بازدید 3723

واکنش متفاوت بورس‌های آسیایی به سقوط وال استریت

بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه بدنبال انتشار آمار تجاری چین که امیدواری به بهبود اقتصاد جهانی را تقویت کرد، ضرر اوایل معاملات را جبران کرده و در سطح بالاتری ایستادند با این همه رشد ارزش معاملات در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا محدود ماند.
کد خبر: ۶۷۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰ 09 March 2017
بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه بدنبال انتشار آمار تجاری چین که امیدواری به بهبود اقتصاد جهانی را تقویت کرد، ضرر اوایل معاملات را جبران کرده و در سطح بالاتری ایستادند با این همه رشد ارزش معاملات در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا محدود ماند.

به گزارش ایسنا، واردات چین در فوریه ۴۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و نسبت به ماه پیش بهبود یافت و به کسری تجاری منتهی شد. صادرات چین هم ۴.۲ درصد رشد کرد.

این آمار کمک کرد شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۲۵ درصد رشد کند و این شاخص را در مسیر سومین رشد روزانه متوالی قرار داد.

شاخص نیک‌کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۵ درصد عقب نشینی کرد، در حالیکه شاخص شانگهای کامپوزیت ۰.۱ درصد و هانگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۵ درصد صعود کردند.

شاخص اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ استرالیا ۰.۱ درصد اُفت کرد و کسپی کره جنوبی تغییری نداشت.

در وال استریت، شاخص‌های سهام بزرگ روز سه‌شنبه با کاهش روبرو شدند. استاندارد اند پورز ۵۰۰ به میزان ۰.۳ درصد، داوجونز اینداستریال اوریج ۰.۱ درصد و نزدک کامپوزیت ۰.۳ درصد کاهش یافت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در پیامی که در توییتر ارسال کرد، اعلام کرد در حال کار روی سیستم جدیدی برای کاهش قیمتهای دارو و ایجاد رقابت در این صنعت است. این اظهارات سقوط ارزش سهام شرکتهای داروسازی به خصوص شرکتهای زیست فناوری که داروهای گران قیمت تولید می کنند را بدنبال داشت.

به گفته تحلیلگران، اظهارات اخیر ترامپ درباره مهاجرت و قیمت‌های دارو باعث شده بازارها رویکرد محتاطانه‌ای پیدا کنند و صحبت درباره سیاستهای مالی و مالیاتی فعلا فراموش شود. از سوی دیگر تاخیر در معرفی سیاستهای اقتصادی ترامپ باعث شده بازار درباره روند افزایش نرخهای بهره در سال جاری دچار ابهام شود.

بر اساس گزارش رویترز، نشست بانک مرکزی آمریکا در ۱۵-۱۴ مارس برگزار می‌شود و بازارها پس از اظهارات سیاستگذاران بلندپایه که از افزایش نرخهای بهره حمایت کرده‌اند، احتمال بالایی می‌دهند که افزایش نرخهای بهره در این نشست تصویب شود.

دلار روز چهارشنبه با انتظار سرمایه گذاران برای گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر می شود، اندکی کاهش یافت.

یورو با ۰.۱ درصد افزایش، ۱.۰۵۶۱ دلار معامله شد در حالیکه روز گذشته به همین میزان کاهش داشت.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱.۷۴۰ واحد رسید.

دلار ۰.۳ درصد در برابر ین کاهش یافت و ۱۱۳.۶۵۰ ین معامله شد.

در بازارهای کالا، قیمت‌های نفت تحت تاثیر آماری که از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا برای نهمین هفته متوالی حکایت داشت، با کاهش روبرو شد. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت کاهش، ۵۲.۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد در حالیکه نفت برنت با ۲۳ سنت کاهش، ۵۵.۶۹ دلار بود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از ۰.۸ درصد کاهش در دو روز معامله گذشته، ۰.۲ درصد در معاملات روز جاری کاهش یافت و به ۱۲۱۳.۰۴ دلار رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی