بازدید 7851
تأیید پیش بینی تابناک؛

بازگشت تهیه کنندگان و کارگردان ها به ترکیب تصمیم گران خانه سینما

در مجموع به نظر می رسد ترکیب تازه هیأت مدیره خانه سینما با حضور چهره هایی چون معتمدآریا و حقیقی در کنار نمایندگان دو صنف اصلی، قدرت بالاتری برای تصمیم گیری خواهد داشت و احتمالاً در بزنگاه های پیش روی، کمتر شاهد سکوت و تعلل خانه سینما خواهیم بود.
کد خبر: ۶۷۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ 05 March 2017
بازگشت تهیه کنندگان و کارگردان ها به ترکیب تصمیم گران خانه سینما
مجمع عمومی خانه سینما در شرایطی امروز برگزار شد که ترکیب تصمیم گیران نهاد صنفی سینمای ایران با تغییر محسوسی همراه شد و همان گونه که انتظار می رفت، نمایندگان تهیه کنندگان و کارگردان ها در مجمعی که فاطمه معتمدآریا به عنوان نماینده بازیگران، بالاترین رأی را آورد، دوباره به جمع ترکیب اصلی مدیران خانه سینما محلق شدند.
 
به گزارش «تابناک»؛ مجمع عمومی عادی خانه سینما، با دستور کار گزارش عملکرد هیأت مدیره و بازرس، عصر روز یکشنبه 15 اسفند ماه در تالار سیف اله داد خانه سینما برگزار شد و پس از اجرای بندهای دستور جلسه نامزدهای عضویت در هیأت مدیره معرفی و سپس به صورت کتبی توسط مجمع رأی گیری شد تا از چهره چهاردهمین هیأت مدیره خانه سینما رونمایی شود.
 
پس از شمارش آرا، به ترتیب فاطمه معتمدآریا با 28 رأی (نماینده انجمن بازیگران)، کامران ملکی (نماینده انجمن منتقدان)، مرتضی رزاق کریمی، ابراهیم حقیقی، سید علی قائم مقامی (نماینده تهیه کنندگان)، همایون اسعدیان (نماینده کانون کارگردانان)، روانبخش صادقی به عنوان اعضای اصلی و سعید عقیقی و ایمان کرمیان به عنوان اعضای علی البدل برگزیده شدند.
 
همچنین شاپور پورامین به عنوان بازرس اصلی و سهیل رحیمی به عنوان بازرس علی البدل هیأت مدیره از سوی اصناف برگزیده شدند. هیأت مدیره جدید در اولین نشست رسمی خود رئیس، نایب رئیس، سخنگو و دبیر را معرفی خواهد کرد و در ادامه، درباره تعیین یا ابقای مدیرعامل خانه سینما تصمیم گیری خواهد شد. با این ترکیب، عملاً نمایندگان کارگردان ها و تهیه کننده ها به عنوان دو صنف اصلی، پس از دو سال غیبت، دوباره به ترکیب اصلی هیأت مدیره راه یافتند و چالش پنهانی که دو سال وجود داشت، برطرف شد.
 
در دوره گذشته، نه ابوالحسن داو‌دی به عنوان نماینده کارگردان‌ها و نه علیرضا داو‌دنژاد به عنوان نماینده تهیه‌کنندگان، نتوانستند حتی در میان اعضای علی البدل قرار گیرند و‌ حتی موفق به کسب ده رأی از مجمع عمومی نیز نشدند؛ اتفاقی که در تاریخ سینمای ایران بی‌سابقه بود و به همین دلیل، واکنش برخی اعضای کلیدی این دو صنف را در پی داشت؛ هرچند این واکنش‌ها در لفافه ‌ماند.  

نمایندگان یکی از صنوف پس از پایان انتخابات تأکید داشت: عدم رأی آوردن داو‌دنژاد و داو‌دی را به صنوف تهیه‌کنندگان و کارگردانان در نشست‌های صنفی پیش از انتخابات متذکر شده بودند و حالا ظاهراً گزینه هایی چون قائم مقامی و اسعدیان معرفی شده اند که شانس بیشتری برای حضور در هیأت مدیره داشته اند و مجمع عمومی نیز برخورد سلبی در مقابل این گزینه نداشت و بدین ترتیب، دوباره وضعیت متعادلی در این نهاد برقرار شد.
 
در مجموع به نظر می رسد، ترکیب تازه هیأت مدیره خانه سینما، با حضور چهره هایی چون معتمدآریا و حقیقی در کنار نمایندگان دو صنف اصلی، قدرت بالاتری برای تصمیم گیری خواهد داشت و احتمالاً در بزنگاه های پیش روی، کمتر شاهد سکوت و تعلل خانه سینما خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی