا به داد این مردم برسه
متاسفم برای کسایی که حرفهای کاملا سنجیده احمدی نژاد را نخوندن و فقط تو جو نظر میدن
قبلا اسمش میومد عصبی میشدم
قبلا اسمش میومد عصبی میشدم
قبلا اسمش میومد عصبی میشدم
قبلا اسمش میومد عصبی میشدم
قبلا اسمش میومد عصبی میشدم
قبلا اسمش میومد عصبی میشدم
قبلا اسمش میومد عصبی میشدم
بالاترین درآمد نفتی تاریخ ایران
آمارهای " احمدی نژادی " دیگه به صورت ضرب المثل درآمده !!!
هاله ی نور ، وان دقیقه
" با اعدادبازی نکن "
نفتی ترین دولت تاریخ ایران
ما هشت سال پیش گفتیم : دکتر برو دکتر. گوش نکردی
حس منفی
ببین مطمئنا اگه بیای حتما انتخاب میشی
در صنعت خودرو مشغول میباشم. کاری که این آقا در عرض 8 سال انجام داد ، صادقانه بگویم اگر حتی تیم منسجمی در این صنعت روی کار بیایند حدودا 30 سال طول میکشه که به دوران آقای خاتمی و رفسنجانی برگرده.
؟؟؟؟
به کمتر از دکل هم راضی نمیشن
چه طرفداری کورکورانه میکنید از روحانی
ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﻢ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻣﯽ ﺷﻪ ﺑﺪﻫﯽ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺭﺷﺪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻫﺴﺖ
مردم رو... فرض کردی؟خوبه فراموش نمی کنیم که به سازمان تامین اجتماعی چقدر بدهکار بودی و....
تمام نظراتی که بر علیه احمدی نژاد در قسمت بالا ذکر شده همه از طرف مردم نیست!!!
همیشه یادتون باشه اگه دیدید همه به یه نفر حمله میکنند چه دوست وچه دشمن بدونید
اون ادم تو مسیرحق و عدالت بود که متاسفانه نذاشتند
سلام اگر مردم روستای ما خانه کلنگی دارند از همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است کسانی رو میشناسم که هیچ درآمدی نداشتند تا این که احمدی نژاد آمد ۴۵ هزار تومن رو روی هم دیگه گذاشتند تا بتوانند دیوار خانه هایشان را بالا ببرند شانس اوردید که رد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر