بازدید 24358

جزییات بیشتر از حادثه انفجار در اردبیل

کد خبر: ۶۷۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴ 11 March 2017
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل تاکید کرد که حادثه انفجار منزل مسکونی محله آرازعلی اردبیل مفقودی نداشته است.

به گزارش مهر، بهرام غیبی اضافه کرد: پس از دریافت گزارش انفجار در یک منزل مسکونی در محله آرازعلی منطقه شهریار تیم های امدادی هلال احمر به سرعت خود را محل رسانده و کار امدادی را آغاز کردند.

وی با اشاره به شدت این حادثه تصریح کرد: در همان لحظات اول عملیات امدادی و جستجو اجساد شش نفر که در همان اولین لحظه انفجار فوت کرده بودند از زیر آوار بیرون کشیده شد و پنج مصدوم نیز با عملیات امدادی و از سوی اورژانس سریعا به مراکز درمانی اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با بیان اینکه در این حادثه شش فوتی اولیه ثبت شده بود، ادامه داد: متاسفانه یکی از مصدومان نیز در مرکز درمانی فوت کرد و تعداد جان باختگان حادثه به هفت نفر رسید.

وی با اشاره به حضور شش تیم عملیاتی در قالب ۳۰ نفر نیروی امدادی و تیم زنده یاب متذکر شد: در این حادثه به دلیل اینکه در ابتدا اعلام مفقودی شده بود از تیم انسانی و سگ های زنده یاب استفاده کردیم.

غیبی با اشاره به حضور تیم آواربرداری هلال احمر در محل حادثه متذکر شد: دقایقی پیش عملیات امداد و آواربرداری به اتمام رسید و در کل تعداد فوتی در این حادثه هفت نفر و تعداد مصدومان چهار نفر است.

نمایی از محل حادثه
 
وی علت وقوع این حادثه را انفجار موادمحترقه عنوان کرد و یادآور شد: این حادثه زمانی روی داده که میهمانان در طبقه دوم این ساختمان حضور داشته اند و به همین دلیل تعداد فوتی ها بیشتر بوده است.
 
حال یکی از مصدومان حادثه انفجار منزل مسکونی در اردبیل وخیم است

فرهاد غیبتی افزود: در این حادثه چهار مصدوم به مرکز درمانی فاطمی اردبیل اعزام و بلافاصله از سوی کادر درمانی تدابیر لازم به مرحله اجرا درآمد.

وی در خصوص حال عمومی این مصدومان تصریح کرد: از بین چهار مصدوم حادثه انفجار منزل مسکونی در محله آرازعلی اردبیل حال یکی از مصدومان به دلیل سوختگی شدید وخیم است.

معاون فنی و عملیات مرکز فوریت های پزشکی استان میزان سوختگی این فرد را ۶۰ درصد اعلام کرد و متذکر شد: احتمال اعزام این مصدوم به دلیل سوختگی بالا به مراکز درمانی تبریز وجود دارد و پزشکان هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستند.

وی با اشاره به فوت شش نفر در محل حادثه ادامه داد: یک نفر نیز که بیمارستان اعزام شده بود متاسفانه به علت شدت جراحات فوت کرد تا تعداد جان باختگان این حادثه به هفت نفر برسد.
 
غیبتی با اشاره به احیا مصدومان این حادثه با تلاش پزشکان بیمارستان یادآور شد که این تلاش ها همچنان برای درمان مصدومان اعزام شده ادامه دارد.
 
اسامی 7 نفر جان‌باخته این حادثه به شرح زیر است:

معرفت عالی 41 ساله

رضا عالی 13 ساله

بهار جودی 40 ساله

حمید رضا نوحی 13 ساله

یوسف جودی 15 ساله

قادر خرمدل 39 ساله

میررضا موسوی 15 ساله

دختر خردسالی هم که در ابتدا خبر فوت وی اعلام شده بود، با تلاش پزشکان و بازیابی علائم حیاتی به زندگی بازگشت. 5  نفر از شهروندان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شد.

به گزارش مهر، شامگاه جمعه با وقوع انفجار مهیب در منزل مسکونی یکی از محلات اردبیل هفت تن از شهروندان جان باختند.

دلیل این حادثه انفجار موادمحترقه دست ساز عنوان شده است.

این حادثه باعث تخریب شدید یک منزل مسکونی و خسارت به تعدادی از منازل نزدیک شد این ساختمان شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر