بازدید 3311

ظهور"بله قربان‌گوها"در خلاء عدالت و قانون

کد خبر: ۶۶۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 18 February 2017
‌نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه بر لزوم رعایت عدالت در تایید صلاحیت‌ها در انتخابات پیش‌رو و خصوصا انتخابات شوراها تاکید کرد و با تاکید بر لزوم پرهیز از ظاهرسازی‌ها گفت: نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که بله قربان‌گوها مجال بیابند.

‌به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد همتی در جمع ناظران و مجریان انتخابات در سمنان از عدالت و قانون به‌عنوان دو اصل مهم که هم مورد تایید و تاکید دین مبین اسلام و هم منطبق بر روح قانون اساسی است یاد کرد و افزود: جدای از تاکید شرع ، قانون و فرمایشات امام راحل و رهبری معظم انقلاب بر لزوم رعایت این دو اصل مهم، همه مکاتب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی دنیا نیز به این نتیجه رسیدند که رعایت این دو اصل محوری لازمه تحقق توسعه و رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای است.

عضو فراکسیون امید با اشاره به تاکیدات مداوم دین بر تقوا و اهمیت آن اضافه کرد: راستگویی، تفاهم، برابری، وجدان کاری، مسئولیت پاسخگویی و ارزش‌هایی از این دست، همه و همه جنبه‌هایی از تقوا هستند و در همه امور جامعه اسلامی باید مدنظر قرار گیرند.

وی دستیابی به همه این ارزش‌ها را منوط به رعایت اصل مهم عدالت ارزیابی و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین انتظارات ما از هیات‌های نظارت در انتخابات پیش رو کمک به برقراری عدالت و توجه به این اصل اساسی و ایجاد فرصتی برابر برای همه نامزدهای انتخابات شوراها است.

همتی ادامه داد: اگر عدالت را در روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات رعایت نکنیم آن وقت تبعات این عدم رعایت را در نتایج انتخابات نیز خواهیم دید.

وی با اشاره به سپردن نظارت بر انتخابات شوراها به نمایندگان مردم بر ضرورت رعایت این مهم از سوی ناظران انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: مردم می‌خواهند عملکرد ما در فرآیند تایید صلاحیت‌ها را ببینند لذا اگر ببینند که ما بر مبنای عدالت و عادلانه تصمیم گرفته‌ایم قطعا با شور و نشاط بیشتری در انتخابات حضور می‌یابند و اگر خدای‌ناکرده در این مهم از عدالت عدول کرده باشیم این مهم در حضور آنها در انتخابات تاثیر سوء خواهد گذاشت.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه، با اشاره به برگزاری ده‌ها انتخابات در سالیان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: هرگاه در این انتخابات به اصل عدالت توجه بیشتری شده امید در بین اقشار مختلف مردم بیشتر بوده و حضور آنها همراه با شوق و اشتیاق بیشتری بوده و نظام نیز از این مشارکت بالا بهره خوبی گرفته است.

همتی با بیان اینکه مردم انتظار دارند که براساس مر قانون عمل شود افزود: اگر درست براساس قانون عمل شود بهترین نتیجه را نیز برای مردم و نظام به همراه خواهد داشت.

وی بر لزوم پرهیز از برخورد سلیقه‌ای و جناحی در انتخابات تاکید و تصریح کرد: اگر از چارچوب‌های قانونی خارج و سلیقه‌ای عمل کنیم یقینا عدالت را زیر پا گذاشتیم.

پرهیز از برخورد سلیقه‌ای و پاسخگویی به نامزدهای ردصلاحیت شده در انتخابات

وی بر ضرورت پاسخگویی به نامزدهای ردصلاحیت شده تاکید کرد و گفت: نامزدی هم که بر اساس مستندات قانونی رد صلاحیت می‌شود باید از دلایل ردصلاحیت خود مطلع شود اینکه دلایل ردصلاحیت افراد را از آنها دریغ کنیم نه عقلانی است و نه در هیچ قانون و کشوری سابقه دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم ادامه داد: کدام دادگاه را در طول تاریخ می‌توان به‌عنوان نمونه به‌دست داد که به کسی بگوید شما در این موضوع خاص محکوم هستید اما علت محکومیتت را به شما اعلام نمی‌کنیم.

وی عدم شفافیت در برخی مسائل را به زیان نظام اسلامی ارزیابی و اظهار کرد: عدم شفافیت و بی‌تفاوتی به رعایت عدالت و بی‌توجهی به عبور از چارچوب‌های قانونی سبب می‌شود که مردم کم‌کم نسبت به تعیین سرنوشت خود بی‌تفاوت شوند و این به زیان نظام اسلامی ما است.

وی با بیان اینکه نباید افراد را به واسطه داشتن انتقاد حذف کرد گفت: اگر این افراد آگاه که ممکن است به یک موضوع نیز انتقاد داشته باشند را از گردونه خارج کنیم آن وقت میدان برای افراد نالایق و بله‌قربان‌گو که فاقد توانمندی‌های لازمند و تنها به واسطه ظاهرسازی به این حوزه راه یافته‌اند، باز می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به ظاهر سبب می‌شود عده‌ای سودجو و کسانی که هیچ موضعی نداشته و هرگز به چیزی انتقاد ندارند با حفظ ظاهر بر صدر کارها قرار گیرند افزود: همین افراد می‌بینید بعد از قرار گرفتن در موقعیت با تشکیل رانت‌های مالی و یا به واسطه فساد اخلاقی که آن را پنهان کرده‌اند به نظام و باور مردم ضربه می‌زنند.

همتی با بیان اینکه شفاف‌سازی تنها محدود به مسائل مالی نیست تصریح کرد: باید در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز به ایجاد شفافیت کمک کنیم.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به نظارت نمایندگان بر انتخابات شورا گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و با ارائه یک الگوی درست و کارآمد، الگویی به دست دهیم که در انتخابات آینده نیز سرلوحه کار قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار