بازدید 2942

کاهش ۲۵ درصدی سفر گردشگران به ترکیه

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه به تشریح آخرین وضعیت صنعت گردشگری در ترکیه پرداخت و از کاهش ۲۵ درصدی گردشگران به ترکیه در سال ۲۰۱۶ خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 05 March 2017
دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه به تشریح آخرین وضعیت صنعت گردشگری در ترکیه پرداخت و از کاهش ۲۵ درصدی گردشگران به ترکیه در سال ۲۰۱۶ خبر داد.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ترکیه برای پوشش کسری گردشگران خود آمارهای ۱۵ سال اخیر را ارائه کرده و روزنامه صباح در یک اقدام تعداد گردشگران خارجی را در ۱۵ سال گذشته به شهر استانبول ۱۰۸ میلیون و ۸۶۹ هزار نفر اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در سال۲۰۰۲ تعداد گردشگران خارجی به استانبول ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده که از هر۱۰ توریست که به استانبول سفر کرده‌اند یک نفر از آن‌ها آلمانی بودند و پس از شهروندان آلمانی بیشترین گردشگر متعلق به ایران است. در سال ۲۰۱۶ تعداد ایرانیان گردشگر به استانبول ۶۴۵ هزار نفر بوده‌ است.

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه گردشگری اساسی‌ترین محرکه اقتصاد ترکیه است  عنوان کرد: گردشگران خارجی که در ترکیه بیشتر اقدام به خرید ملک می‌کردند در سال ۲۰۱۶ بیست درصد کاهش خرید خانه داشته‌اند، یعنی یک پنجم از خریدارهای خارجی املاک ترکیه پس از اغتشاشات ترکیه از خرید منصرف شده‌اند. از سوی دیگر نیز گردشگران ترکیه نسبت به سال ۲۰۱۵ با کاهش ۲۵ درصدی همراه شده و به رقم ۳۱ میلیون و ۳۶۵ هزار نفر رسیده است.

ابرهیمی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۶ ترکیه انتظار ورود ۶ میلیون نفر گردشگر را داشت که این اتفاق نیفتاد و با افت ۹۰ درصدی گردشگر روسی مواجه شد.  روزنامه "آیندلیق" نوشت که در ترکیه روبل روسیه پذیرفته می‌شود و بدین ترتیب روس‌های گردشگر می‌توانند پرداخت های خود را با روبل انجام دهند.

رئیس شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه تصریح کرد: اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر سه هفته پیش خود به کشورهای غرب آفریقای تفاهم‌نامه‌هائی را از جمله با کشورهای تانزانیا، گینه و موزامبیک امضا کرد.

وی افزود: اتحادیه گردشگران و آژانس‌های مسافرتی ایران لزوما باید به ایجاد فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های استانی و همچنین کنفدراسیون آژانس‌های گردشگری اقدام کنند و بر اساس روش‌های مطالعه شده و امتحان شده روش‌های خود را در بخش‌های تغییرات الگوهای رفتاری، هتل، متل، مهمانسراها و تور لیدرها با الگوهای روز تطبیق دهند.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان