بازدید 2473

اخذ جریمه دیرکرد ساده ترین راهکار بانک ها برای کسب سود غیرمتعارف

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:برخی بانک ها قصد دارند ضعف در عملکرد خود را از طریق اخذ جریمه دیرکرد جبران کنند.
کد خبر: ۶۷۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 25 February 2017
سیدتقی کبیری درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از عملکرد بانک ها در زمینه اخذ جریمه دیرکرد،گفت:در رسانه ها آمده برخی بانک ها بخش قابل توجهی از سود خود را از طریق اخذ جریمه دیرکرد به دست آورده اند،که اگر این اخبار صحت داشته باشد،واقعا ضعف بزرگی برای سیستم بانکی کشور است.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک ها از فلسفه وجودی خود خارج شده اند و روی موضوع بنگاهداری و کسب سود از راه اخذ جریمه دیرکرد و سود کلان تمرکز دارند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه اجرای دقیق قانون با اعمال نظارت دقیق ممکن می شود،افزود:برخی فعالیت های بانک های کشور به نحوی است که در بانک های هیچ کشوری انجام نمی شود و متاسفانه نظارت ها نیز دراین موضوع دقیق نیست.

انتقاد مراجع عالیقدر تقلید از موضوع اخذ جریمه دیرکرد توسط بانک ها

کبیری ادامه داد:مراجع عالیقدر تقلید،بارها از موضوع اخذ جریمه دیرکرد انتقاد کرده اند؛اما بانک ها توجهی به این موضوع ندارند،بنابراین باید به این موضوع بصورت جدی رسیدگی شود.

وی با تاکید برلزوم تناسب بین میزان سود بانکی با نرخ تورم،ادامه داد:برخی بانک ها قصد دارند ضعف در عملکرد خود را از طریق اخذ جریمه دیرکرد جبران کنند،یعنی ساده ترین راه برای کسب از طریق جریمه دیرکرد و کسب سود نجومی از مشتریان است،که این قابل قبول نیست.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد:بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید موضوع کسب درآمد کلان یک بانک را پیگیری کند و به آن رسیدگی جدی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست