بازدید 2313

وعده بقایی در مورد برجام

کد خبر: ۶۷۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 11 March 2017
  به گزارش سایت دولت بهار، حمید بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد در دولت دهم که اخیرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال96 اعلام کاندیداتوری کرده در پاسخ به این سوال که بعد از پیروزی، در قبال برجام چه رویکردی خواهید داشت؟ گفت:

در مورد برجام باید دو نکته مهم را از هم تفکیک کرد:
١- برجام به تایید دولت، مجلس و مقام معظم رهبرى رسیده است، و اکنون علیرغم وجود نقدهاى جدى محتوایى و رویه اى به آن، به عنوان یک سند بین المللى شناخته شده و پایبندى بر آن اجتناب ناپذیر است. لذا همانطور که رهبر معظم انقلاب تصریح کرده اند جمهورى اسلامى ایران ، مادام که طرف دیگر آن را نقض نکند بر آن پایبند است. لذا اینجانب نیز بر اجراى مفاد آن پایبند خواهم بود، و وظیفه اصلی خود را  در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، پیگیری دقیق و مطالبه کامل تعهدات طرفهای غربی که در  برجام به عهده گرفته اند می دانم .
2- برجام قادر نبوده است منویّات ملت ایران را تامین کند. انتظار به حق مردم این بوده است که برجام تحریم هاى بین المللى و بویژه تحریم هاى یکجانبه اعمالى آمریکا (که مصداق بارز و برجسته قلدرى، اجحاف و تضییع حقوق ملت ایران و نیز طرف هاى همکارى هاى اقتصادى و بازرگانى با ایران است) را لغو نماید.
این انتظار برآورده نشد و تمدید 10 ساله جدید تحریم ها ( آن هم پس از تصویب برجام ) و عدم پیگیرى حقوقى دولت نشان مى دهد که انتظار از برجام براى حل مشکلات کشور منطقى نیست.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر