بازدید 2864

طرح تامین امنیت برگزاری جلسات از مجلس نهم مطرح بوده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاداتی به برخی از جزئیات طرح تامین امنیت برگزاری جلسات وارد است.
کد خبر: ۶۶۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 16 February 2017
محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص طرح تامین امنیت برگزاری جلسات، اظهار داشت: عنوان این طرح تامین امنیت برگزاری و پیشگیری از اخلال در مراسم‌ها بوده است، کلیات این طرح را تایید کردیم و جزئیات را بنا بر این گذاشتیم تا در کمیسیون مطرح شود و جزئیاتی که مطرح شده مشخص نیست که به این شیوه باشد یا خیر.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح به کمیسیون شوراها یا اجتماعی می‌رود، صحبتی را نیز با وزارت کشور داشته‌ایم، بیان کرد: این طراح صرفا برای فراکسیون امید نیست، طراح این طرح آقای یوسفیان‌ ملا است و آقای حسن نوروزی نیز جزء امضا کنندگان آن می‌باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاهی به جزئیات این طرح نکرده‌ایم، ادامه داد: این موضوع از مجلس نهم مطرح شده و هدف آن برخورد با اخلالگران به ویژه با گروه های فشار چه اصلاح طلب و چه اصولگرا در مراسم‌ها می‌باشد.

صادقی با بیان اینکه جزئیات مطرح شده دقیق نیست و قابل انتقاد است، متذکر شد: من هم به برخی از جزئیات این طرح انتقاد دارم، مقرر شده که ابتدا فوریت این طرح تصویب و سپس در کمیسیون مربوطه جزئیات آن بررسی شود.

وی در خصوص اینکه آیا در این طرح آمده است که پرسیدن سوال در مراسم‌ها در صورتی که جلب توجه کند، ممنوع است، گفت: بله، در این طرح به این موضوع اشاره شده و من هم آن را دید‌ه‌ام.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این طرح به سوالی که جهت تحریک و جلب توجه باشد، اشاره دارد، گفت: از این جهت قابل انتقاد است و قابل قبول نیست، ویرایشی که شده با ویرایش اولیه آن فرق دارد و همه طرح ها معمولا به این گونه هستند و در کمیسیون مطرح و چکش کاری می‌شود.

صادقی با بیان اینکه این طرح هدف اصلی خود را فراموش کرده است، اظهار داشت: لازم است در ابتدای این طرح اشاره شود به موضوع آزادی بیان و بر موضوع اصل 27 قانون اساسی تاکید کنند، قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها را آزاد می‌داند، به شرط اینکه بدون حمل سلاح و مخل مبانی اسلام نباشد.

وی افزود: برخی رسانه‌ها از جمله کیهان، علی‌رغم اینکه طراح این طرح یک نماینده اصولگرا است، اما مطابق روند معمول خود تهمت می زنند و امروز نیز در قبال این طرح به تهمت زنی خود ادامه داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان