بازدید 1922

رییس خانه احزاب: از بین 16 نفر به مطهری و روحانی رسیده‌ایم

رییس خانه احزاب با تاکید بر این که احزاب با همدلی و وفاق به صورت جبهه ای حرکت کنند و تک روی را به مصلحت نمی دانیم گفت: نامزدهای مطرح انتخابات ریاست جمهوری کم کم خود را عرضه کنند.
کد خبر: ۶۶۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 15 February 2017
به گزارش ایرنا،قدرتعلی حشمتیان ظهارکرد: کسانی که احساس می کنند به عنوان رییس جمهور می توانند خود را مطرح کنند و رجل سیاسی هستند، خود را برای مردم عرضه کنند.
وی یادآوری کرد: 187حزب و تشکل سیاسی که خود عضو سیاسی خانه احزاب هستند در کشور فعالیت دارند که به صورت حزبی و جبهه ای نظرات خود را در سطح کشور اعلام می کنند اما این دلیل نمی شود که خانه احزاب در ربطه با بخش مهمی از نظام که انتخابات است بی تفاوت بنشیند گرچه ما بی تفاوت نیستیم و به احزاب توصیه هایی خواهیم کرد.


حشمتیان همچنین خبرداد: در نخستین پنجشنبه اردیبهشت 96، همایش فصلی احزاب و انتخابات با حضورصاحب نظران درسالن اجتماعات وزارت کشور برگزار می شود که برگزار کنندگان انتخابات، ناظران و شخصیت های سیاسی اثرگذار، برخی دبیران کل احزاب و از هر سه جریان در آن سخنرانی خواهند داشت که یک خط مشی ای برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری خواهد بود.
وی توصیه کرد: احزاب با همدلی و وفاق به صورت جبهه ای حرکت کنند و تک روی را به مصلحت نمی دانیم. هر چند حزب در کنار هم جبهه تشکیل دهند که قانون خاصی هم ندارد؛ یعنی چند حزب در کنار هم فقط نامه ای برای وزارت کشور نوشته و آن را برای بررسی کمیسیون ماده 10احزاب امضا کنند که این نامه کفایت می کند و دیگر منتظر اعلامیه هم نباشند.
حشمتیان، با پیشنهاد تشکیل جبهه های مختلف درکشور افزود: احزاب با همدلی و وفاق به صورت جمعی جبهه تشکیل داده و کاندیداها را بررسی کنند.با توجه به وضعیت فعلی کشور که درمقابل شخصیتی مانند ترامپ به عنوان دشمن بزرگ که هر لحظه مسایلی را در رابطه با کشورهای اسلامی بویژه ایران مطرح می کند باید انتخابات پرشوری به نسبت دیگر انتخابات برگزار کنیم.
رییس خانه احزاب تاکید کرد: نامزدهای مطرح کم کم خود را عرضه بدارند، پشت پرده کار کردن و اعلام نکردن، کار زیبایی نیست به خاطر این که مردم باید بدانند چه کسانی می خواهند نامزد شوند و خود را در معرض بگذارند. بستگی دارد چه کسانی از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و این در جای خود محفوظ است.
وی همچنین اظهار داشت: خانه احزاب در استان ها هم شکل گرفته و در زمان حسن غفوری فرد، در گیلان و خراسان رضوی به صورت خودجوش شکل گرفت. اما چون ساز و کار نداشت و هنوز آئین نامه تصویب نشده بود مورد قبول شورای مرکزی قرار نگرفت.
حشمتیان گفت: شورای مرکزی خانه احزاب جلساتی را درحضور رییس مجلس و وزیر کشورجلساتی تشکل داد که استانداری ها و مجموعه وزارت کشور حق دخالت در زمینه تشکیل خانه احزاب را ندارند.
وی افزود: استانداری ها و مجموع وزارت کشور باید به دستور وزیر با ما همکاری کرده و امکاناتی را در اختیار ما قرار دهند.
حشمیتان گفت: نخستین استانی که طبق آئین نامه و مصوبه و منشور خانه احزاب در 14 ماده، شکل گرفت، استان زنجان بود که چند هفته پیش افتتاح شد و بعد از آن در یزد افتتاح می شود.
وی از بهره برداری خانه احزاب زنجان در روز آتی - چهارشنبه - خبر و ادامه داد: این استان، سومین استانی است که دارای خانه احزاب می شود و به تدریج سایر استان ها هم از این مزیت بهره مند می شوند.
رییس خانه احزاب گفت: در استان ها هم به بحث انتخابات توجه می شود و حرکت آغاز شده است. 

وی گفت: به عنوان یارانه احزاب، طبق سال های گذشته در دولت اصلاحات، مبالغی در نظر گرفته شده است و از دولت و نمایندگان تقاضا کردیم رقمی را برای شروع کار در نظر بگیرند. 
رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان گفت: ازسوی این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری، 16کاندیدا در سطح کشور شناسایی کردیم و با برخی از این ها جلساتی گذاشتیم. رزومه دریافت و برنامه ریزی کردیم و برای انتخابات شوراها هم 142 نفر از کاندیداها را شناسایی کردیم.
وی افزود: از بین 16 نفر به پنج نفر رسیدیم که روحانی و مطهری از جمله اینهاست. اما فعلا اعلام نمی کنیم تا زمانی که جنب و جوش انتخاباتی در کشور شکل گیرد و یک نفر را در نهایت مطرح می کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان