بازدید 9117

استانداردهای جدید تاکسی ها در لندن

روز جمعه نرم افزار تاکسی شرکت اوبر در دادگاه لندن محکوم شد. سیستم حمل و نقل عمومی لندن (TfL) مقررات جدیدی برای تاکسی ها در نظر گرفته است که شامل تحمیل استانداردهای جدید خواندن و نوشتن انگلیسی برای رانندگان استخدامی خصوصی می باشد. این مسئله برای اوبر به معنای از دست دادن هزاران کارگر می شود.
کد خبر: ۶۷۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 04 March 2017
روز جمعه نرم افزار تاکسی شرکت اوبر در دادگاه لندن محکوم شد. سیستم حمل و نقل عمومی لندن (TfL) مقررات جدیدی برای تاکسی ها در نظر گرفته است که شامل تحمیل استانداردهای جدید خواندن و نوشتن انگلیسی برای رانندگان استخدامی خصوصی می باشد. این مسئله برای اوبر به معنای از دست دادن هزاران کارگر می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، اوبر که در سانفرانسیسکو مستقر است به مردم اجازه می دهد تا با گوشی های همراه سفرهای خود را از قبل رزرو نمایند. این مسئله باعث ممانعت ها و اعتراضاتی در سراسر جهان شده است چرا که قانون گذاران و سامانگرها، تکنولوژی هایی که برای عامل های سنتی تهدید محسوب می شوند  را تهدید حاب می کنند.

استانداردهای جدید تاکسی در لندن

بدنبال خواست سیستم حمل و نقل عمومی لندن از رانندگان برای اثبات توانایی خود در مکالمه به زبان انگلیسی، شرکت اوبر اقدامات قانونی خود را علیه این مقررات آغاز کرد. این مقررات شامل استانداردهایی می شود که از نظر اوبر بسیار بالا هستند.

روز جمعه یک قاضی در دادگاه عالی انگلستان درخواست اوبر را رد کرد.

قاضی جان میتینگ گفت "حمل و نقل عمومی حق دارد تا از رانندگان استخدامی خصوصی بخواهد تا توانایی خود را در زبان انگلیسی اثبات کنند."

اوبر در دادگاه عالی با استناد به اطلاعات سیستم تی اف ال نشان داده بود که قوانین جدید درباره زبان به این معنا خواهد بود که 33 هزار راننده از کل 110 هزار راننده استخدامی خصوصی نمی توانند گواهی نامه خود را در چند سال آینده تمدید نمایند.

قوانین جدید تی اف ال تا بخشی پاسخی است به اعتراضات رانندگان تاکسی های سیاه مشهور لندن. نگرانی این تاکسی ها این است که رانندگان اوبر که یش از 30 هزار نفر هستند استانداردها را رعایت نمی کنند و درحال تضعیف مدل تجاری آنها هستند.

تام الویج مدیر اوبر در لندن می گوید "نوشتن مقاله هیچ ربطی به برقراری ارتباط با مسافران یا انتقال امن آن ها از نقطه آ به نقطه ب ندارد. ما قصد داریم تا بر علیه این قانون جدید ناعادلانه و نامناسب درخواست تجدید نظر کنیم."

البته اوبر در این دادگاه توانست دو پیشنهاد دیگر سیستم حمل و نقل عمومی لندن را برگرداند. مطابق این دو پیشنهاد رانندگان باید بیمه استخدامی دائمی داشته باشند و این که باید هر روز هفته و هر 24 ساعت به مرکز وصل باشند.

برخی از اتحادیه ها و تنظیم کننده های مقررات در بریتانیا قصد دارند تا کنترل اقتصاد مشهور به گیگ (به معنای شغل با قرارداد کوتاه مدت و بدون مزایا) را در دست بگیرند. در این نوع اقتصاد افراد برای چنیدن کارفرما به صورت روز به روز کار می کنند درحالی که هیچ قرارداد ثابتی ندارند. حامیان این نوع اقتصاد می گویند که باعث ایجاد شغل های با انعطاف زمانی می شود اما منتقدین می گویند که این اقتصاد استثماری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار