بازدید 26431
نادر قاضی پور در گفت و گو با تابناک:

پایه حقوق کارگران نباید کمتر از دو میلیون و ششصد هزار تومان باشد

هم اکنون تعیین حداقل دستمزد سال آینده و گمانه‌زنی‌های مختلف در این باره مطرح است؛ برخی می‌گویند دولت می‌خواهد سال آینده دستمزدها را منطقه‌ای تعیین کند، ولی این سناریوی تکراری بارها در دوره‌های مختلف مطرح شده و غیرعملیاتی بودن آن به اثبات رسیده است.
کد خبر: ۶۷۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 01 March 2017
این روزها بحث بر سر تعیین حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار در محافل کارگری گرم شده و بنا به روال هر سال، شورای عالی کار، نشست‌هایی را با حضور نمایندگان کارگران، دولت و کارفرمایان برگزار می‌کند.

به گزارش «تابناک»، این شورا در نهایت با کشاندن جلسات به واپسین روزهای سال، میزان افزایش حقوق سال جدید میلیون‌ها مشمول قانون کار را تصویب و اعلام می‌کند. توجیه دولت از کشیده شدن بحث افزایش حقوق کارگران به اواخر اسفند این است که جلوی تورم ناشی از افزایش دستمزدها در شب عید گرفته شود.

بنا بر این گزارش، اکنون تعیین حداقل دستمزد سال آینده و گمانه‌زنی‌های مختلف در این باره مطرح است. برخی می‌گویند دولت می‌خواهد در سال آینده دستمزدها را منطقه‌ای تعیین کند، اما این سناریوی تکراری بارها در دوره‌های مختلف مطرح شده و غیرعملیاتی بودن آن به اثبات رسیده است.

با وجود این، به دلیل قرار گرفتن در سال انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و با در نظر گرفتن اینکه میزان افزایش حقوق کارمندان از سوی دولت در سال آینده، 10 درصد در نظر گرفته شده، اگر مزد کارگران نیز به همین میزان رشد کند، آنگاه حداقل مزد 96 کارگران، از 900 هزار تومان هم کمتر خواهد بود.

نادر قاضی پور در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: روز گذشته مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای مبنی بر تعیین‌تکلیف سقف معافیت مالیاتی کارگران و کارمندان داشت که بر اساس آن، تبعیضی میان این دو قشر حقوق‌بگیر در کشور به وجود می‌آورد.

وی گفت: فاصله 500 هزار تومانی معافیت مالیاتی بین کارگران و کارمندان دولت در لایحه بودجه سال 96 و همچنین بی توجهی به قشر کارگر باعث ایجاد این شائبه شده بود که بین کارگران و کارمندان دولت تبعیض قائل شده است، اما نمایندگان مجلس با این مصوبه مخالفت کردند.

قاضی پور با اعلام این خبر که امروز سقف معافیت مالیاتی پس از بررسی دوباره در مجلس به صورت یکسان برای کل حقوق‌بگیران کشور 2 میلیون تومان تعیین شد، تصریح کرد: پیش از این ابهامی درباره تفاوت سقف معافیت مالیاتی کارمندان با کارگران وجود داشت که کمیسیون تلفیق آن را بررسی و دوباره در صحن علنی مجلس به رأی گذاشت.

وی افزود: تا پنج برابر سقف معافیت مالیاتی یعنی 10 میلیون تومان، تا 10 درصد مالیات کسر خواهد شد و مازاد آن مشمول مالیات 20 درصدی خواهد بود.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص حقوق و دستمزد کارگران گفت: هنوز بحث ها در این خصوص ادامه دارد، ولی نمایندگان کارگری بنای افزایش حقوق را در مبلغ 26000000 تومان در نظر گرفته اند. این در حالی است که نمایندگان کارفرماها با این میزان افزایش مخالف هستند و فعلا مقاومت می کنند.

وی یادآور شد: کارگران قشر زحمت کش این کشور هستند. مشخص نیست کارفرما ها با چه میزان از این افزایش موافقت خواهند کرد، ولی به هر حال دولت باید با سبد کالا و موارد دیگر این میزان افزایش را پوشش دهد.

وی در پاسخ به اینکه این نگرانی وجود دارد که افزایش دستمزد کارگران متناسب با افزایش حقوق آنان حدود 10 درصد افزایش یابد نیز گفت: دولت درباره حقوق کارمندان هم اشتباه عمل کرده است. این ظلم آشکار به مردم و کارمندان است؛ اما ما نمی گذاریم این میزان افزایش به کارگران نیز تعمیم یابد.

وی گفت: با 900 هزار تومان هیچ کس نمی تواند زندگی کند، آقایان حقوق های خود را 60 درصد افزایش می دهند اما زمانی که نوبت به کارگر می رسد افزایش را 10 درصد در نظر می گیرند، هر کس به تناسب شغلی که دارد باید افزایش حقوق داشته باشد. اگر قرار است 60 درصد حقوق خودشان را افزایش دهند، باید حقوق همه را به همین میزان افزایش دهند.

وی در پایان افزود: منطقی ترین پایه حقوق برای کارگران، همان دو میلیون و ششصد هزار تومان برای امسال است و باید به هر نحو ممکن، امسال این را به همه بقبولانیم. کمتر از این میزان با اعتراض نماینده ها مواجه خواهد شد. باید پایه حقوق کارگران، یک بار برای همیشه افزایش داشته باشد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶۵
بیخیال،چیزی به اسم کارگر و حق کارگر وجود خارجی ندارد
بعدش هم که در اثر این کار تورم شد 70 درصد
چه کسی سقف حقوق مدیران را افزایش داده است آیا مجلس بوده است؟
متاسفانه عده اي بنام اسلام وخدمت به مردم دارند دين خدا را حراج مي كنند.
يعني حقوق دوسال كار يك كارگر حقوق يك ماه يك مدير است. واقعا كارگر بينوا قراره چطور زندگي كنه اگه اين اسمش عدالته پس معني تبعيض چيه
نمایندگان کارگران از موضع خود کوتا نیایند درود بر کارگر زحمت کش
اگر پولهای فقط یک اختلاس را به افزایش حقوق کارگر ،و کارمند ،و بازنشیته ،در نظر بگیرند ،میشود به همهٔ این اقشار افزایش ،۷۰٪ داد تا جبران عقب افتادن دریافتی آنان در سالهای تورمی دو رقمی جبران شود
دقیقا پارسال یادمه همین حرفا رو میزدند آخرش هم هیچی نشد
اين عدد 2600000 که همان دريافتی يک هيات علمی بعد از 22 الی 24 سال درس خوندن هم هست؟
سلام جناب قاضی پور آیا پرداخت 26000000 ریال برای وضعیت اقتصاد و وضعیت شرکتها در حال حاضر امکان پذیر است دولت که از مالیات و هزاران منابع در آمدی خود که نمی گذرد حقوق هم باید افزایش یابد این همه پول را بخش خصوصی از کجا بیاورد با این رکود بایدپرداخت نماید همین چند شرکت هم که سر پا هستند ور شکست خواهند شد و هزاران کارگر بیکار را روی دست تامین اجتماعی و دولت خواهند گذاشت پس منطقی فکر کنیم این خوب است فروردین واردیبهشت خرداد کارگران حقوق 2600 دریافت کنند ولی بعدش بیکار شوند یا مثلا حقوق 1200 بگیرند ولی ادامه دار باشد
جناب اقاي قاضي پور اول لطفا خودتان بياييد يك توليدي بزنيد بعد از حرف هاي تبليغاتي بزنيد
سلام بر مرد عمل نادر قاضی پور
سلام بهتر نیست قانونی در مجلس به تصویب برسد به این قرار که سهم بیمه کارفرمایان از 23 درصد کاهش یابد.
45500 تومن یارانه میدین 100 برابر گرون کردین اجناس رو .. خدمات هم که صفر ....
یه نمونه مثال بزنین که کاری کردین و به نفع مردم بوده باشه
نادر قاضی پور سلااام تو چقدر خوبی
و همچنین بازنشستگان کشوری و لشگری که رقم خنده دار ماهی 1 تومن را دریافت می کنند
آقاي قاضي پور؟؟؟!!!شما توهيني که در انتخابات به مردم کرديد يادمان نرفته. چرا اين حرفها را دولت قبلي نزدين حالا ميخواهين ايجاد تفرقه و بدبيني به دولت بکنيد متاسفم.
سلام....چرا وقتی برای خدمات مانند کرایه تاکسی وغیره افرایشی بیش از 15 درصد اعلام میشود ، ولی افزایش حقوق 10 در صد باید باشد؟
همینطوری همه چیز به طور سرسام اوری داره گرون میشه
وای به حال روزی که بخوان یه همچین دستمزدی به کارگر بدبخت بدن اون وقت حساب کنین ببینین چه بلوایی میشه
پول که از کیسه مهمان بود،حاتم شدن اسان بود
درودبر قاضی پور شجاع
کلمه حق یراد بها الباطل .
چرا امسال باید یکبار و برای همیشه حقوق کارگران افزایش یابد ؟
تورم بیش از 50% سال آینده را چه کسی پاسخگو خواهد بود ؟
فکر اخراج کارگران و هزینه زندگی کارگران بیکار را کرده اید ؟
انوقت مدیران ۲۰ میلیون؟هر که کار میکنه کازر بارش میکنن و هر کار نمیکنه پول.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ممنون آقای قاضی پور ده درصد حقوق اضافه میکنن بخدا سخت نمیتونیم زندگی کنیم اجاره خونه را نمیتونیم بدیم همیشه شرمنده بچه ها هستیم یه کاری بکنیدممنون از محبتتان
انشاالله بحق حسین(ع) حق به حق دار برسد
من موافقم که کارمندان و کارگران باید حقوق بالاتری بگیرن ولی هر موقع خودتون تونستین یه بیزینس راه انداری کنین و به چهار نفر حقوق بدین بعد نرخ تعیین کنین
باز شب عید شد و وعده های دروغ به ما کارگران.....بعد هم 50 تومن یا فوقش صد تومن در ماه اضافه میکنند
,واقعا برای چی سقف حقوق مدیران 60 درصد افزایش یافت؟!!!..... در این مملکت چه خبر است؟
من کارفرما که الان 7 نفر کارمند دارم و نفری یک میلیون تومان می دهم . یعنی اینکه الان ماهانه 7*1.6 میلیون = یعنی یازده میلیون تومان دارم اضافه در جیبم می گذارم. در حالی که درآمد من کارفرما 4 میلیون تومان در ماه هم نمیشود.
افزایش حقوق به دو و نیم برابر یعنی تورم 150 درصدی . یهنی آنچه الان می فروشم صدهزار تومان باید سال دیگر بفروشم دویست و پنجاه هزار تومان . و این به معنی ورشکستگی تمام کارگاه های کوچک ، تولیدی ها و کارخانجات خواهد بود.
آقاي قاضي پور مصداق نماينده‌اي بي منطق است. حرف حرف خودش است. بر اساس چه منطقي در شرايطي كه با ركود تورمي شديد رو به‌رو هستيم بايد حقوق كارگران به بيش از سه برابر افزايش يابد؟
بله. درست می فرمایید! حق با شماست!
درود بر شرفت آقای قاضی پور
شايد خانواده آقايان دو تا دهن و دو تا شكم دارند يا خداوند برايشان به جاي 32 دندان 64 تا برايشان آفريده است ما ملت و كارگران نمي دانيم
کو گوش شنوا.....................
نزدیکی های انتخابات که فرا می رسه اینجوری میشه همیشه
کارگران شریف ترین انسان ها هستند اما ایکاش پایه حقوق کارمندی مثل من با شانزده سال سابقه و داشتن فوق لیسانس نیز بالای دو میلیون باشه
سقف حقوق مدیران تا ۶۰ درصد افزایش یافت یعنی اگر به طور سر انگشتی در نظر بگیریم که یک مدیر بیست میلیون حقوق بگیرد دوازده میلیون تومن در ماه به حقوقش اضافه میشه
فقط یه چیزی یاد گرفتین کارگر کارگر! ما که مهندس هستیم هم همچین حقوقی نمیگیریم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
مهندس جان قشر کارگر شامل کارگر ساده،کارگرماهر،تکنیسین،وکارشناس و...میشه...اگه افزایش حقوقی باشه شامل شما هم خواهد شد..
درفکر حقوق ما نباش اگر حقوق ما اضافه بشه دولت درپرداخت حقوق شما مدیران کسر میاره آره قربان؟
باسلام و تشکر از شما-افزایش حقوق کارگران به 2میلیون و 600هزارتومان منطقی است.اماباتوجه به 812هزارتومان فعلی چیزی شبیه جک یادروغ 13بدر96 است
كم شعار بدهيد.
آخه نهصد تومن دولت و کارفرماها کجا و دو و ششصد آقای قاضی پور کجا؟

سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است.
آخه نهصد تومن دولت و کارفرماها کجا و دو و ششصد آقای قاضی پور کجا؟

سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است.
آخه برادر من! شرکتهای پیمانکاری نیروی انسانی با یک برآورد حقوقی که تعدیل پذیر نیست
«متناسب سازی حقوق بازنشستگان در چهارچوب بودجه» دولت از جیب خلیفه راحت می بخشد ولی به کارکنان خودش که می رسد از سوراخ سوزن هم رد نمی شود
این همه شو الکی راه نندازین
یکی به آقای قاضی پور بگه که اگر بشه شما در حوزه تخصصی خودتون نظر بدین
چرا حقوق مدیرا در مجلس تصویب میشه اما حقوق کارگران در مجلس تصویب نمیشود؟
2600000 ؟ سیاه بازی بسه . همه میدونیم که همون ده درصده
باز خداراشکرکه تعدادی از نماینده ها ازقشرکارمندان حمایت میکنند
سلام
ظاهر در مجلس و دولت همه فقط و فقط به فکر خودشون هستند . لطفا" کمی هم بفکر مردم باشید.
اینکه حداقل حقوق اساتید دانشگاه است
از خودش شروع کنه؛ حقوقش را کم کنه بده خزانه که حقوق کارگران بالا بره.
کلا حرف خوب بلدیم بزنیم.
همیشه اخر سال این بحث حقوق کارگران بوده وهست آخر سر هم به هیچ نتیجه ای نمی رسند.
اگه حقوق ها رو دوبرابر کنند، قیمت ها رو ده برابر میکنن تا نتونی نفس بکشی
آقاي قاضي پور ميخواد حقوق كارگرا بره بالا براي اينكه حقوق خودشم برمبناي حقوق پايه رقم بالايي بشه
این رقم کاملا درست است اما در شرایط حاضر فقط بیکاری را تشدید میکند که ضررش بسیار بیشتر از حقوق پایین است.
اگه به مشكل معيشتي كارگران توجه نكنيد هم دولت و هم نمايندگان در انتخابات آتي تاوان آنرا خواهند داد
با شانزده سال خدمت 1000000 میلیون دریافتی من نمیدونم این مدیران تو این مملکت چه کار میکنن که باید 24 میلیون حقوق بگیرن
سنگ بزرگ نشانه نزدن است
دوست عزیز نماینده باید سنجیده سخن بگوید بدنبال این افزایش انقدر تورم بالا میرود که بازهم کارگر گرسنه خواهد ماند با این ترتیب همین چنتا کارخانه نیم بند هم ورشکست کارگران بیکار انوقت جواب شما چیست
واقعا مدیران غیر از چهارتا امضای ناخوانده که بعدش هزارتا عذرخواهی هم به دنبال دیگه دیگه چکار میکنند در ثانیاین فقط با ادبیات خود قاضی پور جور در میاد ببخشید دیگه همون بحث گنجشک و منار و ....
اخه چراحرف بی جا می زنید . اصلا افرادی هستند مرتبا توقعات بی جا جامعه را بالا می برند اینها نه اینکه بفکر کارگران باشند بلکه سناریو دارند که مطلع این سناریو افزایش حقوق کارگران است اقا کی یارانه میریزند حقوق وعیدی فلان راندادید سود سهام عدالت کی به حساب میریزند همهش همینه . ایا اگر تو کارگر داشتید خاضربودید این حقوق پرداخت کنید اولین کسی که معترض میشد خود شما بود ید چون با اقزایش دستمزدها یک مشکل درست وصد مشکل اضافه می شود انوقت کالا یتان تو بازار نمی تونستی بفروش برسانی چون چون وارد کننده با قیمت پایین ان را وارد می کند واز چرخه تولید باز می مانی وهود کارگر اولین قربانی ان خواهد بود مگر نمدهاید که خیلی از تولید کنندگان حقوق کارگرانسان را نمی توانند بدهند یکی دیگر از نتایج منفی افزایش حقوق اینه که تورم افزایش می یابد واین اضافه نه به جیب کارگر بلکه به جیب وارد کننده ودلال و تاجر می رود وبازاین سیکل معیوب تکرار می شود . ثانیا بالابردن حقوق کارگر مستلزم گرانی بیشتر وتورم بالاتر است که خود اسیبش کمنر از کم حقوقی نیست. اقای رفسنجانی در یکی از نماز جمعه ها در 20 سال پیش زمانی که ریس جمهور بود بود می گفت ای کارمندان وحقوق بگیرها اگر ما حقوق شما را افزایش دادیم بقال سر کوچه تان ان را ازشما با افزایش قیمتها خواهد گرفت.در ثانی چرا هی به کارگرها گیر می دهید ما لیسانس با 25 سال سابق داریم که در اموزش وپرورش دو ملیون هم نمی گیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر